Brácha si včera koupil pětistovku za 115tis. co na to říkáte?Je to upravovaný,ale základ je to
slušný.Má nové výfuky,motor po Go,kola mají nové ráfky a dráty a rám to má z 01 a vidlice z jawa
640.To je asi tak všechno co vím.Budu rád když mě řeknete na co si má brácha dát pozor jaké blatníky
tam patří atd.Nevadí motoru když tam má karburátor z Péráka?dDěkuji za rady [Tom] 18.03.2009 Přidat odpověď |
| jednoznacne to musi koncit plechovou lamelou. Ale odbocim.... na doporucenie ludi z tohto fora (Milan OHC, ED 250) pritlacak pouzit hlinikovy s vyssou tuhostou. ED250 tu kedysi publikoval nacrtok toho hlinikoveho pritlacaku. [Brano] 11.05.2017 |
| Chci se zeptat končí se u přitlačnyho taliře lamelou nebo plechem jinak ke to v knize 00 od tumy a jinak v přiručce 02 -pokud by se končilo lamelou nebude taliř rejžakovat do lamely když dosedaci plocha neni celistva jako he to u plechu [Mira] 11.05.2017 |
| Je z Jawy 350/638 a výš. Mimochodem nejméně povedená spojka z Jawy. Na posledních modifikacích Jaw 350/640 se vrátili ke staré osvědčené spojce z typu 634. [ED250] 03.06.2012 |
| Prosím o radu - z čeho je tenhle přítlačný talíř - děkuji za odpovedi. Petr. [čert] 31.05.2012 |
| Ahoj Járo ten kdo vyhrál aukci, tak mě napsal, že si musí koupit auto, takže si to nevyzvedne, takže proto:-/ [Tom] 11.04.2012 |
| To Tom:Tome,ty jsi tou svoji "upravenou " Jawa 500 ohc,neprodal přes aukro?Na aukru je vydražená a v inzerátech ji ted vidím znovu!Promin mou zvědavost... [Jára] 11.04.2012 |
| :o) koukám, začátky byly hodně podobné a těžké.. :o) Monty co sraz? Přijedeš letos alespoň na jednom? :o) [ED250] 27.03.2012 |
| Naprosto přesně si vybavuju, jak jsem na "Škole v přírodě" poprvé viděl OHC. Doma jsme měli Pařeza po dědovi, na kterém jsem v 11 letech jezdil (den šrouboval a "opravoval" a půl hodiny se vozil) takže už jsem byl chycenej. Když jsme se soudružkou učitelkou podnikali vlastivědné výlety, tak kolem nás čas od času proletěly dvě 350ky a jedna zvláštní mašina. Pokaždé to byla taková rychlost že jsem si všiml nanejvýš propérování na horizontu. Spolužačky ječely, kluci koukali s otevřenou hubou. Projeli během toho týdne několikrát a já v jednom okamžiku zahlídl cosi víc - a od té chvíle jsem si marně lámal hlavu, co to ten člověk má přiděláno k hlavě válců, že mu to s tím tak příšerně jede :-D [JzK] 27.03.2012 |
| A já chci Montyho garáž.... :-P :-D [T-1000] 27.03.2012 |
| Jo, to bylo mně asi 12 let,psal se rok 1980, a JAWA 500 OHC byl sen asi jako dneska Bugatti Veyron. Vždyt se za ni dávalo 10 000,- Kčs ! Dneska mám OHC tři, a sen? Třeba silniční JAWA 350 2xOHC ? Nebo Brough Superior? [Monty] 26.03.2012 |
| Docela zajímavé téma, vzpomeňte na moment, kdy jste poprvé viděli Jawu 500 a kdy jste si řekli, že ji musíte mít. [walthers] 26.03.2012 |
| No půlitr do lesa není zrovna ideální. Po čase dostali třipade kývačky a ve finále ČZ 175. Tomu se říkalo progresivní vývoj.... :-D Jen jeden z nich si jí od lesů odkoupil a leta se sajdou provozoval. V černé barvě. Když se u něj občas stavím, tak v něm chytají saze a běduje, že jí prodal. [T-1000] 26.03.2012 |
| Proč u nás v Jizerských horách jezdili hajní na jednom koni a u Vás na 28? Asi jiný kraj, jiný mrav. Jako kluk pamatuji, že ve vsi měl 500 ohc jeden nádražák, ale po jeho smrti zmizela kdesi v dědickém řízení.... [walthers] 26.03.2012 |
| To víš. Věděli proč. Ten lahodný zvuk linoucí se po zelených hvozdech.. :o) [ED250] 26.03.2012 |
| Je vidět, že se historie vrací. U nás na okrese měli OHC hned čtyři hajní... :-D PS. A jeden měl doma ještě dílů... :-P [T-1000] 25.03.2012 |
| Přesně tak, časem to dotáhneš do konce a půltón začne nosit radost.. :o) Viz náš další "mokrý" víkend. :o) [ED250] 25.03.2012 |
| Prodáš jednou, mrzet tě to bude celý život :) Nic mě do toho není, ale stejně bych ji být tebou neprodával. Půllitr není zas tak strašně náročný, pokud máš aspoň nějaké zkušenosti s motorkama, trochu odvahy a zdravého rozumu. Načteš příručky, u čeho si nevíš rady sám, poradí ti třebas někdo odsud. [o.k.longr] 23.03.2012 |
| Já jsem ji také chtěl prodat, dnes jsem rád, že jsem to ustál a mohu být v této jedné veliké rodině, rozmysli si, než provedeš hloupost. [Drahonovsky] 22.03.2012 |
