Pomozte mi prosím ujasnit rozdíly mezi zapalováním Jawa a Lucas na Šnekových motorech. Liší se tato
"zápalka" pouze vyfrézovaným ložem v karterech, nebo je jiná i "želva" jako
je tomu v případě PALu? Má někdo představu jak se po sobě tado zapalování montovala? [JzK] 15.11.2007 Přidat odpověď |
| Takže už to povolilo. jinak neznáte někdo někoho v čr kdo prodává díly na lucasku? [castentroy] 22.02.2012 |
| zakontrovat tím ohnutým plechem. [petr] 22.02.2012 |
| oba dva závity jsou pravé.Pokud jde o magnetku,tak rotor jde zajistit pro povolení matice pomocí dvou otvorů které jsou v tom unášeči pod pertinaxovým kolem.Na to si ale budeš muset udělat přípravek,který když to budu přirovnávat,bude vypadat jako klíč na úhlovou brusku.Tím se pak do toho můžeš opřít. [kuba] 22.02.2012 |
| Zdravím všechny, omlouvám se, že otevírám toto staré téma, ale potřeboval bých radu. Nevíte jaké závity, zda-li pravé či levé jsou na šroubu u rotoru dynama a matici na magnetce u velkého pertinaxového kola? A jakých způsobem zakontrovat to velké kolo? Nechci to urvat a drží to jak čert. díky za radu [castentroy] 21.02.2012 |
| Můj email- SCOLAR@email.cz Děkuji za odpověď. [URBIS] 07.03.2011 |
| Můžeš prosím nafotit colou sestavu šroub, matky a páčku v "rozstřelu" tak jak je celé namontované na motocyklu? Jak je celá páčka aretovaná proti pootočení? Čím se zastavuje motor? U lucasky by mělo být někde namontované tlačítko.Děkuji za odpověď. [URBIS] 07.03.2011 |
| Ať se Pan Hošťálek přijede podivat do Rovenska na sraz půlitrů a ukáže nám ty volejový loužičky pod mašinama.Mašin tam bude dost aby si mohl vybrat. [HOZA] 06.03.2011 |
| K tomu clanku v CMN. Ten pan Hostalek je tak trochu zaujaty alebo co . Zrovnava Jawu s Kawasaki W650 co je motorka z roku okolo 2000. To mi pride trosku spatne prirovnanie. Japoncom sa v tej dobe ani nesnivalo ze take motorky budu vyrabat. Bez tak vsetko okopirovali po druhej svetovej vojne z europy a potom to dalej rozvijali. Clovek sa len rozculi ked taketo hovadiny cita ! [vik] 05.03.2011 |
| To JzK - podle mně je páčka původní (moto je z druhé ruky,takže zaručeno není nikdy nic:-)), pouze je nově nachromovaná - k magdynamu je také původní bowden, který je dlouhý jen tak, aby byla páčka umístěna místo šroubu. Šroub páčky má závit M10x1 a je kontrovaný maticí M10x1. Na páčce je vygravírován rozsah použit 5〫- 45〫. To ED250 & HABA: páčka je kratší než ta na přidávání plynu - stejná není.. [crm] 05.03.2011 |
| Ta "fundovaná" úroveň je jeden z důvodů proč ČMN normálně nekupuji. Nicméně to mi nikterak nekalí trochu škodolibou radost jak mnohými proklínaný stroj slavně, a musím přiznat že pro mně překvapivě, zvítězil. :-D PS. Hlasoval jsem pro! :-P [T-1000] 04.03.2011 |
| Bohuzel musim souhlasit s MilanemOHC , ten clanek postrada vyssi odbornou uroven [Martin Samson] 04.03.2011 |
| Schválně jsem si ČMN koupil.Co však k tomu říct? Jakub Níč je úplně mimo,protože se snažil "fundovaně" něco napsat o něčem nemá ani elementární povědomí. Jeho "perly" jako -"jelikož to dělalo kravál" v souvislosti se šnekovým pohonem a podobné, opravdu svědčí,že neví o čem píše a tím to celé pokazil. Dost překvapivě a rozpačitě na mě působilo i to,co tam uvedl historik Hošťálek a tomu také odpovídá hned jeho první věta "Opravdu nevím,co k tomu říct".Myslím si,že dále již neměl raději pokračovat. Jinak musím říct,že nejsem žádný ortodoxní vyznavač Jawy 500 OHC,ale mám z těchto článků v ČMN špatný pocit. [Milan(OHC)] 04.03.2011 |
