Dobrý den,stal jsem se hrdým majitelem této Sportky.Je to originální původní stav po prvním majiteli,který si motocykl dovezl do Nové Paky v roce 1962 jako fungl nový z n.p.Strakonice.Tot' nějaká ta historie.Z neorig.prvků jsem si všiml:Víčko od šampusu v řidítku,zástěrka,přepínač světel a to je asi tak vše.Hlavním smyslem mého příspěvku bylo,abych ze zde zeptal zda-li někdo máte návod k obsluze či jinou literaturu k tomuto typu motocyklu jelikož na internetu jsem bohužel nic nenašel. Popř.Mrkněte na fotky a kdyžtak něco připište.Děkuji [Erik69] 01.01.2012 Přidat odpověď |
| Udělal jsem si modřinu z jedné 473, modrá barva z palety barev Peugeot říkal stříkač [Lojza] 12.12.2023 |
| A na tú otázku o farebnom odtieni modrej na Sportku by nevedel niekto podať nejakú spoľahlivú informáciu ? [vlasto] 11.12.2023 |
| Já mám nějaké návody knížky tady k těm motorkám :)) a potrebuju prodat technické průkazy 2 jeden je na ČZ 125 sport rok výroby 1966..a druhý je na Jawu.. [Gngrgee ] 10.12.2023 |
| s oranžovým je jich provozovaných u nás co vidím ještě hodně, ale STK to jistě brzy pročistí. Já provozuju jednu sportku s červeným a jednu s oranžovým, pro stk lze přehodit. [jawik] 28.04.2019 |
| Děkuji za rychlou a jasnou odpověď. [jara.tuma] 28.04.2019 |
| Oranžový se montovaly hlavně na vývoz do Německa (NDR i NSR) ,tam byla oranžová brzdovka vyžadovaná předpisy. U nás byla tolerovaná,ale vždy byl předpis ČERVENÉ brzdové světlo. Dnes by Vás technik na STK neměl nechat projít s oranžovým brzdovým světlem,proto na motorku na ježdění jedině celočervený provedení. [Monty] 28.04.2019 |
| Měl bych dotaz ohledně zadního světla na Sportku. Má být celé červené, nebo nahoře oranžové a dolní polovina červená(jako je tohle https://alescezeta.rajce.idnes.cz/Zadni_svetlo_kompletni_pro_CZ_175_470_Sport/#IMG_9175.jpg)? Případně pokud pokud se používaly oba typy, existuje nějaký klíč podle kterého zjistím jaké světlo bych tam měl mít? Nebo to byla náhoda? Zkrátka co na montážní lince popadli, takto tam dali - naprosto náhodně. [jara.tuma] 28.04.2019 |
| Děkuji tak mám na obou sportkách spatny tachometr [Anty] 12.08.2017 |
| na 175cc do 120 km/h [MOnty] 12.08.2017 |
| Ahoj Prosím na 175/470 má byť tachometr do 120 nebo 140? Díky za pomoc 😊 [Anty] 12.08.2017 |
| Zdravím, věděl by prosím někdo RAL označení té modré barvy? Momentálně jsem před rozhodnutím, jakou barvu dát na svoji sportku, než ji dám lakýrovi ;). Díky za odpovědi [Ondřej] 25.11.2015 |
| Náhodou pan Vepřek je můj otec a dělám s ním ty nadrže a vše klepeme přes hrdlo :) kucháme jen když je nezbytně nutný :) [Vepřek ] 18.08.2015 |
| prosim o radu neviem nastelovat karburator neviem ktora skrutka je naco jednu mam bez spruziny a dve s pruzinou jedna je pri tej co je bez pruziny a ta druha je z dola [missko] 16.04.2015 |
| JJ, díky za info . .. [radek] 10.08.2013 |
| Právě dnes jsem stratil tu vnitřní část tlumiče výfuku . Koncovku jsem našel , ale tu "vložku" ne. Dělá se to v replice, nebu hledat na burze ? ? [radek] 08.08.2013 |
| Rozdíl mezi rámy není žádný, motory jsou bez problému zaměnitelné. (Nedávno se to tu řešilo). Aby zas nedošlo k nějaké mýlce, platí to pro jednovýfukové motory ČZ 125/453, 175/450 a 250/455. Všechny tři motory pasují do stejného rámu, (pro 250 budeš potřebovat jiné koleno výfuku). Všechny tyhle jednovýfukové čezety 450/453/455/470/473/475 mají stejný rám. Sportky na 19 kolech mají delší zadní vidlici. Jediné co mě napadá a v čem by mohl být rozdíl - některé kusy mají hlavu motoru spojenou s rámem vzpěrou (kvůli vibracím) , jiné vzpěru nemají. To ale není rozdílem mezi typy, ale obdobím výroby. Je to stejné jako s uchycením nádrže přes silentbloky... [Michal14] 18.07.2013 |
| Je nějaký větší rozdíl mezi samotným rámem na čz 175/470 a 250/475? Dám do rámuz ze 175 motor 250/455? Díky [rohlicimuz] 18.07.2013 |
| Zdavím, mohu se zeptat jak se pohybují ceny ČZ 175/470? Rád bych si nějakou pořídil. Díky [Standa_2] 18.07.2013 |
| Díky [Erik69] 05.07.2012 |
| Motor nemá žádné odvzdušnění převodovky. [kriz] 05.07.2012 |
| Paráda,díky.A s tim odvzdušněním nevíte? [Erik69] 03.07.2012 |
| Já zatáhnu kohout a natankuju benzín. Pak vložím do hrdla sítko, do něho naliju olej a zadekluju. Trochu zahrkám s motorkou a je to ok. Sítko se máchá v benzínu a tak se ten olej pěkně pozvolna propasíruje ven. Když jsem nejdřív lil olej, tak se mi párkrát stalo že se špatně rozmíchal a po startu to chvilku hulilo. [xbedla] 02.07.2012 |
| když už na to příde a tankuju u pumpy tak nejdřív naleju olej a pak to pistolý natankuju benzín a zároven to stim promíchám [gumidek] 02.07.2012 |
| Zdravím,prosím o radu,má někde tento kulatý motor ČZ odvzdušnovací dirku převodovky?Jestli jo,tak prosím kde.A ještě otázka,když na pumpě naberu plnou +-13 l.rovnou do nádrže pak tam naleju do té plné nádrže olej a zavíčkuju,otázka je jestli se to samo rozmíchá při nastartování nebo s tím musim lomcovat už u pumpy?Já se právě bojim aby to přes víčko neunikalo když bude plno.Prominte za takový blbý dotaz ale potřebuji to vědět.Díky [Erik69] 02.07.2012 |
| JJ, Moooc děkuju . . . vnější průměr 16mm už vím . . . Ještě jednou Díky! [radek] 17.06.2012 |
| 12 a 17 mm [meloun] 17.06.2012 |
| Ahoj, potřeboval bych vědět jak jsou vysoké podložky (válečky) pod podsedlovým plechem u sportky. Myslím, že už se to tu někde probíralo, ale nenašel jsem to. I fotka trochu napoví . . . Díky za pomoc. [radek] 17.06.2012 |
| Díky moc,dle tvych informaci tam tu nadrž na silntblokach dat klido mužu,tak uvidim třeba se zadaři [Erik69] 22.05.2012 |
| už jsem to sem psal 3.1., podle katalogu je nádrž se silentbloky od 1.4.1962... pokud se mu teda dá věřit... :-) [meela] 22.05.2012 |