| Musim rict ze takova renovace pullitra neni jen tak, a da zabrat i zkusenemu mechanikovi :)) Kdybych vedel do ceho jdu, tak by me to mozna odradilo od koupi :) No a ted jsem pred dokoncenim a myslim ze to za ty trable stalo. Tak at si to jeste rozmysli :-) [Tomas Nosek] 22.03.2012 |
| Ahoj Járo,nedá se říct, že by se na to brácha vykašlal, ale prostě je na něj OHCčko moc náročný po technické stránce a se čtyřtaktem nemá absolutně žádnou zkušenost. Takže si místo toho pořídí méně náročnou motorku třeba Ogara:-) Hlavně, aby se motorka dostala do dobrých rukou! [Tom] 22.03.2012 |
| To Tom:Vídím Tomáši,že jsi se na renovaci do původního stavu vykašlal a prodáváš motorku dál... [Jára] 22.03.2012 |
| Zajimave, jestli si nekdy poridim jeste jednoho pullitra tak se na nem vyradim :) Toho prvniho dam do puvodniho stavu Krome zapalovani a reguladoru dynama :)) [Tomas Nosek] 20.12.2011 |
| pokud je dobře naladěno, dva karbecy musí být hoodně znát. Hlavně ve vyšších otáčkách. Závodní dvouválce jedině se dvěma karbecama a bez filtru..kvůli prudění vzduchu, Hadici samozřejmě nahradit trychtýřkem. U veterána OT ale jinak chápu snažení norského tunera :) [Arpi] 20.12.2011 |
| Ty dva karbeci jsem odstranil a bude tam origos. Jelo to celkem dobre, ale spatne to chytalo za studena. Asi se prehlcoval, ale jak to chytlo poprve tak uz to slo nakopnout na jedno slapnuti. Osobne si myslim ze to moc vliv nema jestli tam mas dva nebo jeden. Protoze saje vzdy akorat jeden valec. Navic norskej tuningar byl asi dost amater, pac to bez filtru salo asi aji travu kolem silnice :-D [Tomas Nosek] 20.12.2011 |
| Ahoj Jwm, tak to jsem rád! :o) PS:úpravu zaručeně zvládně průměrný "jawař" i na zelené louce.. :o) [ED250] 20.12.2011 |
| Zdravím Ede,je to tak, klidně lze snížit o 6 mm a nic se neděje/Dural/.Funguje to skvěle. [jwm] 19.12.2011 |
| Tomáši, na fotce vidím dva dvacetosmičkový karburátory. Jak to s nimi chodí? [ED250] 19.12.2011 |
| Už jsem to tu psal. Přítlačný talíř opravdu někomu po vymáčknutí spojky dře o víko. Někomu ale ne. Záleží na odlitcích. Nicméně tlouštka je hodně naddimenzovaná, protože jsme nesehnali dobrou slitinu. Jestli máte lepší materiál, je možno kotouč hodně zeštíhlit. Místo tam na tom je. Vydrží to bez problémů. [ED250] 19.12.2011 |
| Já bych s těma statisícema tolik neházel. Nevím kolik bude stát předek, ale jestli nebude dělat motor a má hotová kola a výfuky, tak nevím, na čem by to utratil. [Honza l] 19.12.2011 |
| Koupil jsem pullitra v lepsim stavu a dodnes me renovace stala pres sto tisic. Tak pocitam ze ta tvoje sezere tak stopadesat tisic. [Tomas Nosek] 18.12.2011 |
| Jednu sérii v 5-ti kusech jsem nechal začátkem roku vyrobit, všechny běhají bez problému, jen u asi dvou se musel kotouč ještě snížit, což asi dělají různá víka, nejsou asi všechna stejná. Mám tu zájemce o dva kusy, pokud by ještě někdo chtěl, nechám opět sérii vyrobit, cena bude do 2500,-Kč, možná i o něco málo méně. Máte-li tedy někdo zájem můžete mě kontaktovat: jdrahonovsky@tiscali.cz [Drahonovsky] 17.12.2011 |
| Musela by být větší série. Bylo by to jinak dost drahé. [ED250] 17.12.2011 |
| Pro (ED250),zdravim,vyrobil by jste jeste pritlacny talir na spojku???Predem dekuji,muj email lukas.ohc@seznam.cz [jawaohc] 17.12.2011 |
| Co se týče spojky z 639, tak se to chování co popisuješ později řešilo tkzv. pružnou lamelou, která jde normálně koupit. Pak bylo po problému. Jinak ale souhlasím, že ta nová spojka moc povedená nebyla. Taky proto se u posledních typů 350/640 vrátila fabrika k osvědčené spojce z typu 634 + hliníkový přítlačný talíř. Mimochodem, tahle spojka zvládne v pohodě přenést i o něco málo větší Mk ty´pu 639.Proto vaše prokluzováni signaluzuje jiný problém (v seřízení, apod..) [ED250] 24.01.2011 |
| Zdravím. Když brácha koupil 350/639, byla tam ta nepovedená spojka. Při rozjezdu vždycky kopala, ať člověk dělal, co chtěl. Taky se špatně řadilo za klidu. Zkoušeli jsme všechno možné, od řídkého a hustého oleje po úpravu lamel, nic nepomáhalo. Tak se brácha naštval a koupil novou spojku (už si nepamatuju, jestli má hliníkový nebo jen plechový přítlačák). Od té doby je po problému s kopáním a obtížným řazením za klidu. Novým problémem ale je, že při ostřejším rozjezdu a někdy i prudším přidání na dvojku spojka proklouzne. Nám to ale nijak nevadí, prudký rozjezd se dá oželet :) [o.k.longr] 22.01.2011 |
