MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316298 příspěvků |8197 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 122 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 8.9.2024 01:54  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Karburátor - základní nastavení


 Jaké bylo základní nastavení bohatosti směsi v karburátoru do ČZ 150C? Nevěřím, když ve strakonické zbrojovce vyráběli mnohakusové série, že by seřizovali každý karburátor individuálně. Tady na fóru jsou na toto téma různé údaje od 1/2 - 3/4 otáčky po 1 a 1/2 otáčky. Nemám hudební sluch a ať otáčím šroubem bohatosti směsi doleva - doprava, zdá se mi, že motor běží pořád stejně. Poraďte a nebo to vemte jako anketu. Díky.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2023     Přidat odpověď  
Odpověď  Za svůj život jsem vlastnil, mimo jiných, desítky jaw a čezet. Zkušenost je taková, že některý karburátor prostě nejde rozumně seřídit, i když se navenek zdá, že mu nic není. Stejné je to i s motory. Vliv opotřebení, rozměrové tolerance se někdy sejdou tak nešťastně, že to nejde optimálně seřídit.
Když karburátor stávkuje, tak vyzkoušet jiný. Jde to i obráceně a to vyzkoušet jej na jiném motoru. I taková situace někdy nastane, že na jednom motoru stávkuje a druhém funguje lépe. Vliv na to má i stav motoru. Třeba i poškozená gufera na klice.
U starých pleček se ne vždy dosáhne ideálního chodu a někdy je potřeba se i odchýlit od továrních hodnot aby motor vůbec běžel. Diskuze o tom, jestli píšou půl otáčky, nebo ještě trochu přidat jsou většinou k ničemu.
Karburátor funguje jako celek, není to o jednom šroubku. Buď přizvat zkušeného, anebo vyzkoušet jiný karburátor.    [Luboš]   19.06.2023
Odpověď  V návodu pro ČZ 125/150C na str.34 je popsán postup pro nastavení volnoběhu (u malé kyvky 351,352 na str.36)    [Martin Štindl]   18.06.2023
Odpověď  Ve Strakonicích neměli různě vylagrovane motory a různě vychozene karburátory. Neexistuje univerzální odpověď    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.06.2023
 Přidat odpověď   (3) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006