| Paráda,ty blinkry by se hodily...Možná že podle toho schéma by se to dalo udělat i na klasickou sportku.Víc takové literatury.S dobijením nikdo neví? [Erik69] 19.05.2012 |
| Nechci až moc odbíhat od tématu, ale přeci jen to se Sportkami souvisí. Povedlo se mi sehnat docela unikátní věcičku - Doplněk pro seznam náhradních dílů typ 470 - 473/26 - KANADA. Třeba to bude někoho zajímat. http://www.cezetmania.inf o/technika/index.html?ite m=97 [Honza Vošalík] 18.05.2012 |
| Pár info :) [Honza Vošalík] 17.05.2012 |
| Čau,potřeboval bych poradit ohledně dobijecího relé.Ten pán co je repasuje a je na něj kontakt níže se mi neozval,tak zkouším dát ten regulátor dohromady sám.Když se regulátor měřil tak dával někde 15-20v takže dost přebijel,tak jsem to celé rozebral,vyčistil,vyčistil relé a při kontrole jsem našel upadnutý kabel od odporu,tak jsem ho namontoval dle schéma v dočkalovi,složil,nastartoval no a na svorce 51 a kontaktu v regleru jsem naměřil 6,14V,takže to bylo asi tím odporem.Mám jen pár otázek,nezhasíná mi kontrolka dobijení a potřebuji se ujistit že jsem to měřil správně proto dávám fotku.potřebuji to přesně změřit protože jsem pořídil novou baterii a nechci ji přebijenim zničit.Moc díky za odpovědi. [Erik69] 17.05.2012 |
| Paráda díky,potřebuju to jen max 1mm kvuli te zdiřce pro zamek,abych to sedlo posunul dozadu a ten plíšek s dirkou pro zámek co je na sedle povolit a posunout dopředu.Snad toto pomůže [Erik69] 07.05.2012 |
| Vyřešil bych to raději úpravou držáku sedla, propilováním, jeho psunutím apod. [Pavel] 07.05.2012 |
| Ale o moc to neposuneš. O kolik to potřebuješ? V nejhorším by se to o pár milimetříků dalo posunout tak, že propiluješ oka. [mr.Mic] 07.05.2012 |
| Jdi po modrých šipkách :-) [mr.Mic] 07.05.2012 |
| ... [Erik69] 07.05.2012 |
| Čau,řeším ted takovou ptákovinu,potřebuji posunout tento plech s madlem trochu dozadu kvuli uchyceni sedla protože se mi tam nevleze zámek,jaké všechny šroubky mám povolit abych to posunul?Díky [Erik69] 07.05.2012 |
| Tak si nakonec nechám zrepásnout ten původní regulátor.Díky za ty stránky.Ještě bych se rád zeptal,měním ojniční futro+čep protože je už docela slyšet,byl jsem pro to futro v prodejně a tam maj bud' futro rozměru: 18x20,5 nebo 18x21,jaký mám vzít?To starý tam vzít nemohu protože jsem to ještě nerozdělal.Díky [Erik69] 18.04.2012 |
| Bejt tebou, namontuju regulátor AEV. Na RM7V jsem neslyšel nic dobrýho. Přepolování dynama není žádný nevratný krok, nevím o jakým zásahu do konstrukce mluvíš. To jako někdo pozná že ta lelektrony běhaj opačným směrem? Jinak regl seřídit lze, ale přesnost regulace oproti elektronický je dost špatná. Nehledě na to že se ti provozem zase rozladí. [CZK] 14.04.2012 |
| Čau,na ČZ sport mi nefunguje dobíjení,nebo takhle,funguje ale nereguluje a při proměření dává na volnoběh nějakých +-15V,což je tak akorát na zničení baterie.Otázka tedy zní,co by jste mi doporučili?Měl jsem v plánu zakoupit jeden z těchto elektronických regulátorů-RM7V-N nebo P od www.mkstradec.cz,jaký z nich je lepší?Regulátor od firmy AEV se mi zamlouvá nejvíce ale bohužel dělají jen ukostření - a já tu motorku přepolovat nechci,byl by to zásah do konstrukce vzhledem k originalitě stroje.Elektronický regulátor bude už beztak stačit.Popřípadě dalo by se nějakým způsobem opravit to původní?Mockrát děkuji [Erik69] 14.04.2012 |
| válec se jen tak vyměnit nedá, jsou i jiný kartry, 450 má dole větši ďouru. [meloun] 27.02.2012 |
| Nazdar, mám otázku mimo rozbehnutej ale ide o čezety. Dá sa zameniť valec medzi typmi 473(453) a 470(450), sú medzi tými typmi aj iné rozdiely okrem motoru(objem, výkon), resp medzi 475. Dík za reakcie. [boro] 26.02.2012 |
| Tak myslím, Eriku, že dokud tam nebude ta hezčí nádrž, tak nebudeš klidně spát :-), ale jak jsem psal níže i tak má své kouzlo a u mě vyhrává ta ošoupaná, ale ty si teda raději dej tu hezčí. myslím, že jinak tě to bude stále trápit;-)Tak ať seženeš pěknou. [martin S.] 23.02.2012 |
| To je jenom dobrá fotka, ve skutečnosti je ta nádrž horší než ta tvoje. Dokonce mám takové magnetické nálepky na ledničku z balení kofoly, a když někam jedu tak je dávám na nádrž jako nákolenice, abych neodíral kolenama chrom :-) [Meela] 23.02.2012 |
| Nějak se nemůžu ubránit tomu,že ta nádrž prostě nějak zvýraznuje tu motorku.A něco takového je u té mé.Nedokážu to přejít.Až seženu hezčí tak potom to pro mě bude dokonalé.Asi sem blázen:-) [Erik69] 23.02.2012 |
| MMomentálně jsem si poslintal obrazovku...Nádhera.Ty jsi tedy měnil celou nádrž že? Fakt mooc hezká... [Erik69] 23.02.2012 |
| vypadala takhle... [Meela] 23.02.2012 |
| Sklo bys měl mít takové jako swako, ty máš takové vystouplé nad rámeček. Jinak já nejsem proti výměně horších dílů za lepší, na svojí sportce jsem vyměnil už hromadu věcí... [Meela] 23.02.2012 |
| Ještě dotaz:Jaké přesně př.světlo má na tu moji patřit?Někdo mi tu psal že je jen sklíčko špatně co jsem ale pár čezet viděl tak se tam toto kývačkové objevovalo.Díky za objasnění [Erik69] 23.02.2012 |
| Jo,toho odstínu jsem si take všiml,nicméně já nevim proč ale strašně se mi ta nádrž líbí a ten chrom je fakt krásnej.Je to asi věc názoru ale ta díra pro ampík by zase vůbec nevadila mě. [Erik69] 23.02.2012 |
| Tak to potom netusim ak sa bude dat skus sem hodit nejake foto. [swako44] 23.02.2012 |
| tet zrovna u motorky nejsem ale vinko se mi shoduje jak na rámu tak na motoru .. [tomik350] 23.02.2012 |
| Podla mna to je uz meneny motor,350 ,,pulbuben,, sa vyrabala po vyr.cislo 354-006890 a to bolo do jula,,cervenca,, 1955.Pozri si zospodu motora ake mas cislo,ak sa jedna o polbubon mal by zacinat 18xxx ale ten tvoj predpokladam bude zacinat 354.Myslim cislo na spodnej strane motora naliatok.A da sa to zistit aj podla dier na pravom kartri pod karburatorom tu niekde na fore su aj obrazky treba len pohladat. [swako44] 23.02.2012 |