| Pevle peoblém v kývačce pomůže vyřešit záměna kompletní spojky z typu panelka 559 a na ní namontovat pasující originál litý tuhý přítlačný talíř Jawa z typu 634. Má ho na prodej třeba Radek Sešín ve fichtlkrámku za 120Kč. [ED250] 22.01.2011 |
| pro zajímavost, tunning byl holt v módě. Oba štíty předchozí majitel zbavil ůplně kamenů a aby toho nebylo málo navrtal skrz asi deset děr aby to jako lépe chladilo. Všechno vyvařit a teď pod frézu s tim. [kambucha] 21.01.2011 |
| Souhlasím, může být. Už jsem to taky předhodil jednomu CNC géniovi a jen co z něj vymáčknu detaily a cenu (má toho chudera moc a nezabírá ani na pivo) tak to porovnáme a určitě to pořešíme. [kambucha] 21.01.2011 |
| Mám podobný problém se spojkou na klasické kývačce. myslíte, že by můj problém vyřešil podobný talíř? Nebo to bude rozměrově s OHC stejné a mohu použít i váš výkres? [Pavel] 21.01.2011 |
| Je to ve stádiu příprav, snad to trochu zeslabíme, ale ne o moc, když se to tam vejde, tak ať to raději má tuhost. [Drahonovsky] 21.01.2011 |
| Pro Drahonovský: počítal jsi při výrobě s lepším materiálem a tím ložiskem jak píše ED? Ta nižší konstrukce by pak asi opravdu šla. [kambucha] 21.01.2011 |
| Po zkušenostech doporučuji o 0,3mm tvětšit otvory pro mističky pružin. Je to výlisek a každý je jiný na průměru. Stávalo se, že otvory byly malé. Dá se to pak dobrousit ručně. [ED250] 21.01.2011 |
| Ten přítlačnej talíř je bezesporu pěknej zlepšovák. Kdybych si kousal nudou prsty zkusil bych si ho ušmudlat, ale lepší by opravdu bylo nechat to vykousnout na CNC ve více kusech. Ty dva tisíce za kus (drahonovský)jsou myslím dobrý a už moc sundat asi nepůjdou. Pro hec zkusím kámoše za kolik by to sfouk. [kambucha] 20.01.2011 |
| Když jsem to nechával poptávat já u nás na novém CNC masturnu, tak se cena na tři kusy vyšplhala na bezmála 4000Kč za kus (programátor, apod...) Kdyby to bylo alespoň padesát kusů, spadlo by to níže. Ono je to celkem dost práce. Nakonec jsme udělali pár kusů pro kluky od nás pod rukou... Jinak, jestli seženete lepší slitinu mat., tak se to klidně může odlehčit. Já měl celkem bláto a proto takový masiv. Silnější už při zdvihu škrtá o olejové víko. Kloboučky pod pružinami se musí na jedné straně trochu obrousit a pro montáž je nutno vyrobit jednoduchý přípravek do ruky na mačkání pružin (viz. obr.). Otvory jsou totiž v talíři utopeny. [ED250] 20.01.2011 |
| Nechávám si vyrobit přítlačný talíř jak níže popisuje ED, na jeden kus mě udělali kalkulaci 2.000,-, samozřejmě pokud by se jich vyrobilo více, tak se zlevní, nechci tu polemizovat jestli je to moc, nebo málo, jen nabízím, pokud někdo má zájem, ať se mě ozve na email: jdrahonovsky@tiscali.cz [Drahonovsky] 19.01.2011 |
| Pokud se bavíte o tloušťce lamely, tak správný rozměr je 4,3+/-0,1mm. To co máte jsou buď surové
lamely po vylisování nebo špatně nabroušené,pokud jsou vůbec broušené.V každém případě to naši
slavní výrobci replik zase mastí,jak se dá. Hlavně,že se penízky hrnou. [Milan(OHC)] 01.09.2010 |
| Lamely jsem si nechal poslat přímo od výrobce z Tálína,bez nápisu,povrchově neopracované,tam asi
bude problém.Zřejmě to prodejci(Hadravek,atd.) musí dále před prodejem přebrušovat.Už jsem to
zkoušel a celkem snadno jsem se dostal na 5mm,což by už mělo stačit.Nějak jsem nepočítal že se to
prodává na domácí dodělaní.. [Pavel] 01.09.2010 |
| Monty jsou od Hadrávka. Ale právě cestou od něj jsem se onehdá stavil v Tálíně pro obložení brzd na
půllitra a prodavačka mi říkala, že tam Hadrávek pro lamely jezdí. Dělá na nich ještě nějakou
dokončovací operaci? [ED250] 01.09.2010 |
| Zdravím, ja mám dve Jawy 500 OHC a na obidvoch mám tieto lamely a bez problému. Kupoval som ich od
Hadrávka. A na jednej motorke mám dokonca aj tie plechy medzi lamely od Hadrávka.Na lamelách nemám
žiadny nápis ani označenie. [Vlado] 01.09.2010 |
| ED - a máte lamely od Hadrávka nebo přímo z Tálína? [Monty] 01.09.2010 |
| Má to být dle manualu. Mně to sedlo normálně. Máš Pavle na dosedací ploše lamel odlitý nápis? Název?