| Rozpracovat a bodove ohodnotit jednotlive prvky ohledne motocyklu JAWA 500 OHC a jeho tehdejsich anglo-americkych konkurentu , tak po strankach -design -technologicka uroven verim ze , ziska JAWA 500 OHC nejvice bodu a anglo-americane ji v tomto pripade nemohou sahat ani po kolena . [Martin Samson] 04.03.2011 |
| A ČZ nic , to je troch škoda, ne ? [ČZ ] 04.03.2011 |
| Já mám 02, k tomu nové pakny, takže brzdím motorem a očima. :-D Čekám až si sednou. Spousta OHC kolegů říká, že 01 s táhlem brzdí ostřeji. Tož se těším až jí doskládám. :o) Škoda, že nemůžu do Chotusic na burzu, hezky by se OHC kecalo. [T-1000] 04.03.2011 |
| Buhehe to jsou kecy , malinké půlbubny nedokázaly stroj zastavit . Já když hamtnu na brzdu tak to jde okamžitě do smyku letím z jednosedla na nádrž ... [Richard] 04.03.2011 |
| OK Ede u nás v horním kakejcově je situace s tiskovinami stejná. [jwm] 04.03.2011 |
| Jwm nemusíš. Jsem s T1000 domluvenej. Prý to naskenuje a upne. Ovšem jestli budeš první.. :o) Taky mě to zajímá a u nás v tom zapadákově ČMN nemají.. :o) [ED250] 04.03.2011 |
| T-1000 jdu shánět ČMN,zajímá mne jaká byla kritéria.Jistě to bylo proto,že Jawa je Rychlost-Jakost-Radost. [jwm] 04.03.2011 |
| Tahle je právě originál z toho Agrostroje. Pamatuji se, jak jsem si s ní jako malej na vesnici hrál. Proto se mi to po letech vybavilo.. :o) [ED250] 04.03.2011 |
| Habo,pokud mne zrak nešálí tahle dlouhá páčka je z Jawy OHV/SV. [jwm] 04.03.2011 |
| Páčka Motorobotu PF 62 Agrostroje Prostějov ... [Haba] 03.03.2011 |
| Trošku mimo téma. Informace pro srdcaře. Jakože to nedělám, ale tentokrát jsem si koupil ČMN. V anketě o Nejlepší motocykl všech dob, kterou pořádali, zvítězila slavně Jawa 500 OHC. :o) Je tam i rozhovor s panem Hošťálkem o vzpomínkách na tento stroj. [T-1000] 03.03.2011 |
| :o) [ED250] 03.03.2011 |
| Jasně JzK ,od začátku si pletu předstih ze sytičem a páčkou předstihu potřebuješ teoreticky hýbat častěji,je to logické. Ede ani jsem si nevšiml,ta čeština je skvělá co?Teď bychom potřebovali páčku na přidávání plynu ve státní správě,nevíš o nějaké :-))))) [jwm] 03.03.2011 |
| Jwm - u kohoutku je to sice komplikovanější, ale osobně se mi to jeví logičtější. Pravá ruka přidává plyn a levá nastavuje předstih. [JzK] 03.03.2011 |
| :o)) Ach ta formulace.. Jasně, ře ano. :o) Viděl jsem ty mašiny na vesnici a ty páčky si pamatuji dodnes. :o) [ED250] 03.03.2011 |
| Ede, směju se "státnímu podniku na přidávání plynu";-) Myslels Motorobot PF 62 Agrostroje Prostějov, ne? [Haba] 03.03.2011 |
| Oprava:páčkou u mnou dodaného modelu se ovládá sytič,předstih je u vysokého Palu automaticky ovládám odstředivým regulátorem.Páčka sytiče je normálně v masce světlometu ale tohle má ještě péráckou.Nechal jsem se unést tou páčkou. [jwm] 03.03.2011 |
| U vysokého dynama PAL je ovládání předstihu pod pravým zadním šroubem nádrže,viz foto.Tato páčka byla koupena s tímto strojem a poloha páčky je navíc přesně posána i v literatuře.Nevím přesně jak to bylo s páčkou u magdynama LUCAS ale montáž za palivovým kohoutem není podle mne ideální.Páčka je stejná jako ta co se běžně montovala na speciálky k ovládání vzduchového šoupěte. [jwm] 03.03.2011 |