| Omlouvám se za dotaz na vinko zadal jsem ho sem omylem .. [tomik350] 23.02.2012 |
| Chtěl by se jen zeptat vás zkušených. Mám kývačku 350 z roku 1954 tzv půlbuben a vínko je 354-070000 co se z toho čísla dá vyčíst ??připadá mi to vinko nějaké zajímavé .. předem díky za Odpověd .. Tom [tomik350] 23.02.2012 |
| Viem ze to sem nepatri ale skusim sa spytat ci nahodou nema niekto na predaj drziak zadneho svetla na tuto sportku v origo laku?? [swako44] 23.02.2012 |
| Trochu odbočím od tématu. Svako44 tady píše, že nádrž z jeho motorky je z jiného kusu a má rozdílný odstín barvy, je to i vidět. Vzhledem k tomu, že se tady na foru průběžně pořád řeší přesný odstín starých motorek, tak tohle je důkaz, že se přesný odstín snad ani pořádně nedá určit. Oni se s tím tenkrát taky moc nemachali a tolerance v barvách existuje i dnes. Vždy bude ňáký rozdíl. A na každém veteran srazu se najdou motorky s různými odstíny a každý majitel bude tvrdit, že zrovna ten jeho je ten správný. No a proč mu nevěřit, když i tenkrát to bylo rozdílné. [Libor L.] 23.02.2012 |
| Pomohu tě Eriku utvrdit v tvém názoru nesahat na motorku a narozdíl od tebe bych určitě nehledal jinou nádrž... Ta motorka není krásná, jako nová, ale je jak má být vzhledem k věku a tomu, že se používala. A za ten pocit, že vše je původní to stojí. [Honza l] 23.02.2012 |
| [Libor L.]Diki moc tak si ju nechavam taku,a ciernu zohanat nemusim. [Erik69]Dakujem ti,velmi som sa z nej tesil ked sa mi podarila zohnat.Inak ta nadrz neni origo z tejto motorky,je to vidiet aj podla odtiena laku moto a nadze.Je to sice origo lak ale nadrz patrila na vyvozove CZ-ty pretoze ma v nadrzi otvor na ampermeter,ale je fakt krasna a pokial sa mi nepodari zohnat nadrz bez ampermetra v povodmom laku a peknym chromom,necham ju tam. [swako44] 23.02.2012 |
| Tak jsem si to rozmyslel.Díky moc za objasnění,já jen myslel že ta nádrž je už dost jetá tak jsem si to chtěl ověřit.A kdybych nááhodou sehnal nádrž která je pěkně zachovalá k tomu pěkný výfuk a zadní ráfek?Samo že vše orig.né nově pochromované jen v lepšim stavu.Kdyžtak mě ukamenujte.Nicméně se nebojte,renovovat to se nebude,ani náhodou.Já se zaměřuju přímo na motorky v původním stavu.Jen mi bylo toto líto no.Strašně bych si na ní přál takovou nádrž jako má krasavice níže. swako44:Ta je opravdu přenádherná-Nádherné chromy,fakt že jo:-) [Erik69] 23.02.2012 |
| Tyto sedla se běžně dělaly. Místo červené se také dávala světle šedá. [Libor L.] 23.02.2012 |
| Mam doma takuto sportku a mam na nej cerveno cierne sedlo.Viete mi niekto povedat ci je to origo alebo si to uz niekto daval precalunit??Vyzera ako origo a mal som take aj na CZ 175/450 Deluxe [swako44] 23.02.2012 |
| Erik69, jestli chceš mít "odpornou" leštěnku, tak tu svojí prodej a kup něco vhodného na renovaci a začni renovovat. Jakýkoli zasah do barvy a chromů tvé motorky bude špatně. Jinak tu nádrž jen vylešti a zakonzervuj. Nic jného s tím nejde dělat. Když prohlížím tvojí motorku, tak ani chrom zadních tlumičů a brzdové páky není nic moc, ale koresponduje s celkovým velmi zachovalím stavem motorky. Máš něco, co se dnes už jen tak nesežene a spousty lidí tento stav jen ocení, tak nevymýšlej psí kusy a važ si jí. [Libor L.] 23.02.2012 |
| No, to bude echt veterán! Všechno originál, původní lak a linky, a k tomu naprasenej chrom v barvě? Uvědomte si, že to sice hezky vypadá,ale vydrží zhruba tolik jako obyčejná barva - metalíza. Opravit tím chrom na originál motorce považuju za nevhodný . Motorka je prostě stará, tak není dokonale krásná,ale má chyby- to k tomu patří.Tečka. Nebo ji celou rozeberte, nachromujte,nalakujte,nalinkujte - a bude komplet krásná cukrátková. [Monty] 22.02.2012 |
| Taky jsem řešil nádrž na moji čz, snaha zachovat ji jak je... Její předchozí majitel ji, protože chromy byly značně načlé, pro jistotu přestříkal barvou. Tak jsem to zkoušel nějak seškrabávat, osvědčila se mi např. auto-škrabka na okna. Ale ne všude to šlo a navíc chrom spíš vypadal jako zašlý hliník, někde už prosvítala měď. Tak jsem to komplet rozbrousil až na tu měď. Nádrž mám zlatou a ne chromovou :)) ještě to musím dodělat, hodlám se to co nejlépe vyleštit, dokreslit linky a pak překrýt bezbarvým lakem, páč jinak by se to zuase hned zprasilo. Časem hodím foto. U té tvojí bych to ale rozhodně nechal tak jak je, vždyť je to pořád pěkné ! [valdez] 22.02.2012 |
| Já bych ji rozhodně nechal tak.Ta patina jen podtrhuje a vyzvedává její dochovaný stav, když tam dáš lepší chrom, tak se to bude se zbytkem hádat. Např ten přední ráfek je výrazně zachovalejší, než zbytek chromů a už se to hádá a vyvolává u mě spekulace jestli není již měněn. To se však u nádrže tvrdit a spekulovat nedá a tím je to důvěryhodnější. Můj názor je nechat ji tam. Přeblýskaných leštěnek je plno a bude jich čím dál víc, tak buď rád za to co máš. Já naopak jednou viděl jawu panelku co ji borec denně jezdil do práce až měl nádrž od kolen prošoupanou až na měď a víc a úplně jsem slintal nad tím pohledem. To prostě jen dokazuje její stáří, plnou použitelnost a denodenní ježdění a to je u mě lákavější pohled než na leštěnku co stojí v garáži a na cestu se ani nepodívá. [martin S.] 22.02.2012 |
| No já jsem se na tu nádrž již před časem vrhnul,vzal jsem ale radči TEMPO na ten chrom protože už to fakt neni to co byvalo tak jsem tomu nechtěl ještě vic ubližit.Levá strana ještě de ta je vice meně pěkna ale tahle prava,už na ní docela prosvita měd v mistech kolen a jak jsem to zkoušel i tim tempem tak ten chrom šel dolu tak jsem toho nechal.Měl jsem jí s tou nádrží vyfocenou tak sem dám fotky a prosim vás posudte to,nejde ted o motorku ale o tu nádrž.Dík [Erik69] 22.02.2012 |