Připadá mi, že na lamelách byla opomenuta nějaké poslední operace (broušení na plocho či co). Lamela
nemůže mít tlouštku 6mm. [ED250] 01.09.2010 |
| V manuálu je psáno(a i zobrazeno) 5ks-korkových lamel a 5ks-meziplechů!Ale mě to tam při tomto počtu
do koše spojky taky nechce vejít,tak nevim!:-( PS:Lamely mám korkové,ferodové se prý teplem
kroutí,ale jen jsem to slyšel,tak netvrdím,že tomu tak na 100% je! [Jára] 31.08.2010 |
| ED250,tvojí úpravu budu dělat taky, ale šířku(6mm) těch lamel nechápu, proč to výrobce dělá na tak
velkou šířku když mě už poslední pátá lamela vůbec nezapadá do drážek na koši.Upravovat nové věci se
mi zdá divné,ale asi nic jiného se dělat nedá.Máš tam původní počet pěti korkových lamel + čtyři
meziplechy? A šířku tvojich lamel náhodou nevíš? [Pavel] 31.08.2010 |
| To koukám, já nikdy neměl s rozměry těchto lamel ploblém. Budeš si je muset upravit. Pomohlo by je
trochu zbrousit. Polož si jemný smirek na rovinu, lamelu uchop do ruky a pomalu ji v rovině ubrušuj.
Nicméně Ti ani tyhle lamely výrazně nepomohou s problémem unášející spojky po ohřátí motoru. Výrazné
zlepšení jsem registroval až po montáži tuhého přítlačného kotouče jehož výrobu i s výkresem máš
popsanou podemnou [ED250] 31.08.2010 |
| Tak jsem dal na zdejší rady a nechal si poslat nové lamely na OHC z materiálu OS100 (přímo od pana
Škody Talín), ale bohužel jsem velice překvapený - lamely jdou velice problematicky naskládat do
koše(asi nepřesné výstupky) a navíc jsou moc široké (jedna lamela 6mm) a proto je poslední lamela
úplně mimo koš. Poradí někdo kde je chyba ??? Tak jsem se těšil na klidnější jízdu a vyřazování a
bohužel takové překvapení... [Pavel] 30.08.2010 |
| Slíbený výkres. Klouboučky pod pružinami se musí na jednom místě obrousit kvůli podložce co je pod
ložiskem. Vypínací tyčka se zkracovat nemusí. Stavěcí šroub v automatu to svým rozpětím pojme. [ED250] 17.06.2010 |
| Vyrábět to opravdu nebudu, na to nemám (poslední dobou absolutně) čas. Ale během zítřka tu upnu
výkres - náčrt a každý to může zadat sosutružníkovi a frézaři v jeho okolí. Nesehnal jsem dural, ten
by byl ještě lepší a pevnější. Nemuselo by se to dělat tak silné. Teď je to o 6g těžší než klasický
plechový talíř. Co se týče ložiska, použil jsem radiální – lépe snáší vyšší otáčky a nechal jsem se
inspirovat Jawou 250/593 (viz foto), kde se klasické ložisko 6200 používá na vypínání spojky taky a
léta v motoru drží. Jinak netvrdím, že se problém unášení vyřeší stoprocentně. Je to tak na 80 %,
ale i tak je to obrovský skok k lepšímu. V plánu mám ještě nahrazení bowdenu tvrdým japonským
(jestli ho seženu) bowdenem s teflonovou výstelkou, tak jak to udělal Milan a mrknout na opěrku
bowdenu na automatu – jestli nepruží. [ED250] 16.06.2010 |
| Dobrá práce Ede, objednávám také 3 kusy. Walthers [Walthers] 15.06.2010 |
| to ED250 :Problem "tahajucej" spojky mam tiez a ak ti to vyriesila tato uprava, tak nad
tym budem rozmyslat. Skor by som ale asi vymenil tie nove "shity"- fibrove lamely za
klasicke korkove alebo keramicke,neviete niekto kto to vyraba ,poprosim nedavajte mi kontakt na
Macaka ,on tie fibrove shity co sa za tepla roztahuju predava. [j] 15.06.2010 |
| No krásný! Jen drobnost - nechtělo by to na vypínání axiální ložisko? [Monty] 15.06.2010 |
