MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316495 příspěvků |8213 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 34 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 23.11.2024 15:43  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jawa-ČZ 150 (352) - převodový olej, nabuzení setrvačníku zapalování.


 Zdravím, mám 3 otázky:

1) Jak vysoko má být hladina oleje v převodové skříni motoru 150c (mám kývačku)? V příručce se píše, že k tomu slouží rukojeť trubkového klíče s ryskou. Stačí mi ale znát, kolik cca mm od dna. Kontrolní šroub v zadní části motoru je u kývačky bohužel bez sundání plechů nepřístupný.

2) Převodový olej. Když jsem před asi třemi lety motorku zkompletoval, tak jsem zrovna neměl převodový olej, místo něj jsem použil M6A. Motor šlapal hezky. Po pozdější výměně pružiny startpáky jsem tam nalil olej PP90 a nedá se s tím prakticky jezdit (jedině až se pořádně zahřeje). Spojka pořád prokluzuje nebo jde řazení přes zuby. V originální příručce se předepisuje stejný motorový olej (TA) jak do směsi, tak do převodovky. Není tedy vhodnější třeba ten M6A? Nebo co byste doporučili?

A do třetice... Vím, že je to častý dotaz, ale odpovědi, kterých je fórum plné, nehledám. Jde mi o nabuzení vyšeptalých magnetů setrvačníku. Kontakty na lidi, co to dělají mám, spíš mě ale zajímá postup (teoreticky), jak se to vlastně dělá. Jestli teda někdo nevíte... ;-)

S pozdravem Pajka
www.jawa-50.cz    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.03.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  Vyzkouším tedy ten převodový, asi to bude tím jak psal pája, že pří zahřátí motorák začne pěnit. To by vysvětlovalo proc při zahřátí se najednou zhorší to řazení... Každopádně zetky jsou opravdu nezmaři, je vidět že u těchto motorů co kus to originál co se nastavení, oleje, svíčky atd. týče. Já mám 2 céčkové motory a každý chce uplně neco jiného...    [Zdena]   23.05.2011
Odpověď  Za zkoušku to stojí. Já mám ve všech motorkách PP90 a PP80 (jak se zrovna podaří koupit) a nikdy jsem problémy se spojkou neměl.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.05.2011
Odpověď  To s tím olejem je zajímavé, já mám v céčku M6A, za studena je vše parádní, motor jede i řadí pěkně, ale jak se olej zahřeje, strašně špatně to řadí ze 2. na 1. rychlost. Myslíte že výměna oleje M6A za PP90 nebo PP80 tento problém vyřeší?    [Zdena]   23.05.2011
Odpověď  Co se týká oleje tak mě při použití PP90 spojka nechodila ani se nedala pořádně seštelovat, tak sem nalil PP80 a vše je v pořádku.    [Miku]   29.03.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takže dal jsem tam nějaký starý olej, co mi dal kdysi kamarád. Je to minimálně 20 let stará uloženka v plastovém kanystru. Nejspíš motorák tmavší, načervenalé barvy. Teď jde spojka pěkně, zuby nepočítám, ale ve vyšších otáčkách prokluzuje, takže příští týden sundám dekl a nejspíše povolím seřizovací šroub (předpokládám, že je moc utáhlý. Kdyžtak dám ty silnější podložky.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.03.2009
Odpověď  to Pája: Hledám to už asi čtvrt hodiny, ale nemůžu to najít (ten postup seřízení). Nemohl bys mi to prosím dohledat? K tomu prokluzování... Po nastartování se prakticky nedá zařadit, jde to přes zuby. To prokluzování je způsobeno dotažením bowdenu. Co si tak pamatuji (přes 3 roky jsem to neměl otevřené), tak jsem dával silnější podložky pod matice kvůli přítlaku a dal jsem tam ten olej M6A. Všechno šlapalo na jedničku. Jak jsem to podruhé rozdělával (krátce na to), tak jsem se cosi vrtal i v té spojce, ale pořádně si nevzpomenu co... Na této motorce ročně nenajedu víc jak 50 km.
Teď ji chci dát ale pořádně do kupy a pravděpodobně ji i postavím zpět na původní papíry.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.03.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Olej do převodovky používám Mogul SAE-90,je sice trochu hustší ale stejný způsob na studený motor jako Pája:chvilku zahřát,párkrát vymáčknout spojku na volno,lehce odpíchnout-zařadit a jet.Kontrolní šroub oleje je stejně jako u Céčka na levém karteru vzadu,ale kvůli plechům těžko přístupný,nejlépe jde odšroubovat malou ráčnou.Olejová náplň je 650 ccm,měrka sice jde použít,ale musí se opřít opravdu až o dno,hladina je v rozmezí 1,5-2cm(viz.foto).    [Martin Štindl]   29.03.2009
Odpověď  Mot. olej do starych veteranu PP13, prinejhorsim PP90. Motorak je nesmysl, motor je hlucnej, motorovej olej navic peni a nemaze vysledkem je to, ze pokud jses nucen nekde popojizdet s pouzitim spojky, tak ta zacne za chvili tahnout. Ja pouzivam PP13, pri prvnim rozjezdu u garaze se odpichnu a zaradim, po par metrech jsem na kruhaci a tam uz vse funguje jak ma. Podle popisu nevim co si mam myslet pises, ze ti klouze spojka a zaroven to pocita zuby. Bud by to melo delat jedno nebo druhe. Kazdopadne mas nejspis jako vetsina lidi spatne serizenou spojku. Jak ji nastavit aby to fungovalo uz jsem tu nekolikrat popisoval, prohlidni archiv.
Vysku hladiny urcuje kontrolni sroub, kterej by mel byt u 352 i na viku. Jinak to zmeris snadno, olej je pod hridel startpaky. Pokud trosku prelejs, nevadi vytece kolem startpaky a ret.kolecka :-)    [Pája]   29.03.2009
Odpověď  S tou hladinou ti neporadím, ale olej tam převodový být nemá, normální motorový. Nedávno jsem otevřel motor 125T a olej byl červený motorový    [Jakub]   29.03.2009
 Přidat odpověď   (9) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006