| Byt tebou tak to skusím vzít silichromem at to trochu se leskne . Jinak bych na tu tvou motorku nešahal a nic neměnil krom mechanických věci co je potřeba . Je to patinova motorka a to velmi pěkná tak ju neskaz [mara 0022] 22.02.2012 |
| Je mi to jasný no,tu nádrž mám ted sundanou až to bude na motorce tak to ještě zvážim [Erik69] 22.02.2012 |
| To je patina . ta je cennější jak nová [mara 0022] 22.02.2012 |
| Ještě taková asi blbá otázka,nešlo by nějak ten chrom na nádrži obnovit aniž by se poškodil ten původní lak?Já už fakt nevím,je mi té nádrže fakt líto,lak na té motorce je opravdu pěknej i chromy vesměs jen ta nádrž:-( Opravdu nejradši bych jí zachoval protože jsou na ní super linky,lak ale ten chrom prostě nepřekousnu.Kdyžtak časem když seženu nějakou pěknou tak bych jí vyměnil [Erik69] 22.02.2012 |
| Díky,přesně tak jsem to dnes udělal ale ještě jsem to kolem nahřál horkovzduškou a šli ven jak po másle... [Erik69] 22.02.2012 |
| Erik69: ptal jsi se na ty prachovky v kolech, nevím jak se to dělá správně, ale já je vždycky vydloubnu šroubovákem. Ta rozpěrka co je z jedné strany jde vytáhnout kombinačkama. [meela] 22.02.2012 |
| Neviete nahodou niekto kolko CZ 125/453 Sport-iek bolo celkovo vyrobenych ?? [swako44] 22.02.2012 |
| No však on to dělal taky přes otvor. Nepůlil ji popisoval mi to právě tak přes ten otvor. Nedělal to přímo Vepřek, ale udělali to dobrovolně, říkal jsem ať to jen zkusí, ale jinak ať se na to raději vyprdne, pokud by to nešlo a šlo to. Za rozpůlení nádrže bych je zastřelil :-) a hlavně kdo by to platil když mi to nijak nevadilo, šlo by to pod ten pruh co je v laku, takže to by jinak zatmelil lakoš. [martin S.] 21.02.2012 |
| Jo to jo, Vepřek ji dá do cajku,ale před chromováním ji půlí a vyklepe. Erik chce na ním nechat origo barvu a chrom. Někdo to dělá nějakýma speciálníma kladívkama před otvor v nádrži, ale kdo to nevím. [Tonda] 21.02.2012 |
| Já myslím, že odborník to zvládne. Měl jsem nádrž ťuklou až úplně u dolního úchytu u sedla, kde se snad ani nedá dostat, a normálně mi to chromaři vypoukli spátky (v Sudkově). Zkus nějakému odborníkovi poslat foto co ti na to řekne? [martin S.] 21.02.2012 |
| Levá strana určitě, ale na tu pravou bych si netroufl ani náhodou. Možná to nějaký odborník udělá, ale spíš bych hledal jinou nádrž [smradzjzd] 21.02.2012 |
| A ještě bych se zeptal,myslíte že by tato nádrž šla srovnat?Myslím jako bez rozebírání a opětovného zavaření nebo tak.Docela by se mi zamlouvala na čízu co je nahoře.Popřípadě nemáte někdo takovouhle nádrž na tuto čz v hodně dobrém stavu?Nějak se nemůžu přenést přes ten chrom na té moji.Pořád na to myslim a strašně bych tam chtěl nějakou hezčí.Díky http://aukro.cz/cz-nadrz- i2155104003.html [Erik69] 21.02.2012 |
| asi stupidní ale jakej je rozdíl mezi typem 450 a 470 ?? děkuji za objasnění [L] 21.02.2012 |
| Zdravím,prosimvás jak mám vyndat plechové těsnící kroužky co jsou z venku kola,před ložiskem?Potřebuji namazat ložiska a u tohodle jsem se zasekl.Největší problém je ze strany kde je ten plechovej dekl tak tam je ještě kroužek jako rozpěrka která vyčnívá přes ten plechovej těs. kroužek a tudíž nemohu na ten kroužek nijak zapáčit ze vnitř abych ho vyndal.Snad mě chápete.Moc díky za rady [Erik69] 21.02.2012 |
| Oprava: Erik69 [kriz] 01.02.2012 |
| Meela: Nejsem si jisty s tím nosičem, zda tam půjde. Podle mě je na motocykl se 16" koly. Nebo by jsi musel třeba nastavit vzpěry k úchytu k horní části zadního tlumiče. [kriz] 01.02.2012 |
| Meela:Mockrát děkuji. Já sem blbej nenapsal jsem to hlavní.Jen sem dal odkaz.Potřeboval bych vědět,zda-li tento nosič na tu čízu pude jestli ho třeba někdo nemá bo tak.Je to od známého který právě bydlí x desítek km ode mne tak než ho vemu tak jestli by to někdo nevěděl... [Erik69] 01.02.2012 |
| tady to je pokud nosič pasuje tak si ho tam klidně dej :-) [Meela] 01.02.2012 |
| Ahoj,všetky športky ČZ,ktoré sú tu na fotkách aj o ktorých hovoríte majú prednú brzdu na ľavej strane,ale ako pozerám príspevok a odkaz od Erik69 29.1.12,tak v tých dvoch popisoch ani jedna nemá brzdu naľavo? Odkedy vlastne bola brzda prehodená a Jawáci prečo na to nereflektovali? [tibisz] 01.02.2012 |
| Jo jo,to bude on,rád bych si to pročet.Díky.A nevíte někdo jak s tim nosičem? [Erik69] 01.02.2012 |
| Ten článek ze světa motorů? ten bych měl najít, zejtra ho sem dám [meela] 31.01.2012 |
| No tak nic.Hodim to do rajcete.Snad si to přebere... [Erik69] 31.01.2012 |
| A tady jsem našel (na netu)jeden štítek 250-ky/455 pro doplnění . .. [radek] 13.01.2012 |
| ano, má tam být stoprocentně malé plastové na plechovém držáku, jako je na motorkách v tomto tematu. Jiné se na sportky nedávalo. [Michal14] 10.01.2012 |
| Viete mi poradit? Mam CZ 125 473 Sportku r.v.1964 ake ma byt na nej origo zadne svetlo?? Mam tam to velke plastove co sa davalo aj na novsie panelky,niekto mi tvrdil ze tam ma byt male plastove na takom vystupenom plechu(plastove sklicko zhodne s tym co je na moto v tejto teme),ale v katalogu ND z roku 1968 bolo svetlo plechove. Ake tam ma byt origo ??ja by som sa priklanal k tomu malemu plastovemu ale ak by ste vedeli poradit budem rad [swako44] 09.01.2012 |
| Zdravím, veškerá literatura (katalog dílů.popis,el.schema,atd)www.sesa-moto.cz [grif] 09.01.2012 |
| Nevím kdy došlo ke změně, ale na té svojí r.v. 1968 mám vzpěry jen na jeden šroub. [Michal14] 09.01.2012 |
| Všiml jsem si, že některé přední blatníky mají středovou vzpěru na dva šrouby, a některé drží jen jeden, Ví se, kdy k té změně došlo ? V katalogu je uvedeno upnutí na dva šrouby . .. [radek] 08.01.2012 |