| Výborně Ede , objednávám si 3 ks :-)) [richard] 15.06.2010 |
| A celek. Při té příležitosti jsem vyměnil i řětěz. Ten můj už byl vytahaný jako kšandy. Nevěřil jsem
jak se motor stišil.. Nikdy bych neřekl kolik kraválu udělá vytahaný řetěz i když je v lázni a pod
víkem. Motor teď běží znatelně tiššeji. :o) [ED250] 15.06.2010 |
| Smontovaný stav. [ED250] 15.06.2010 |
| Detail talíře s ložiskem pro snažší vypínání a podložkou pod ložisko. [ED250] 15.06.2010 |
| Tak parádní alkoholová „srazová noc“ už nosí své ovoce. :o) Noc strávená – mimo jiné i o řečech o
problémech OHC s Pavlem a ostatními nestory co vlastní půllitra desítky let a vědí tak o každém
problémku, který tento stroj umí vytvořit. U slivovičky jsme probírali spojku a padlo slovou o
pružnosti celého ústrojí včetně prohýbající-ho se přítlačného talíře. Motorku jsem hned po srazu
rozebral a nestačil se divit. Přidržel jsem pravítko na plech. profilovaném talíři, zmáčknul spojku
a ejhle. Talíř se prohnul do luku. Tím se pak dost přichází o potřebný zdvih při „nabobtnání“ lamel
teplotou od motoru. Nechal jsem se inspirovat Pavlem a Milanem(OHC) a vytvořil jsme tak tuhý
přítlačný talíř ze slitiny hliníku. Osadil ho vypínacím ložiskem a namontovali. Paráda!! Nečekal
jsem takovou změnu. Motorka tiše řadí i po zahřátí motoru, spojka vypíná o 80% lépe než před tím.
Není už takový problém vyřadit rychlost na semaforu i po průjezdu letním parným městem. Všem tuto
úpravu doporučuji. Perfektně řeší problém unášející spojky a šetří tak převodovku a zadní zubovou
spujku na rozetě včetně nýtů u 02. Hned je jízda o mnoho příjemnější než před tím.. Za motivaci
ještě jednou díky Pavlovi a Milanovi. :o) [ED250] 15.06.2010 |
| Ještě bych měl jednu otázečku.Při nastartování se z jednoho výfuku kouří jak z komína a z druhého
ani náznak.Po zahřáti to kouřit přestane.Nevadí to ničemu? [Tom] 20.04.2009 |
| Priklanam sa k nazoru Milana OHC, ze spojka 634 ma s prenesenim Mk u J500 problem /ani vypoctovo to
nesedi, pomohla by vymena pruzin za silnejsie, ale ovladacia sila by bola extremna/ /V minulosti som
na jednej uprave J500 na copra riesil spojku pouzitim lamiel z kovokeramickym oblozenim zo 634
vyfrezovanim noveho /vyssieho/ kosa a pouzitim 7 lamiel. Spojka fungovala dobre, akurat do povodneho
laveho krytu sa nevosla. Tak sa muselo odliat nove lave veko, ktore poriesilo /skrylo/ aj nahon na
12V alternator zo 638 /nahon retazov v oleji/, ktore bolo/resp. aj stale je/ umiestnene pre jawu 500
na obvyklom mieste teda za valcami [Brano] 12.04.2009 |
| S tou nejméně povedenou konstrukcí spojky u motorů J350/638 je to pravda. U novějších motorek se
Jawa vracela k osvědčenému, byť lehce pozměněnému typu z J350/634. Je to zajímavý. Nemám s unášením
spojky u půllitra takový problém, dělá to jen lehce a jen po velkém zahřátí, pokusím se ještě
nahradit mnou nalitý olej PP80 za PP90, Uvidím. [ED250] 08.04.2009 |
| To téma spojky je celkem zajímavé.Osobně jsem si se spojkou užil dost a v podstatě jsem byl
protagonistou a prvním uživatelem materiálu OS100 na původních lamelách spojky OHC. Dospěl jsem k
tomu přes spojku ze 350/634, která však nedokázala přenést kroutící moment motoru. Pokud to někomu
funguje,tak jeho motor není v té správné kondici!!Do laborací se spojkou z 350/638-640 jsem se vůbec
