MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316429 příspěvků |8204 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 74 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTechnika, renovace a údržba hi | Diskusní téma 18.10.2024 05:04  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Staré hasičské čerpadlo


 Dobrý den
Chtěl bych požádat o radu ohledně přenosné motorové stříkačky.
Našli jsme ji v úschovně v seně a chtěli bychom ji mírně zrenovovat.
Chtěl jsem požádat, zda někdo nevlastní nějakou dokumentaci, která by nám pomohla při identifikaci tohoto stroje. Na výrobním štítku není uveden rok výroby pouze:
výrobce, Hasičské závody Čechy u Prostějova; číslo 10734; Lit/min 1000; HP 27; Atm 15.
Zatím jsem pouze zjistil, že Hasičské závody fungovaly od roku 1924 kdy je hasiči koupili od fa. RA Smekal do roku 1936 kdy se dostaly do konkursu.
Vzniklo z toho pak HVD. (info z muzea v Čechách pod Kosířem)

Díky ja jakoukoli informaci.    [Lotar]   26.09.2012     Přidat odpověď  
Odpověď  Zdravím schanim cele zapalovani na stratilka dvou valec umi někdo poradit?    [david]   12.01.2018
Odpověď  zesílit magnety, nechat zkontrolovat vinutí, popř. převinout, což znamená to někomu zadat. Já magdynamo zaslal přímo k Boschovi (100% kvalita, ale něco
1 000 E)    [Mirek 2]   04.11.2016
Odpověď  Ahoj,

po letech jsem se zase dostal ke zprovoznění mašiny, když to minule nevyšlo. Položím stejný dotaz jako minule. Nevíte o někom kdo by uměl opravit uvedené magneto. Jezdím denně Jablonec n/Nis - Boleslav tak ideálně někde po cestě.

Díky.    [Lukáš]   03.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  A poslední.    [Lukáš]   14.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedno.    [Lukáš]   14.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další foto.    [Lukáš]   14.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj,

připojil bych se k tomuto dotazu ať nezakládám nové téma. Zprovozňuji starou stříkačku z Hasičských závodů Prostějov a mám problém se zapalováním. Mám slabou jiskru a to ještě spíše sporadicky.

Nevíte zda někdo v Libereckém kraji renovuje zapalování? V mém případě se jedná o zapalování Robert Bosch BA2 No 2686361.

Zároveň kolik asi taková repase stojí - všichni víme jak je to u dobráků s penězma.

Ještě by mě zajímalo jak funguje to pravděpodobně zkratovací tlačítko na kroužku kde běhá kladívko.

Za rady předem děkuji.    [Lukáš]   14.05.2013
Odpověď  U toho DKW neodpovídá umístění zapalování. My ho máme volně venku a tam je uschováno v odlitku u startování.    [Lotar]   18.01.2013
Odpověď  Koukněte sem : http://www.dkw-autounion. de/Stationarmotoren/mehr_ Stamo/mehr_stamo.html
Obrázek číslo 5.    [franta k.]   17.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bohužel žádné číslo se tam nenachází. Nejvíce podobné tomu je čerpadlo na obr.5. Rozdíl je ve způsobu startování a má to jeden manometr.    [Lotar]   17.01.2013
Odpověď  Ahoj,
motor z toho čerpadla vypadá na stabilák DKW (Stationärmotor) typ ZW 1100 s karburací Meco. Avšak vrtání bylo u tohoto motoru 96 mm, zdvih 76 mm, že by vložka ?Zkuste najít číslo motoru.    [franta k.]   16.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  JEŠTĚ JEDNA FOTKA    [Ivosek]   16.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dávm to sem,protože to patří do tecniky.Speciální saně samochodky.Fakt to jelo!!Ikdyž hrozilo zranění vrtulí.Či-li pouze pro dospěláky!!    [Ivosek]   16.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  tak zatím to dopadlo takhle. obsah mi vychází 884ccm. průměr pístu 85, zdvih 78mm.
Motor jede. Vodu jsme ještě nezkoušeli.    [lotar]   30.12.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  V muzeu mi řekli, že se dokumentace nezachovala, ale stejně se tam zastavíme, až to dáme trochu dohromady. Teď deme rozdělat motor a zjistím aspoň obsah. Je to dvoutaktní dvouválec.    [Lotar]   27.09.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, v muzeu mají jen průřez výrobou. Smekal dělal hodně tipů a podtipů.Mrkni na http://www.cechypk.cz/fot ogalerie/category/5-penos ne-a-zavsne-stikaky Naše SDH má něco podobného. Jak se dostanu do Hasičky nafotím.Také neznáme tip, ale co vím:Jedná se o přenosnou stříkačku taženou na dvoukolovém kapotovaném podvozku, který vezl ještě další příslušenství. Přesné označení bohužel neznáme.
Stříkačka je osazena dvoutaktním dvouválcovým motorem chlazeným vodou z čerpadla o zdvihovém objemu 1488ccm.Motor připomíná automobilový – Zbrojovka Brno. Čerpadlo je třístupňové s oběžnými koly průměru 170 mm. Vyrobena byla v „Hasičském výrobním družstvu“. Toto vzniklo ze závodů R. A. Smekala a stříkačky vyrábělo v letech 1936-1946. Stříkačka je ve sníženém provedení, nižší lafeta, nádrž vedle motoru a teleskopická startovací páka. Toto snížení se používalo převážně pro převoz v automobilech.
Fotka je něco podobného, nafoceno v Hasičském muzeu Přibyslav    [JAPS]   26.09.2012
Odpověď  tohle není osmička, je to něco staršího, předchůdce    [vojta]   26.09.2012
Odpověď  Jedná se o PS 8 tady máš nákou stránku pro inspiraci http://www.sdhloucnahora. estranky.cz/clanky/renova ce-oprava-a-prestavba-ps- 8.html    [Marek]   26.09.2012
Odpověď  A v tom muzeu ti k tomu víc neřekli??? Byl jsem tam zrovna minulý víkend a mají tam všechny stříkačky co smékal vyrobil a řekl bych, že i tuto. Tam by ti nějaký starý pardál z dobrovolných hasičů o této stříkačce řekl všechno a poslepu jistě i složil.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2012
 Přidat odpověď   (19) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006