| Aha, tak s těma světlama jsme si nerozuměli, já myslel že se ptáš na zadní. Zmátlo mě to slovo "čízácké". Jinak kryt kola mám z ocelovýho plechu. Byla na tom nepůvodní sprejová stříbřenka, která ale šla snadno dolu. Pod tim je původní povrchová úprava, matně stříbrná, ale jako lak mi to nepřipadá. [Michal14] 07.01.2012 |
| Kryt kola byl podle mě hliníkový a nebo plechový lakovaný, alespoň jsem měl vždy takové. [Pavel] 06.01.2012 |
| nemyslel jsem zadní světlo, ale rámeček předního - na spoustě dochovaných strojů i strojů po renovaci vídám panelkové rámečky - jsou to jen vyměněné kusy, nebo se i někdy dávaly tyto rámečky z výroby ? a nevíte jak je to s tím plechovým krytem bubnu kola ? byl lakovaný? Díky [meloun] 06.01.2012 |
| To máš jedno, hlavně že jsme na to přišli. Já jsem si taky na spoustu věcí opravil názor. K tomu jsou tyhle diskuse dobrý. [Michal14] 06.01.2012 |
| A začíná se téma vyjaňovat. Omlouvám se za mylné info. Hlavně že diskuze splnila svůj účel. [Libor L.] 06.01.2012 |
| To je pravda, už jsem viděl Jawu Sportku uplně stejně modrou jako je ta moje ČZ. Jestli si dobře vpomínám, opět byla ze stejného roku. Jinak ještě k tomu přehození přední brzdy z pravé na levou stranu o kterém tu byla řeč - dlouho mi nebylo jasné jaký to mohlo mít důvod. Pro nic zanic by to nedělali, asi ani pouhé odlišení od Jawy jak se tu dole píše by nebyla dostatečná motivace. Až jsem se v dobových článcích dočetl, že to bylo kvůli zvýšení účinnosti. Píše se v nich, že "pouhým otočením do jiné polohy bylo dosaženo stejnoměrného opotřebení spolu se zvýšením účinnosti". Podrobně jsem v tom zatím nebádal, ale zřejmě to souvisí s rameny sil a polohou náběžné a úbežné čelisti... [Michal14] 06.01.2012 |
| Ta modrá je stejná i s modrými Jawami - jde o odstín Královská modř. [Libor L.] 06.01.2012 |
| Jinak tohle je ta kamarádova modro šedá. Snad se na mě nebude zlobit, když sem tu fotku pro zajímavost dám. Ostín modré je stejný jako na té mojí, akorát že ta je modrá celá. Obě jsou taky zhruba ze stejného období výroby. [Michal14] 06.01.2012 |
| Jo to máš samozřejmě pravdu, Jawy byly sice od začátku už od rumpála červený, ale odstín měly trochu jinej. Dokonce si myslim, že těch odstínů bylo v průběhu času několik... Jinak s těma saabama jseš teda fakt nadšenec :), rád se na ně někdy kouknu... [Michal14] 06.01.2012 |
| Skoro bych řekl, že s tímto (jak se dnes mnohdy říká "jawáckým") odstínem červené přišla dříve ČZ než Jawa. Podívejme se například na Kaktuse a s ním srovnajme tehdejší Jawu, mě osobně odstín předválečných Jaw připadá světlejší a odstín prvních ČZ mě přijde bližší k onomu pozdějšímu ČSN 8850. Michal14: stav se mrknout, až budeš ve Břehách, pořídil jsem ještě jednoho a doufám, že už konečně na jaře se to pohne. Zatím to nějak nevyšlo (to se ale neuspěchá). [Freddie] 05.01.2012 |
| Na tom co píše Libor s tou červeno barvou něco je, taky myslím že i tyto motivy tam nejspíš byly. Ale myslím že červená se používala vedle černé už dřív. Už jsem taky viděl pár červených standardních ČZ, o sportkách nemluvě. Ostatně nemusíme chodit daleko - stačí se podívat na Erikovu sportku z roku 62 výše. Ono zvlášť později už to s těmi barvami asi nebylo tak striktní jako v 50. letech kdy bylo prostě všechno červený. Kro toho že se zjevně vyrobily atypické barevné serie pro vývoz, i na domácím trhu se objevily v 60 letech jiné barvy a kombinace jako tmavomodrá a šedá. Třeba moje sportka je celá modrá a kamarád má krásnou původní modro-šedou (odstín modré je dtto). Ale nebyla to jen věc ČZ, stejný tmavomodrý odstín jsem už viděl i na Jawě ze stejného roku... [Michal14] 05.01.2012 |
| Červená byla i na 450.02, jednu z roku 1962 jsem měl. [Honza Vošalík] 05.01.2012 |
| Ještě nadhodím jedno téma, které tak trochu s tímto souvisí. Proč v ČZ u modelů delux začaly používat červenou javáckou barvu, když jejich barvou byla černá ? Mám neověřenou informaci, že to byl další pokus soudruhů o připodobnění motorek Jawa a ČZ. [Libor L.] 05.01.2012 |
| Díky Freddie (co dělá saab? :) i ostatním za plodnou diskusi. Zase jsem o něco chytřejší. Pokud ty seznamy prodávaných vozidel ze SM nelžou, vypadalo by to teda, že asi opravdu modely Standard musela prodávat Mototechna přes dva roky ze skladových zásob... [Michal14] 04.01.2012 |
| Moje 455/05: motor i rám 45503, výroba prosinec 64, první registrace leden 65. Tak je otázka jak často a jak dlouho se vyráběly "deluxky". [CZK] 04.01.2012 |
| Dohledal jsem ten článek z časopisu Automobil, ve kterém bylo napsáno, kdy se začaly dělat 45x.05 a je tam uvedeno leden 1963. To 1.1. jsem měl vyčteno z jedné internetové diskuse, zřejmě to tam tedy bylo chybně. Ale tomu lednu 1963 bych věřil, když je to z dobového tisku a zřejmě se ještě těch pár dní ledna 1963 dělaly i 45x.02. [Honza Vošalík] 04.01.2012 |
| Jen doplním : moje čz 250/475 s motorem 455.03 byla poprvé zaregistrována v srpnu 1965 [radek] 04.01.2012 |
| Štítky a TP mám doloženo toto: typ 453.01 1960-61, 453.02 1961-63, 453.05 1964-66, 473 1962-67, 450.00 1960, 450.01 1960-61, 450.02 1961-63, 450.05 1963-69, 470 1962-69, 455.01 1961, 455.02 1961-63, 455.05 1964, 475 1962-64. Což samozřejmě neznamená, že se nemohly vyrábět i v jiných letech než uvádím. Z toho tedy plyne, že deLuxe v roce 1963 nahradilo standard. model, podle mě jako reakce na modernizaci v Jawě v roce 1962 (nástup výroby panelek 559.02 a 354.06) a tedy současně nebyl standard a deLuxe vyráběn. Co se týče těch kusů 455.05, také se domnívám, že jich bylo více, ale dokázat to nelze, protože číslování ČZ je společné napříč modely a nelze z něho vypočítat počet vyrobených kusů toho jednotlivého modelu. [Freddie] 04.01.2012 |