nepouštěl na základě doporučení kolegů z konstrukce ČZ,kteří tuto spojku prohlásili za
nejnepodařenější spojku v historii motorů Jawa.Jinak důležitá je jedna věc,že třecí materiál OS100
byl stavěn na olej PP90. V podstatě velmi důležitý poznatek tu uvedl Brano-stykové plochy
spojkového koše a lamel nesmí být "poskákané", protože lamely v drážce váznou a nedojde
k jejich uvolnění. To samé platí i o tom vypínacím mechanismu spojky, který pokud pruží,tak se
ztrácí na zdvihu. To samé dělá i plechový přítlačný kotouč. Není také řešením to přehánět s
vypodložením pružin, protože se nechca můžete dostat do stavu,kdy závity pružin dosednou na sebe a
tím dojde k omezní zdvihu. Nemusíte to ani na páčce spojky poznat, protože na trase je tolik
pružných částí, které to překryjí. Pokud můžu dát doporučení na základě vlastních zkušeností a
ověřených úprav, tak já mám spojkový koš na jehličkových klecích a s vymezením axiální vůle do
0,1mm,plechový přítlačák jsem nahradil duralovým s tloušťkou asi 8mm a imitaci úchytu bovdenu na
vypínacím mechanismu spojky mám nahrazenu úchytem ve tvaru kostičky. Bovden je z nějakého japonce s
teflonovou výstelkou,který má minimální zkrácení při stlačení.Toto je obecně problém bovdenů,které
převážně pocházejí z Vlkanové.Berte to jako inspiraci a bádejte,kolegové.Uf,to byla slohovka. [Milan(OHC)] 07.04.2009 |
| Haba, tie ryhy mas pravdepodobne kvoli povolenej matice, ktorou je hnana cast spojky pripevnena k
prevodovkovemu hriadelu. [Brano] 07.04.2009 |
| Dovolím si přidat okrajovou poznámku k axiálnímu posunu spojky: Zevnitř na víku primáru mám rýhy
vybroušené okrajem přítlačného talíře. To znamená, že se spojka dá maximálně až moc vymačknout. [Haba] 07.04.2009 |
| Připouštím, že jsem zaspal dobu, ale mezilamelové plechy podobné problémy mohou způsobovat. [Honza l] 07.04.2009 |
| Oprava bod 6 Kos nesmie byt otlaceny/v mieste styku lamela-kos/-ak je otlaceny tak zabranuje
volnemu axialnemu posuvu lamely. [Brano] 07.04.2009 |
| Problém s unášaním spojky som viacmenej poriešil nasledovne: 1.dostatočne tuhé uloženie držiaku
mechanizmu vypinania spojky, aby sa nám deformáciou nestrácal zdvih vytlacnej tycky /bezpodmienecne
pouzit zadny uchyt spojkoveho mech. v tvare V/ 2.v pripade pouzitia korkoveho oblozenia /moj
pripad/ je nutne aby nemali vacsiu hrubku ako 1 az 1,5mm nez je plech lamely , inak dochadza
vplyvom tepla k zvacseniu rozmeru 3. dostatocne predpatie pruziny / aby nedochadzalo k
zbytocnemu presmykovaniu spojky pocas jazdy - zabranit vyvinu tepla vid. bod 2/ 4.pruziny musia
mat rovnaku charakteristiku aby nedochadzalo k nerovnomernemu oddalovaniu pritlacneho kotuca pri
vypnuti spojky - presvedcit sa o tom pred namontovanim laveho veka motora 5.pouzit vytlacne
axialne gulickove lozisko /bezne v obchode s loziskami/ - vyhoda pri dlhsom vypnuti spojky napr.
krizovatka, nedochadza k vyhrievaniu tycky v mieste styku gulicka-tycka a taktiez tycka/tanierove
zakoncnie/ a pritlacny kotuc 6. Kos nesmie byt vytlceny/v mieste styku lamela-kos/-zabranuje
volnemu axialnemu posuvu lamely. [Brano] 07.04.2009 |
| Honzo překlady ve spojce z lehké slitiny má dnes snad každá závodní japonská motokrosová motorka.
Viděl jsem je i u Husqvarny. Hraje se na váhu, hlavní nevýhoda je, že ten otěr příšerně špiní olej.
