Dobrý den Rád bych se zeptal, jestli se také dělají renovací tím způsobem, že se ponechají díly bez oprav všelijakých promáčklin a prohlubní, které stroj za ta léta nabere, a opraví se čistě nový nátěr a chrom. Jde mi o to, že mám mašinu, která už ale byla mnohokrát přestříkávaná, podle toho i vypadá. Můj plán je odrhnout to na kov, přeleštit, ale ďoury nechat. To samé i nádrž, je také samý ďolík - prostě to připravit pro chrom a nástřik, ale nekytovat a nevyklepávat. Je to vůbec normální, dělat to takto? Dává to smysl? Upozorňuji, že jsem totální amatér a neznalec. Děkuji za odpověď [JirkaSirka] 26.12.2023
Přidat odpověď Zobrazit téma
| | Zobrazeno 10 z celkem 133 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma |
| Potíže spojky jsem popsal níže, k sestavě/výměně spojky není nutné motor vyjímat z rámu - na primáru se dá dělat po vypuštění oleje a sundání víka spojky. [Martin Štindl] 18.11.2024 |
| Dobrý podvečer Tak mi dnes jeden pán něco poradil, jak vyzkoušet spojku. Předepnul jsem bovden úplně hodně moc, pak jsem ještě zmáčknul spojku a dal jedničku. Zkusil jsem popojet po garáži a motor pořád zabíral, bylo slyšet i cítit jak píst zabírá a mírně to blaflo. Po vyřazení se to krásně rozjelo. Zkusil jsem to ještě jednou, úplně stejné, ta spojka to prostě nevypne :-( Je tam pořád nějaký přítlak. To asi bez rozborky nepůjde nějak vyřešit, že ano? Děkuji Jirka [JirkaSirka] 18.11.2024 |
| I vymáčknutá spojka prostě přes nábojku tu hřídel unáší takže "volné" zadní kolo se začne otáčet. Ale správně by s kolem neměla škubnout. Na bowdenu spojky musí být maličká vůle aby se přes vypínací tyčku neopotřebovávala ploška na vypínacím čepu. Ten problém může mít na vině nerovnoměrný přítlak pružin kdy se přítlačný kotouč při vymáčknutí spojky nakloní, nebo prohnutí na ocelových lamelách, popř. nesprávné sestavení replikových lamel (třecí osinkové/ferodové lamely + replikové ocelové bez drážek). Jde hlavně o to že správně generálkovaný motor má být bezproblémový - můj první generálkovaný motor (150C-ZP) naskočil na třetí našlápnutí. V tomto případě je dost podezřelé že motor po GO má potíže při startování a k tomu mu řádně nefunguje spojka. [Martin Štindl] 28.10.2024 |
| A nevite, co s tou spojkou? Tohle by asi neměla dělat, jak píšu níže, je to tak? Děkuji [JirkaSirka] 28.10.2024 |
| Pokaždé když jsem ujišťován že motor je po GO se automaticky u mě probudí skepse - jsou lidé kteří považují rozpůlení a výměnu ložisek s těsněním za úplnou generální opravu. Dokonce teď řeším ČZ předválku kde majiteli doporučený "opravář" přetěsnil víko spojky lukoprenem, ujistil ho že motor je takto v pořádku a řekl si za to 9 tisíc Kč. Je možnost ten motor předat někomu osvědčenému aby to alespoň prohlédnul? [Martin Štindl] 26.10.2024 |
| Byl jsem ujištěn, že motor je po GO, ale nerozebíral jsem ho, musím tomu věřit :-( Jinak startuji motocykl kolama na zemi, tedy ne na stojánku, mám cit k tomu. Po nastartování jsme to dal na stojánek, předním kolem to sedělo na zemi a tak jsem zkoušel to řazení. [JirkaSirka] 25.10.2024 |
| A GO motoru byla provedena? Střílení do výfuku může signalizovat vadu v zapalování a to by mělo za následek že po chvilce provozu by ten chrom na kolenech výfuku zmodral. Další věc - tyto motocykly nemají bytelný stojan a startování motorky na stojánku není pro něj to nejlepší. [Martin Štindl] 25.10.2024 |
| Dobrý večer. Podařilo se mi roztočit motor, sice jsem u toho určitě zhubnul, ale nakonec se podařilo. Ovšem chod není klidné bublání, ale hodně to rámusí, střílí to ve výfukách. Čím by to mohlo být? Další věc je ta, že když jsem na stojanu z volnoběhu dal se spojkou jedničku kvalt, tak to celkem hodně v motoru koplo, motorka se cela otřepala. Když jsem spojku předepnul víc, tak už zase při startování zabírala, musel jsem ji povolit a potom zase kopanec při zařazení jedničky. Neměl jsem odvahu to zkusit naostro a rozjet to - mám totiž za to, že by se tam ta rychlost měla lehce dát se spojkou a kolo by se nenělo točit, to se totiž stalo, že se normálně roztočilo i s plně zmáčknutou spojkou. Může se to takto chovat? Nebo je třeba spojku nějakým způsobem opravit? Děkuji moc, Jirka [JirkaSirka] 25.10.2024 |
| Díky. S takovým provedení jsem se nesetkal. Prostě se musím ještě učit. Hned zítra půjdu prozkoumat svoje 125T. [Monty] 06.10.2024 |
| Trochu upřesním, v odkazu od Montyho je provedení krytu náhonu mladší pro ČZ 125/150C, ČZ 125B a T měli lištu(žlab) s tenčího plechu bez vymezovacích prolisů pro spony a samotné spony byly k liště napevno bodovány. Jak u 125B/T tak i Céček jsou spony celkem tři, třetí "samostatná" přichycuje bowden náhonu k rámu pod předním úchytem motoru. [Martin Štindl] 01.10.2024 |
|