| Honza : no samozřejmě jak jsem i uvedl, informace (seznamy vozidel na trhu v konkrétním roce) které jsem našel jsou o tom co se v těch letech prodávalo v Mototechně, ne přímo o tom co se v té chvíli v továrně vyrábělo. Je samozřejmě možné že šlo i o prodej skladových zásob, v tom případě by toho ale museli mít vyrobeno dopředu na několik let. Co se týče těch 455.05, tak informaci o těch 146 kusech jsem samozřejmě taky v minulosti zaznamenal. Z informací ze SM mi to nic nepotvrdilo, ale podle toho co jsem tam našel se dá taky usuzovat, že jich bylo nejmíň ze všech typů. Kdyžtak ti naskenuju a pošlu co jsem našel, ale předpokládám, že ty Světy motorů taky máš... [Michal14] 04.01.2012 |
| Ještě mě napadlo zeptat se Fredieho, který sbírá výrobní štítky, ten by k tomu asi mohl něco říct... [Michal14] 04.01.2012 |
| Michal14: Já si ale myslím, že se Standard už od roku 1963 nevyráběly, to ale nepopírá to, co jsi nepsal Ty. Myslím si, že se klidně v letech 1964-65 doprodávaly vyrobené motocykly, ale nově se vyráběly pouze De Luxe. Co se týče De Luxe 250ccm, zazněla informace že se jich v roce 1965 vyrobilo pouhých 146kusů, tuto informaci jsem bohužel jeden čas uváděl i na svém webu. S odstupem času a získáním nových informací docházím k závěru, že to je blud. Tato informace pocházela z brožurky "Motocykly ČZ, Kategorie Past - 1960-1969" vydené v ČZ Řetězy v roce 2001, autor byl pan Kontrik. V údajích byla uvedená "klasická" 455.05, ale na foto byla motorka se startérem (nebylo ani foto celé moto, odlišné pravé víko bylo v této brožuře vidět u typů 450.05, 453.05 - ovšem evidentně to byl motor 125ccm, a velký bateriový kastlík byl k vidění u typu 455.05). Pan Kontrik tehdy byl zaměstnancem ČZ, zřejmě tuto informaci čerpal z archivu, ale zřejmě ji spletl s jinou (má domněnka). Setkal jsem se s až moc 455.05 z roku 1965 na to, abych si troufl tvrdit, že jich bylo pouze 146kusů. Tedy mé shrnutí je takové, že těch motocyklů 455.05 se startérem se vyrobilo 146kusů, zřejmě pro USA. A možná také celkové všech 45x a 47x startérovek bylo pouze 146kusů, těžko říct. Ale rozhodně si nemyslím, že by bylo vyrobeno pouze 146kusů klasických 455.05. [Honza Vošalík] 04.01.2012 |
| No já jsem po tom dřív nějak zvlášť nepátral, zajímal jsem se spíš o starší modely. Píšu jen co jsem včera vyčetl z dobových Světů motorů, kde byly většinou o každé novince podrobné informace. Většinou začátkem každého roku vycházel seznam a ceník aktuálně prodávaných vozidel. Podle toho ještě v roce 1965 prodávala Mototechna standardní typ 450. To je sice samozřejmě informace o prodeji, ne o výrobě, ale nějak se mi nechce věřit, že by výroba typu Standard skončila nejpozději v roce 1962 spolu se začátkem výroby "De Luxe" jak jsi tu původně psal, a pak že by se ještě tři roky prodávaly ze skladu... Druhá věc je že i články jsou v tom duchu, že se vyrábí současně tři typy (standard, de luxe, sport), ze kterých si zákazník může vybrat. Prošel jsem večer poctivě všech deset ročníků SM, mám z toho asi 5 stran poznámek a můžu samozřejmě doložit, kde přesně jsem ty informace našel. Ale asi nemá cenu, abych to tu všechno vypisoval... :) [Michal14] 04.01.2012 |
| to Michal 14: sice mám jiné info, ale není důvod ti něvěřit. Přesto, ukaž mi někde jakoukoli ČZ "standart" vyrobenou od roku 63 a výš. Já osobně jsem se s takovou zatím nesetkal. Možná je to jen náhoda, ale je zapotřebí neustále pátrat o historii. [Libor L.] 04.01.2012 |
| Honzo dík za info ohledně toho zadního světla. Nedalo mi to a prošel jsem všechny světy motorů od roku 1960 do 1969, kdy se prodaly poslední kývačky ČZ. Z toho co jsem vyčetl z článků a zpráv vyplývá celkem jednoznačně následující: - první "nové modely" ČZ v kubaturách 125 a 175 ccm (typy 450 a 453)byly uvedeny do prodeje až v 1. polovině listopadu 1960 - první ověřovací serie ČZ250/455 opustila montážní pás v červnu 1961 - všechny tři kubatury sportek včetně 250 (470,473,475) byly na trhu poprvé v roce 1962. Už v únoru 1962 bylo sice oznámeno že se budou prodávat, ale ještě nebyla stanovana jejich cena. - modely v provedení "05 De Luxe" přibyly do sortimentu až o rok později v roce 1963, nejdříve pouze v kubaturách 125 a 175, teprve později bylo vyrobeno i velmi omezené množství dvěstěpadesátek. Není tedy pravda, že by se modely Sport a De luxe začaly vyrábět ve stejné době. - rozhodně také není pravda, že by modely "De Luxe" nahradily v sortimentu "staré normální" typy. Motocykly ČZ byly několik let současně nabízené ve třech provedeních "Standard", "De Luxe" a "Sport" - poslední typy v provedení "Standard" (typy 175/450 a 250/455) byly na trhu ještě v roce 1965 - teprve v roce 1966 už se prodávají pouze provedení "De Luxe" a "Sport" a to už pouze v kubaturách 125 a 175. - poslední kývačky ČZ byly na trhu v roce 1969, šlo už pouze o tři modely - Sportky v kubaturách 125 a 175 a De Luxe už jen 175ccm. [Michal14] 04.01.2012 |
| Meela:Moc díky! Jinak zetka má číslo rámu 038XX a koukal jsem ,že pan původní majitel(já sem druhý)jí přihlašoval až 24.4.1963 takže vlastně až rok po tom,co se začla vyrábět.Tak nevím jestli celou tu dobu ležela ve skladu,nebo jí pan majitel koupil dříve(třeba před zimou)a tak ji přihlašoval až na jaře.Spíš bych se přikláněl k tomu prvnímu.Na ten chrom na nádrži bych možná ještě vyzkoušel filc.kotouč na vrtačce s hodně jemnou pastou.Třebas to Tempo. [Erik69] 03.01.2012 |
| jo a někde níž jsi se ptal jak vyleštit nádrž a výfuk, na výfuku chrom docela drží, nejdřív bych ho omyl třeba benzínem a oškrabal hrubé nečistoty a pak bych na něj vzal silichrom. Ale s nádrží opatrně, pokud už je chrom trochu chycenej tak na těhle nádržích skoro nedrží, nedávno jsem ho leštil pro jistotu jenom lehounce tempem (a to ještě nějakou jemnější verzí...) [Meela] 03.01.2012 |