Unášení spojky díky pokřiveným překladům se mi moc nezdá. Kupoval jsem onehdá novou sportovní
Pragovku (motor Jawa250/593), která má spojku podobnou (vyjma vypínání)a jinéhom počtu lamel jako
řada jawa 350/638. Motorka byla nová a když dostala v terénu fest zabrat, tak se zvětšila vůle na
páčce a unášela taky. Po vychladnutí se dostane vše do normálu.. Já vsázim na špatný materiál
obložení. Jinak P. Hadrávek na sto procent (viděl jsem ho tam) a vůbec všichni prodavači či
překupníci si nechávají vyrábět lamely právě u Škoda Milan v Tálíně. Mám s tou firmou též moc dobré
zkušenosti. Prodával mi brzdové obložení na půllitra a lepil mi obložení na brzd. destičky na
endura. Mají moc fajn jednání a vždy co slibili, tak bylo. [ED250] 07.04.2009 |
| Díky chlapi za cenné informace.Teď už je poslední problém peníze:-)Ale ty budou vždycky.Pokud to
výjde,tak za 14 dní bude motorka na papírech za těch 25tis. Jinak venku je radost jezdit! [Tom] 06.04.2009 |
| Ferodové lamely aj plechy medzi lamely predáva pám Hadrávek. [vlado] 06.04.2009 |
| Ještě jsem neviděl lehkou slitinu mezi lamelama. Tam jde pouze o maximální rovinnost plechů, která
může být vyhřátím porušena a pak to samozřejmě táhne. [Honza l] 06.04.2009 |
| Co to může být za materiál? Asi jen klasickej plech co? Vzhledem k tomu, že na motokrosech jsou i z
lehkých slitin.. [ED250] 06.04.2009 |
| pánové tento jev nezpůsobuje ani tak koš a jeho vůle,ale spíše přesnost mezi lamelama a
plechama.Pokud vám to táhne i po výměně lamel,tak bych určitě vyměnil i protikus-ty plechy.Osobně to
mám vyzkoušeno,po výměně plechů spojka funguje parádně. [kuba] 06.04.2009 |
| Pilníku nevěš hlavu. To se vychytá. Já letos tři vyjíždky a bez mála 300Km na kontě bez škytnutí.
:o) [ED250] 06.04.2009 |
| Na své mastikuly jsem to taky zjistil,že po ohřátí se spojka lehce unáší a že je lepší dávat neutrál
v pohybu,mám korek,ale je otázkou ,zda ty napečený lamely budou lepší!Zkusím je a uvidím,ale dochází
mě s ní síly. Jinak čest a obdiv, kdo tuhle motorku má ,ta motorka je tak dobrá do muzea a ne
naježdění,ale ono je to vše tím,že to mělo spoustu lidí přede mnou nebo soudruzi udělaly někde
chybu! Pilník. [PIlník] 04.04.2009 |
| Věci se mají následovně: Lamely napéká Škoda Milan s.r.o. 398 15 Tálín, tel. 382 259 222, Mob. 777
222 822, e: mskoda@ms1.ipnet.cz Komplet 5 ks lamel na 500 s poštovným na dobírku 1.060,-Kč,
většinou výměnným způsobem, asi za týden jsem je měl doma. Jednání velice solidní. Pro ty kteří
přijedou na sraz JAWA 500 OHC, viz kalendář akcí, slíbil mě že se přijede podívat na výjezd našich
strojů, pokud mu to pracovní zaneprázdnění dovolí. [Drahonovsky] 04.04.2009 |
| Tak , tak za lamelu chtějí 300 kč / ks , ale nemusíš utrácet , protože mě to unáší i s nima .. Chce
to sundat víko spojky a podívat se na koš , bývá vyběhaný futro nebo špatná podložka , koš má pak
zemědělský vůle a spojka špatně vypíná. [jawař] 04.04.2009 |
| To,že ti nejde vyřadit,dělá spojka.U OHC to je celkem bolest vzhledem k průměru spojky a možnému
zdvihu přítlačného plechu,kdy spojka má tendenci unášet-pokud nechceš něco dělat se spojkou,musíš
vyřazovat pokud se motocykl ještě hýbe. Někdo to řešil implantováním spojky z Jawa 350/634,ale
rozumnější je použít lamely s "ferodem"-správně OS100. Je to stejný materiál,jaký je na
lamelách 634 nebo 638-640.Bohužel,dneska za tyto lamely chtějí šílený peníz.Vzhledem k tomu,že moc
dobře znám celou historii vzniku těchto lamel,tak bych těm prodejcům nakopal někde..(jsem slušně
vychován). [Milan(OHC)] 03.04.2009 |
| neco podobneho s tim zhasnutim mi delalo mosquito. Proste po ujeti 5 km chciplo a nedavalo jiskru.