| Úplně stejnou měly originální zahradní frézy vyráběné ve státním podniku na přidávání plynu. [ED250] 03.03.2011 |
| Crm - páčka je původní dochovaná? Je s něčím shodná? [JzK] 02.03.2011 |
| .. původní umístění páčky ovládání předstihu je místo zadního levého šroubu nádrže ne na řídítkách.. [crm] 02.03.2011 |
| Ako vypada z vnutra ten kastlik s regulatorom, mam totiz jeden s privarenymi maticami zo zadnej strany a neviem ci je to uz uprava na krabizkovy typ regulatora alebo nieco povodne. diky [vik] 18.02.2011 |
| Zdravím potreboval bych poradit,muzu koupit pouze magnetku Lucas MNL2,bez dynama,za 5 tis.kc.kartra mam 00797-52,mato cenu to skladat???Pri cenach jawackeho dynama by se to melo vyplatit,dekuji za radu. [jawaohc] 18.02.2011 |
| Mal som kartre na zapaľovanie PAL a mám kartre pre zapal. JAWA (Lucas). S tými osovými
vzdialenosťami ozubených koliesok je to tak ako uviedol pán podomnou. Zohnal som dve veká rozvodu
(želvy) na kartre Jawa (Lucas). Ani jedna nemala vrtaný otvor pre čelné uchytenie dynama JAWA. V
jednej veci nemám jasno a to je to či želva pre kartre JAWA má mať vrtanie pre čelné uchytenie
dynama JAWA alebo nie.U zapaľovania Lucas to je jasné tam ten otvor nie je a asi ani nemôže byť
(kvôli veľkému ozubenému kolesu). Mám veľa fotiek šnekov so zapaľovaním JAWA a na niektorých je
čelné uchytenie dynama tak ako to poznáme s typov 01 a 02 a na niektorých nie je. Ďakujem za
prípadné odpovede. [Roman] 19.11.2007 |
| A druhá strana. [Vašek] 16.11.2007 |
| Trošku foto. [Vašek] 16.11.2007 |
| Zdravím,trošku k Lucasu. Jedná se o tzv. magdynamo, zapalovací okruh je tvořen magnetem a zbytek
obstarává dynamo, které je regulováno regulátorem Lucas umístěným ve schránce na baterii. Magneto je
typu MN2L, je levotočivé, a má ručně natáčenou vačku - tj ručně seřiditelný předstih, páčka je
umístěna na řidítkách. Magdynama tohoto typu, tj. s radiální vačkou, dvouválcové, jsou jakýmsi
hybridem mezi konstrukcí K2F a MO. Z tohoto důvodu je i celkem obtížné na ně narazit, ale protože se
jedná o anglický výrobek, ve světě je situace o něco lepší.Dynamo Lucas umístěné přímo na magnetu je
klasické tzv. dlouhé provedení E3ML 60W a pravotočivé. Regulátor je dvouokruhový typu MCR2. Co se
týče karterů Jawa a Lucas, tak jsou prakticky shodné a není potřeba použít jinou želvu, protože
osové vzdálenosti rozvodových kol jsou též stejné, jediný rozdíl je v použitých ozub. kolech
zapalování, Lucas má 42 zubů a Jawa 21 zubů. Protože konstrukce Jawa primárně nepočítala s použitím
Lucase, tak není ani moc uspůsobena těsnící plocha mezi magnetem a motorem, proto byl použit něco
jako vymezovací kroužek, ale příliš to nefunguje.Pokud by někdo potřeboval poradit s Lucasem dejte
vědět. [Vašek] 16.11.2007 |
| Předesílám , že nejsem žádný velký znalec motorů typ šnek. Ale original katalog od č.m. 15-201 praví
: poloviny skříní pro dynama Pal maji označení 151129/55 , poloviny skříní pro dynama Lucas a Jawa
mají označení 151127/53 .Víko rozvodu ( želva ) má označení pro Lucas a Jawa shodně 15 11 91 a pro
Pal 15 11 93 . Takže dle mého názoru Lucas + Jawa stejné kartery i želva. [jawař] 15.11.2007 |
| Jak vlastně původně vypadalo zapalování Lucas - podle mých rešerší šlo o model MN2L (MO1L byl pro
jednoválce) - bylo jeho součástí i dynamo? [JzK] 15.11.2007 |
|
|