Zdravím, mám 3 otázky: 1) Jak vysoko má být hladina oleje v převodové skříni motoru 150c
(mám kývačku)? V příručce se píše, že k tomu slouží rukojeť trubkového klíče s ryskou. Stačí mi ale
znát, kolik cca mm od dna. Kontrolní šroub v zadní části motoru je u kývačky bohužel bez sundání
plechů nepřístupný. 2) Převodový olej. Když jsem před asi třemi lety motorku
zkompletoval, tak jsem zrovna neměl převodový olej, místo něj jsem použil M6A. Motor šlapal hezky.
Po pozdější výměně pružiny startpáky jsem tam nalil olej PP90 a nedá se s tím prakticky jezdit
(jedině až se pořádně zahřeje). Spojka pořád prokluzuje nebo jde řazení přes zuby. V originální
příručce se předepisuje stejný motorový olej (TA) jak do směsi, tak do převodovky. Není tedy
vhodnější třeba ten M6A? Nebo co byste doporučili? A do třetice... Vím, že je to častý
dotaz, ale odpovědi, kterých je fórum plné, nehledám. Jde mi o nabuzení vyšeptalých magnetů
setrvačníku. Kontakty na lidi, co to dělají mám, spíš mě ale zajímá postup (teoreticky), jak se to
vlastně dělá. Jestli teda někdo nevíte... ;-) S pozdravem Pajka www.jawa-50.cz [Pajka] 29.03.2009 Přidat odpověď |
| Vyzkouším tedy ten převodový, asi to bude tím jak psal pája, že pří zahřátí motorák začne pěnit. To by vysvětlovalo proc při zahřátí se najednou zhorší to řazení... Každopádně zetky jsou opravdu nezmaři, je vidět že u těchto motorů co kus to originál co se nastavení, oleje, svíčky atd. týče. Já mám 2 céčkové motory a každý chce uplně neco jiného... [Zdena] 23.05.2011 |
| Za zkoušku to stojí. Já mám ve všech motorkách PP90 a PP80 (jak se zrovna podaří koupit) a nikdy jsem problémy se spojkou neměl. [jawarmaniak] 23.05.2011 |
| To s tím olejem je zajímavé, já mám v céčku M6A, za studena je vše parádní, motor jede i řadí pěkně, ale jak se olej zahřeje, strašně špatně to řadí ze 2. na 1. rychlost. Myslíte že výměna oleje M6A za PP90 nebo PP80 tento problém vyřeší? [Zdena] 23.05.2011 |
| Co se týká oleje tak mě při použití PP90 spojka nechodila ani se nedala pořádně seštelovat, tak sem
nalil PP80 a vše je v pořádku. [Miku] 29.03.2009 |
| Takže dal jsem tam nějaký starý olej, co mi dal kdysi kamarád. Je to minimálně 20 let stará uloženka
v plastovém kanystru. Nejspíš motorák tmavší, načervenalé barvy. Teď jde spojka pěkně, zuby
nepočítám, ale ve vyšších otáčkách prokluzuje, takže příští týden sundám dekl a nejspíše povolím
seřizovací šroub (předpokládám, že je moc utáhlý. Kdyžtak dám ty silnější podložky. [Pajka] 29.03.2009 |
| to Pája: Hledám to už asi čtvrt hodiny, ale nemůžu to najít (ten postup seřízení). Nemohl bys mi to
prosím dohledat? K tomu prokluzování... Po nastartování se prakticky nedá zařadit, jde to přes zuby.
To prokluzování je způsobeno dotažením bowdenu. Co si tak pamatuji (přes 3 roky jsem to neměl
otevřené), tak jsem dával silnější podložky pod matice kvůli přítlaku a dal jsem tam ten olej M6A.
Všechno šlapalo na jedničku. Jak jsem to podruhé rozdělával (krátce na to), tak jsem se cosi vrtal i
v té spojce, ale pořádně si nevzpomenu co... Na této motorce ročně nenajedu víc jak 50 km. Teď
ji chci dát ale pořádně do kupy a pravděpodobně ji i postavím zpět na původní papíry. [Pajka] 29.03.2009 |
| Olej do převodovky používám Mogul SAE-90,je sice trochu hustší ale stejný způsob na studený motor
jako Pája:chvilku zahřát,párkrát vymáčknout spojku na volno,lehce odpíchnout-zařadit a jet.Kontrolní
šroub oleje je stejně jako u Céčka na levém karteru vzadu,ale kvůli plechům těžko přístupný,nejlépe
jde odšroubovat malou ráčnou.Olejová náplň je 650 ccm,měrka sice jde použít,ale musí se opřít
opravdu až o dno,hladina je v rozmezí 1,5-2cm(viz.foto). [Martin Štindl] 29.03.2009 |
| Mot. olej do starych veteranu PP13, prinejhorsim PP90. Motorak je nesmysl, motor je hlucnej,
motorovej olej navic peni a nemaze vysledkem je to, ze pokud jses nucen nekde popojizdet s pouzitim
spojky, tak ta zacne za chvili tahnout. Ja pouzivam PP13, pri prvnim rozjezdu u garaze se odpichnu a
zaradim, po par metrech jsem na kruhaci a tam uz vse funguje jak ma. Podle popisu nevim co si mam
myslet pises, ze ti klouze spojka a zaroven to pocita zuby. Bud by to melo delat jedno nebo druhe.
Kazdopadne mas nejspis jako vetsina lidi spatne serizenou spojku. Jak ji nastavit aby to fungovalo
uz jsem tu nekolikrat popisoval, prohlidni archiv. Vysku hladiny urcuje kontrolni sroub, kterej
by mel byt u 352 i na viku. Jinak to zmeris snadno, olej je pod hridel startpaky. Pokud trosku
prelejs, nevadi vytece kolem startpaky a ret.kolecka :-) [Pája] 29.03.2009 |
| S tou hladinou ti neporadím, ale olej tam převodový být nemá, normální motorový. Nedávno jsem
otevřel motor 125T a olej byl červený motorový [Jakub] 29.03.2009 |
|
|