Jakmile vychladlo zase jelo jak nic. Bylo to spatnou fajfkou. Nevim jestli teda na te 500 neco
takoveho vlastne mas, ale zameril bych se nato urcite. S tou prevodovkou ti ale uz neporadim... [tomtnt] 03.04.2009 |
| Už pomalu vyplouvají na povrch první problémy.Při ujetí cca 5km motrka z niče nic nehází jiskru.Po
zastavení jde normálně nastartovat a zase vydrží několik kilometrů.A druhá věc po dojetí nejde
vyřadit rychlost na neutrál.Můžete mě poradit? [Tom] 03.04.2009 |
| Mas pravdu Pilnik naco 1000 eček, ale ja som to chcel aj s maskou a okularmi. [jojo] 28.03.2009 |
| Replika od pana Jizby ,stojí myslím 12000 kč a tel. je tam uvedený jenom to chce pečlivě číst a jak
tady někdo psal ,že je dobře provedená!!Tak,nač kupovat nějakou vyběhanou za 1000 eček. [Pilník.] 27.03.2009 |
| Chlapi na ten inzerat na, http://motorky.hyperinzercia.sk zabudnite.on to nepreda on to chce
vymenit. ja som mu ponukal za tu vidlu 1000 € a vykaslal sa na mna. [jojo] 27.03.2009 |
| Dobrý den, za kolik se dají prodat doklady na jawa 500? Jaký typ odpovídá roku 1956 a výrobnímu
číslu kolem 1500? Chtěl bych je asi měnit tak potřebuji vědět jakou si mám říci protihodnotu. [cza] 22.03.2009 |
| Jára:Díky za podrobný popis cen atd.Nejlepší bude,když si to bratr postupně všechno sežene a teprve
potom to dá všechno dohromady. Marek.a:na ten inzerát jsem se díval,ale bohužel nejsou teď
peníze,takže se musí počkat až se něco našetří.Bez peněz to prostě nejde. [Tom] 22.03.2009 |
| Je to pěkný stroj,i když ze předu není originál,ale jak píše ED250,připrav se na větší
investici!PŘEDNÍ VIDLICE:12-15000,-KČ/MASKA SVĚTLA replika:12000,-KČ,BLATNÍK TYP 02 cca
4000,-KČ,SVĚTLO cca 1200,-KC,TACHOMETR 160KM:1200,-KČ,KONTROLKY MAZÁNÍ cca 800,-KČ,TÁHLO SYTIČE DO
MASKY cca 700,-KČ,CHROM NÁDRŽE cca 5000,-KČ,NOVÝ LAK+OLINKOVÁNÍ cca:15000,-KČ a plus ty papíry jak
píšeš 25 000,-kč = 80 000,-kč!!! Tak že stou cenou 115 000,-kč za kterou jsi to koupil,to bude
dělat asi 200 000,-kč! To jsem Tě ale nechtěl otrávit,ani naštvat,jen zhruba
"nastínit",na kolik Tě tento nádherný stroj,který všichni milujem,asi příjde! Přeji
Ti pevné nervy a mnoho štastných kilometrů!:-)) [Jára] 21.03.2009 |
| 25 tisíc za papíry ?? Tak to je lidová cena , postavte to radši na veteránský :-) [jawař] 20.03.2009 |
| Dej tam olej SAE 50 API SA a budeš mít jiný motocykl [argus] 20.03.2009 |
| Jkl:u koho jsi jí kupoval?Napiš mě prosímtě kontakt. ED250:na internetu se dá určitě něco
najít,ale fóru se to nevyrovná:-)Určitě to tady prohlídnu.Do teď jsem se zabýval jen 2takty,takže je
to pro mě OHCko španělská vesnice.Ani nevím jak to má správně jezdit.Když jsem jí projížděl,tak se
mě zdála 4tá rychlost celkem líná a jakoby to někdy pocukávalo.Myslel jsem,že to bude větší
odpich,když to má těch 28k jestli se nepletu.Startuje to bezvadně,dobíjí to zatím dobře,ale
předchozí mjitel nás upozorňoval,že po cca 40km přestává dobíjet.Olej teče někde ze spodní části
motoru,ale není to zas tak hrozný,nijak sem to nezkoumal.Teď má možnost bratr koupit přepsatelný
doklady za 25tis.Není to hodně? [Tom] 19.03.2009 |
| Replika vidlice se dělá, kupoval jsem ji před 4 měs. za 12 000,-. Z mého pohledu velice dobře
udělaná. [Jkl] 19.03.2009 |
| Na interneru toho moc nenajdeš. Jestli můžu radit, projdi si pečlivě vše tady na Veteranforu. Ulehčí
Ti to bádání a lítání všude možně. Je tady hodně cenných rad včetně tel. čísel na různé machry.
Vidlici někdo nabízel teď v posledních Chotusicích. Byla v šedé základovce. Nesondoval jsem zdali je
to ta replika, ale vypadala hodně hezky. Taky jsem slyšel, že už někdo bouchá repliky. Máš poslední
typ 02, stejný, který jsem renovoval před rokem. Jak to jezdí? Dobíjíš? Co olej? Neteče? Doklady to
má původní? [ED250] 19.03.2009 |
| Nedělá se náhodou přední vidle v replice?Mám dojem,že sem to už někde viděl.Ještě možná bude problém
s nádrží.Údajně při vyrovnáváví praskla v nápisu,takže se to asi zavařilo a stříklo jen barvou.Tak
si s tím třeba pan Vepřek poradí.Budu hledat na internetu různé informace a také rozdíly v typech
abych se v tom vyznal:-) [Tom] 19.03.2009 |
| Pěknej polotovar a celkem slušná cena. Jen těch drobností bude trošku více. Třeba sehnat originál
přední želvu nebude lehký..Připrva se na větší investici. [ED250] 19.03.2009 |
| To je dobrý! Zbytek koupíte v replice - přední vidlici jsem někde viděl nabízet kompletní,přední
blatník upravíte z kývačkovýho výlisku,zadní bud Hadrávek nebo Treschel. Zbytek jsou drobnosti,(a
peníze- chrom nádrže,řídítka,světla...) Motoru Péráckej karbec nevadí,pokud je správná bohatost
směsi. [monty] 18.03.2009 |
| a poslední [Tom] 18.03.2009 |
|
|