MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316314 příspěvků |8201 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 139 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSlužby, řemesla, kontakty | Diskusní téma 16.9.2024 20:49  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Čau kamarádi! Nemohl by někdo sem napsat jak se černí šrouby! DÍKY!    [ivánek]   24.02.2008     Přidat odpověď  
Odpověď  Já jsem nechal šrouby na ČZ taky "černě nazinkovat" - chromátování. Vydrží to víc než brynýr a černění v oleji. Je ale nejlepší pokud jsou díly těmito technologiemi načerněny, aby byly mastné, takže je pravidelně stříknu nebo máznu olejem a pak je to OK.    [vojta]   23.06.2008
Odpověď  Černění jsem řešil taky, dřív se to opravdu dělalo ohřevem a potopením do oleje. Problém je v tom, že to moc nevydrží a při vlhkosti to velmi brzy začne reznout. Barva moc nepřipadá v úvahu, protože by se při dotahování poškodila. Mně se nechtělo každé 2 roky měnit všechny šrouby, tak jsem to řešil na lidové Jawě černým zinkem. Vypadá to dost slušně a je to trvanlivé.    [Honza]   21.06.2008
Odpověď  Pájo ozvi se,měl bych zájem o nějaké informace.K    [Karel]   25.02.2008
Odpověď  Černění oceli
Tradičním postupem je tzv. černění (brunýrování) oceli, spočívající ve vytváření modročerné až černé vrstvy na povrchu ocelových předmětů. Při černění alkalickými brunýrovacími prostředky probíhá reakce
Fe + 2 NaOH + 2 02 + Na2Fe02 + H2O
působí-li se koncentrovaným hydroxidem sodným na kov za přítomnosti oxidační látky. Železnatá sůl (Na2Fe02) se dále oxiduje (za pomoci NaN03 a NaN02) na sůl železitou(NaFe02). Při vzájemném působení železnaté a železité soli se vytváří přesycený roztok kysličníku železnato-železitého (v podstatě směs FeO + Fe203), který krystaluje na povrchu předmětů a vytváří černý povlak. Úprava slouží pro dekorativní účely i ke zvýšení odolnosti výrobků proti korozi. Alkalické černění lze použít pro běžné uhlíkové oceli, méně vhodné je pro litinu a vysoko legované oceli.
Předměty, které jsou pájeny cínovou pájkou, se tímto způsobem upravovat nemohou. Požadovaného vzhledu brunýrovaných součástí se dosahuje nejen dodržováním provozních podmínek, ale i předcházející mechanickou úpravou povrchu:
- matný povrch se vytváří hydrofinišováním, otryskáváním
- lesklý povlak vzniká po předchozím leštění nebo omílání v bubnu
Nerovnosti povrchu, rýhy, vrypy, drsná místa apod. se černěním nezakryjí, ale naopak zvýrazní. Na závadu vzhledu jsou i nečistoty na povrchu předmětu, např. mastnota, rez nebo okuje, které způsobuj{, že se na součástech tvoří výrazné skvrny.    [jakub]   24.02.2008
Odpověď  To jestli jsou pevnostni urcuje mnozstvi uhliku v oceli. Pokud se nahrejou + ochladi tak se muzou bud trosku popustit, nebo prikalit. Navic by bylo treba teplotu drzet cca 30 minut. Pokud s tim ma byt co nejmene prace je proto potreba nahrivat pouze na tmavou visnovou barvu. Da se to odecist v rovnovaznem diagramu soustavy Fe-C. Uz si to ale moc nepamatuju, protoze kdyz jsem dopoledne studoval, odpoledne jsem Zizkovi pomahal stavet vozovou hradbu :-D
Jinak chemicke cerneni bych zkusil v prodejnach zbrani. Udajne tam lze sehnat male baleni za +/- stovku. Je to na cerneni za studena, nebo se material ohreje na cca 100st.    [Paja]   24.02.2008
Odpověď  jak tady raděj zkus technoservis mt, už sem tady o tom psal, levný+ efektivní    [Miku]   24.02.2008
Odpověď  To by tedy měl být podle bora přípravek na brynýrování.    [jirik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2008
Odpověď  Pánové děkujiVám za radu.Je vidět,že mezi veteránistama je hodně slušných lidí.
A né jako pavík. ivánek.    [ivánek]   24.02.2008
Odpověď  www.technoservismt.cz    [...]   24.02.2008
Odpověď  inak môžem zaručiť, že po správnom postupe a aplikovaní prípravku je povrch dokonale začiernený    [boro]   24.02.2008
Odpověď  dá sa kúpiť nejaká chemikália špeciálne na čiernenie, najčastejšie to mávajú v predajniach so zbraňami, nakolko je to pre ne určené...ale je to jedno či šrob alebo hlaveň nie..:), býva k tomu aj postup ale je to dosť drahé, teraz si nespomeniem na názov toho prípravku    [boro]   24.02.2008
Odpověď  To už pak asi nebudou pevnostní...    [jirik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2008
Odpověď  Bud chemicky, nebo se nahreji na visnovou cervenou a v oleji (klidne vyjetem).    [Paja]   24.02.2008
Odpověď  Šrouby v černém provedení lze přece normálně koupit.    [jirik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2008
Odpověď  Tak stebou bych se chťel setkat .A vlastní máma by tě nepoznala "VOLE"    [ivánek]   24.02.2008
Odpověď  Namaž to barvou VOLE!    [Pavik]   24.02.2008
 Přidat odpověď   (16) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006