| Erik69: řekl bych že jo, na prospektu k road kingům (červeno-bílá verze) vedle sebe stojí sportky zetka a jawa, zetka má kulaté stupačky a jawa ploché. jinak si zkusím trochu počítání, mám sportku taky z roku 62 (takové torzo, a mám i torzo z roku 69, to zase bude jedna z posledních) a má číslo rámu asi 9000, takže řekněme 10 tisíc 175 sportek v roce 62, pokud jenom od dubna tak to máme 9 měsíců. Takže řekněme tisíc za měsíc. Má tvoje zetka číslo rámu tak 2-3 tisíce? Uhodl jsem? :-) [meela] 03.01.2012 |
| Michal14: Ano, to dle mých informací sedí, že v roce 1962 se dělaly 16" se zadním světlem na plechovém držáku a bylo tam dalších pár drobností (sedlo, umístění přední brzdy, přední světlo, prolis nádrže...). Označovaly se jako 450.02. Ovšem provedení 450.02 se dělalo už v roce 1961, ale zprvu bylo shodné s 450.01 (zřejmě jen pokračovali v číslování, když jim došla čísla), pak od roku 1962 přišly změny v drobnostech bez přečíslování typu. Snažil jsem se rozdíly popsat na svých stránkách, viz. popisy: 450.01: http://www.cezetmania.inf o/modely/index.html?item= 167 450.02: http://www.cezetmania.inf o/modely/index.html?item= 170 [Honza Vošalík] 03.01.2012 |
| Stupačky teda opravdu kulaté?Díky [Erik69] 03.01.2012 |
| To se to tu pěkně rozjelo.Jen tak dál... Michal14:To je nádherná sportka,ta modrá jí moc sluší:-) Koukal jsem do TP a motocykl byl vyroben 19.června 1962, a technická způsobilost pro tento typ byla schválena 2.9.1961 Motor klasicky začíná 450, typ 02 [Erik69] 03.01.2012 |
| A ještě něco - jestli se sportky začaly prodávat už v dubnu 1962 jak píše meela (nebo dokonce 1961 u 250) , a "05 de luxe" se začaly dělat až od začátku roku 1963, nemohly se začít vyrábět současně jak píše Libor L. Jak to teda je? Asi večer prolistuju světy motorů z té doby, co se tam o tom píše... [Michal14] 03.01.2012 |
| Ještě bych se vrátil k těm zadním světlům. "D" tu píše že se ty malé plastové začly montovat na všechny čezety od 1.1.62. Pak jsme došli k tomu, že typy De luxe se začaly vyrábět od 1.1.63. Znamená to teda, že se celý rok 1962 montovala tyhle zadní světla i na "normální" modely na 16" kolech? Máte někdo typ 450, nebo 453 bez panelových řídítek s tímhle novým světlem? [Michal14] 03.01.2012 |
| Jinak abych sem dal taky nějaký obrázek, tohle je ta moje. Rok výroby 1968, zakoupená až 1969. Jsem druhý majitel. Vzpěru má, ale silentbloky na nádrži ne. Vzhledem k tomu, že má motorka nepříliš obvyklou ale původní tmavomodrou barvu a lak na nádrži je stále původní, nepředpokládám, že by jí někdo měnil... [Michal14] 03.01.2012 |
| Silentbloky na nádrži byly z důvodu vibrací a vpěry mezi hlavou a rámem taky, to je jasný. Ale to neznamená, že všechny mladší čezety měly silentbloky a vzpěry. Ty silentbloky z nádrží zase zmizely, možná i kvůli tomu, že se vibrace snížily pomocí vzpěr. Už se to tu kdysi probíralo. Třeba moje sportka z 68 už žádné silenbloky nemá... [Michal14] 03.01.2012 |
| Podle dobových článků v časopisech (např. dle časopisu Automobil) se provedení 450.05 De Luxe vyrábělo od 1.1.1963. Nepředpokládám, že hned od Nového roku, ale prostě od prvního pracovního dne roku 1963. Zpočátku měly údajně vzpěru na hlavu pouze objemy 250ccm, ale později byly vzpěry na hlavu i pro nižší kubatury. [Honza Vošalík] 03.01.2012 |
| Nádrž na silemblokách je přesně jedna z modernizací, a to hlavně kvůli vybracím a i z toho důvodu vznikla také vzpěra hlavy. Přesunutí brzdy na levou stranu je právě ten případ, kdy se chtěli v ČZ odlišit od Jawy. Na účinnost brzdy to vliv nemělo. [Libor L.] 03.01.2012 |
| Když už jsme u sportek, co říkáte na to, že se sportky 250/475 začaly vyrábět dříve než 125 a 175? Pan Čejchan v jednom z čísel Motoxpressu (č.9) píše, že už v roce 61. Já bych tomu i věřil (nevím jestli tomu roku 61, ale tomu že 250 byly dřív jo), mám 250 s číslem rámu 801. Podle světu motorů se sportky začaly prodávat v dubnu 62, podle katalogu dílů se od 1.4.62 používala nádrž co má vepředu silentbloky a přední brzda se přesunula vlevo. No a moje zetka má nádrž obyčejnou a brzdu vpravo. Je mi tedy jasné, že to neplatilo u všech (viz erikova sportka s normální nádrží), ale třeba přední sportkový blatník s průchodkou na lanko vpravo jsem zatím viděl jenom na 250. Co vy na to, nemá o tom někdo další informace? [meela] 03.01.2012 |
| Díky za vysvětlení. Uplně přesný přehled v tom opravdu nemám a opravdu jsem si myslel, že se standardní modely a typy de luxe vyráběli v některé době současně. Z dobových materiálů jsem vyčetl, že v roce 1960 se začaly dělat typy 175/450 a 123/453. Potom v roce 1961 přibyla 250/455 a v roce 1962 všechny tři typy sportek. Počátek výroby typů "05 de luxe" přesně nevim, ale bylo to nejpozději v roce 1963, kdy se už objevují v ceníku motorových vozidel. V ceníku z roku 1963 jsou ale oba typy - jak standardní (ČZ 175/450 stála 7000 Kč), tak o něco dražší "de luxe" (ČZ 175/450-05 de luxe stála 7600 kč). Proto jsem si myslel, že šlo dvě různá provedení vyráběná současně. [Michal14] 03.01.2012 |
| to Michal 14: ..koukám, že v tom máš trochu hokej. Nejdřív byly ve výrobě "normální" typy 453,450,455. Modely "de lux" jsou pouze modernizované předchozí typy cca od rv.1962. Současně se normální typ a delux nikdy nevyráběly. Typy 473,470,475 sport přišli do výroby až současně s náběhem výroby modernizované řady tzv. de lux. Co se týče některých použitých dílůj je možné, že se různě kombinovaly. Ale záměna dílů Jawa - ČZ opravdu nefungovala, např. ploché stupačky, to je nejspíš dobová záměna předchozích majitelů. Na to byly v ČZ moc hrdí. I když jsou si motorky dost podobné, spousty dílů nepasuje. A proč asi? Něco jiného je kombinování dílu pro vývoz do zahraničí, npř. nádrže Jawa-ČZ. [Libor L.] 03.01.2012 |
