Chci se optat,mám dvouklíč na přední brzdě na Kalífkovi na pravé straně,chtěl bych aby to líp brzdilo,kdybych vše přehodil na levou stranu ,brzdilo by to líp,když to bude dobře seřízené? Akorát ,co nebude sedět ,záchyt bovdenu na blatníku,myslím průchod bovdenu. Ptám se jestli to má nějaký smysl,chtěl bych vaše rady,kdo s tím má zkušenost.Kamarád má 634 a ta brzdí jako čert :-D Dík za info. [PIlník.] 11.03.2014 Přidat odpověď |
| Vyzkoušel jsem i zkrácení obložení na úběžné čelisti a zlepšení znát je. Nejlepší brzdy jsem ale měl kdysi na kývačce, kdy jsem nanýtoval obložení měkké, určené na nevím co. Velmi dobře brzdilo, ale také ubývalo. [Luboš] 17.09.2021 |
| tony si akorát neuvědomuje směr otáčení kola - když se dívám zepředu na brzdový štít na levé straně, tak se vůči němu kolo otáčí proti směru hodinových ručiček - na to je ta brzda dělaná a obě čelisti jsou náběžné. Pokud dáme štít na pravou stranu, tak se vzhledem k němu kolo otáčí po směru, takže čelisti se logicky stanou úběžnými [meela] 17.09.2021 |
| Oprava !!! taky už mám pár piv, je to strana 23 - omluva [Lubos H.] 16.09.2021 |
| V pohodě, pro ostatní ať to nemusí hledat je to krásně vidět na grafu str. 35 z odkazu níže. Horní křivka náběžná čelist, spodní křivka úběžná - rozdíl je hodně podstatný. [Lubos H.] 16.09.2021 |
| Lubos H.: jo vím to, tento mechanický efekt je mi znám už dlouho, já jsem byl k večeru po náštěvě Ladiče ještě na pokec v pivovaru s kamarádem a po návratu jsem si poslední příspěvky přečetl. Jenže jsa trochu omámnem jsem to nakreslil zbrkle a u popisu zaměnil výrazy. Jinak tohle co píšu jsem si po sobě už raději přečetl 5x :-) [Martin Štindl] 16.09.2021 |
| Oprava: při to rychlém kreslení jsem to zkonil a u popisu přehodil: u JEDNOKLÍČOVÉ brzdy vněší strana klíče jednu paknu odtlačí více a druhou méně(vnitřní strana). Zbytek textu je v pořádku. [Martin Štindl] 16.09.2021 |
| Tony: Vy to opravdu nechápete a stojíte si za svým MYLNÝM názorem. Je to skutečně tak jak to uvádí Luboš "-a-". U dvouklíčové brzdy se oba klíče totiž natáčejí stejně, jenže strana klíče která je blíže k ose kola při vymáčknutí odtlačí paknu o něco více než vnější strana(dále od osy). Výhoda dvouklíčového uspořádání tkví v tom že se obě pakny stanou náběžnými proti směru otáčení bubnu a tím jsou oproti jednoklíči účinější, ale v momentě kdy se kolo otočí se pakny stanou úběžnými viz. obrázek. Pochopeno? [Martin Štindl] 16.09.2021 |
| Jste trapnej -melete blbosti stále dokola. [-a-] 16.09.2021 |
| U dvouklíče je náběžná nebo úběžná pakna anulována,protože se otvírají proti sobě(vizfoto)při zmáčknutí brzdy.Proto je jedno zda je štít napravo nebo na levo. [tony] 16.09.2021 |
| Měl jsem na panelce dvouklíč vzadu a brzdilo to mnohem lépe, ale předek byl oproti zadku slabý, tak jsem přidal dopředu dvouklíč také. Aby skutečně brzdil, tak musí být vlevo. Kamarád, co byl zvyklý na svoji nebrzdící 350 kývačku, tak s mojí upravenou panelkou 250 pokřtil asfalt hned na první křižovatce. [Luboš] 16.09.2021 |
| Ještě doplním pro vysvětlení. Proč dvouklíč brzdí lépe a začal se používat? Protože u jednoklíče funguje jedna pakna jako náběžná (větší účinnost) a druhá jako úběžná (menší účinnost). U dvouklíče jsou obě náběžné (obě s maximální účinností). Když to dáš na druhou stranu obě fungují jako úběžné ... [Lubos H.] 15.09.2021 |
| Nepochopil ... [Lubos H.] 15.09.2021 |
| Ano,a Vy?Obě pakny jsou stejné,při brždění se rozevírají stejně(za předpokladu že je vše seřízené přesně jak má být).Takže je jedno zda je štít na pravo nebo na levo.Jenom je jinak vedený bovden,a samozřejmě se musí prohodit kluzáky. [Tony] 15.09.2021 |
| A pochopil jste PRINCIP dvounáběžné brzdy??????????????????????????????????? [-a-] 14.09.2021 |
| Videli jste nekdy rozebrany dvouklic?Pokud ano je nesmysl tvrdit ze nalevo to brzdi lepe nez na pravo.Jelikoz pakny a klice jsou stejné.Zadne rozdily.Takze je to úplně jedno.Akorat se musí prevarit uchyt bovdenu na blatniku. [tony] 14.09.2021 |
| Už jsem si to konečně přehodil na levou stranu ,jak nejlíp seřídit dvouklíč ,mám dřív štelovat tyčku ,či nejdřív matku okrasnou.dík za info. [Pilník.] 12.04.2014 |
| Pilníku dvouklíč jedině na levo. Na panelce jsem přendaval vidle mezi sebou a pasoval tam štít z 638. Vyplatilo se. Kolo hvízdá i na suchém asfaltu. Na pravé straně to nebrzdí a to je známá nevýhoda dvouklíčových brzd. PS: vyzkoušej si u trbanta couvat. :-) [ED250] 12.03.2014 |
| Já jsem na svém kývačkopůllitru právě kvůli dvouklíči předělal úchyt na blatníku, abych ho mohl dát nalevo, jinak by to nebrzdilo. Takhle to brzdí velmi slušně, a to ještě nejsou úplně sedlé čelisti. [longr] 11.03.2014 |
| Honza je stejně populární tím že si rád lehne :-) [Martin Štindl] 11.03.2014 |
| Proč zrovna ode mě? To jsem nějak výjmečný? Dvouklíč napravo má smyslem otáčení kola obě čelisti úběžné, takže brzdí ještě hůř, než jednoklíč. Prakticky nebrzdí vůbec. [jawarmaniak] 11.03.2014 |
| Srandu si nedělám,ale mám to vyřešené,tak jsem to koupil,ale díky za radu ,to jsem chtěl slyšet přesně od tebe,kámoš to má na 634 origoš a brzdí to perfektně a na mé jako s jedním klíčem. Díky . [Pilník.] 11.03.2014 |
| To si děláš srandu, nebo to myslíš vážně? Dvouklíč na pravé straně? To chceš říct, že místo dvou náběžných čelistí máš dvě úběžné? Jestli jezdíš s dvouklíčem na pravé straně, tak se divím, žes to ještě nestačil naprat v první zatáčce do svodidel. Dvouklíč na pravé straně nefunguje! [jawarmaniak] 11.03.2014 |
|
|