| No právě, první sportky se objevily v roce 1962. A opravdu to bylo hned na všech modelech? Já myslel že nejdřív jen na sportkách a typu "de luxe"? [Michal14] 03.01.2012 |
| Toto malé světlo se začalo montovat od 1.1.1962, bylo pro všechny ČZety. [D] 02.01.2012 |
| meloun : na sportky ČZ podle mě nepatří ani starší plechový zadní světlo, ani novější panelkový, ale na všech bylo pouze tohle malý plastový (dtto jako třeba skůtry 501/502, nebo Pav40). Mám sportku z konce výroby a mám ho tam taky. [Michal14] 02.01.2012 |
| Hmmm,ono je to asi jedno jaké.Já jen že tyhle jsou už dost ošlapané tak je budu měnit a vzal bych jedny z nich.Tyhle tam jsou prý už od výroby podle pův.majitele. Jinak,usuzuji tedy,že ta na dobíjení má být origo červená.Dá se někde sehnat? meloun:Ted jsem se na to koukal a je to nejspiš nějaky nerez plech,žadna povrch.uprava. [Erik69] 02.01.2012 |
| K těm stupačkám - ty plochý jsou podle mě pro jízdu trochu pohodlnější a když je tam necháš nic se nestane. Ale já měl na svojí sportce kulaté (původní po prvním majiteli, rok 68) a kulaté jsou většinou i na továrních fotkách - viz třeba tahle... [Michal14] 02.01.2012 |
| Ty kontrolky jsou jen dvě malé žárovky v plechovém držáku, který jsou uchyceny spolu s tachometrem vedle něj a svítí skrz úzký výřez v krytu tachometru (takže ve dne zvlášť na slunci skoro nejsou vidět...). Mám dojem že kontrolka dobíjení měla být opravdu červená, alespoň podle návodu k obsluze. Ale málokdy se to vidí, protože při výměně žárovky tam často lidi dali obyčejnou bílou. Jestli chceš, obarvi pravou žárovičku na červeno a máš to... [Michal14] 02.01.2012 |
| Mám sporku v původním stavu a stupačky tyhle. Jen je tam nech. [motovodu] 02.01.2012 |
| Aha,tak jsem zase chytřejší.Počkám co na to další.Ale k tomu gumovému víčku bych se taky přikláněl. Michal14: Moc díky!Zetka se určitě renovovat nebude.Bude následovat kompletní umytí a vyčištění.No a pak bych se zaměřil na výměnu gumových dílů:Gufera,stupačky,průchodky masky,asi i rukojeti řidítek(jsou dosti zašlé),nejspíš i nové gumy a duše atd.Zkrátka aby se na motorce dalo bez závad jezdit. Stupačky mají býti teda kulaté?Jinak už motorku pomalu probouzím k životu.Postupně se mi daří rozhýbat elektriku no a motor už taky běží. Ještě jedna věc:Jak efektivně rozleštit zašlý chrom na nádrži a výfuku? A v tachometru jsou dvě kontrolky(neutrál,dobíjení)ale ta dobíjení je oranžová jako neutrál,neměla by být červená?Díky [Erik69] 02.01.2012 |
| Víčko má bejt asi gumový, stejný jako u skútra ve ventilátoru. [CZK] 02.01.2012 |
| Krásnej kousek, gratuluju. Ty věci co chybí, nebo nejsou origo, jsou jen drobnosti - jiné sklo světla, špunt řídítek, kohout atd. - to se dá snadno napravit. Jen je mi divné, že by na krytu řetězu nebylo z výroby to víčko... Ještě jsem si všiml jednoho detailu - motorky ČZ měly většinou kulaté gumy předních stupaček, tyhle ploché se montovaly na Jawy. Alespoň já jsem na sportce měl kulaté a na dobových firemních fotkách jsou taky vidět. V každém případě bych motorku nechal jak je, byla by škoda to nějak renovovat. [Michal14] 02.01.2012 |
| Díky,nejraději bych si jí dal do obýváku,to by byla paráda.Tu nádrž tedy nechám ošetřit.K tomu víčku,nikdy tam žádné nebylo neni tam dirka pro nejt.První provedení 1962 tak možná proto. Stejně,jako hlava motoru bez vzpěry.Možná ještě něco dalšího... [Erik69] 02.01.2012 |
| Co do pokoje k posteli? Rovnou do postele a pěkně pod peřinu a ženská ať stojí u postele :)) Né, sranda je fakt pěkná.K té nádrži-myslím že ošetřená by měla bít určitě. Už před válkou nádrže ošetřovali cínováním a po válce, nebo prostě později(přesně nevím kdy s tím začly) se nádrže vylévaly barvou, ale určitě se ošetřovaly.Já měl kývačkové původní nádrže vždy zevnitř červené a to by myslím měl bít i případ té tvé.Jinak já si to nechal vylévat a použili bílou a na jinou nádrž šedou barvu, barva mi však byla jedno, hlavně že to je ošetřeno.Zabráníš tím padání rzi do benzínu a tím ucpávání trysek. [martin S.] 02.01.2012 |
| a chybí ti víčko na mazání řetězu v krytu :). Chci se zeptat, v jaké v povrchové úpravě bylo víčko náboje předního a zadního kola ? jen ten kryt jak je přišroubován 3ma pětkama šroubkama. A jaké na tyto sporty patří světla, pouze čízácké nebo na pozdější panelkové ? vidim právě na fotkách tak půl na půl oboje. Jinak moc pěkná motorka, do pokoje k posteli s ní :) [meloun] 01.01.2012 |
| Ja sem si to měl nejdřív všechno sepsat.Na kohout jsem taky zapoměl ten je myslim ze stadiona už je připraveny novy.Chtěl bych se zeptat jestli se nadrže origo něčim vylevaly nebo by měla být uvnitř na kov? [Erik69] 01.01.2012 |
| A ten palivovy kohut sa mi nezda,nemal by tam byt klasicky,vyvod zvisly a nie horizontalny?? Na mojej CZ 125 Sport to bolo tak ale mozno sa mylim... Inak je velice pekna :) [swako44] 01.01.2012 |
| Takže sklo už mám v hledáčku a ještě jsem zapoměl průchodky masky u řídítek. [Erik69] 01.01.2012 |
| Ne světlo,jen sklo je z Panelky. Patří tam sklo,který nevystupuje před rámeček [Monty] 01.01.2012 |
| Přepínač je z plastu,což by snad být nemělo?!No a to světlo na pár sportkách jsem ho už viděl tak nevím.Jinak díky,žádné lakování ani chromování nebude,jen rozleštění a zprovoznění [Erik69] 01.01.2012 |
| Návod jste prostě špatně hledal, na webu je spousta možností to stáhnout. Co je špatně na přepínači světel? Ale máte špatný sklo světla, z Panelky. Jinak krásný kousek,nějaký lakování a chromování bych přísně trestal. [Monty] 01.01.2012 |
|
|