Zdar...má někdo zkušenosti s touto upravenou převodovkou z 634 do Panenek a kyvaček? Sice stojí ranec, mají ji i na fichtl krámku atd, ale zajímá mě zkušenost. Moje převodovka je nic moc a každý chce za pěkné kolečka a hřídel dost peněz pokud vůbec má. http://www.partdeck.cz/index.php?route=product/product&path=110_111&product_id=10362&sort=p.price&order=DESC [TripleBlack] 20.11.2019 Přidat odpověď |
| Takze 350 panelku nejde "zpomalit" nasazenim 22z primarniho kolecka z 250 panelky(plus kratsi retez) protoze to kolecko se nelisi jen mensim poctem zubu ale zaroven i pozici ozubeni vuci kuzelu co ma to kolecko uvnitr. Chapu to tak spravne? [takysportkar] 18.12.2021 |
| Pravda - jak uvedl Monty by do 250 šlo použít řetězové kolo 553(22 zubů) - poměr by tedy byl 24/47. U starších 250 a 350(pérák,kyvka,panelka) měl primár shodný samotné spojky, řetězová kola byl odlišná(+ řetěz 350tky měl článků 64 oproti 250tce s 60 články). [Martin Štindl] 18.12.2021 |
| Nenapadlo me ze panelka 250 a panelka 350 maji jiny primarni prevod, jinou osovou vzdalenost, jinou prevodovku.... Do ted jsem si myslel ze v ramci zjednoduseni vyroby jsou tyto dily pro obe kubatury stejne. Ma nekdo vyzkousene jestli jde nebo nejde vzajeme zamenit 22z/250 za 27z/350 a jak je to s tou osovou vzdalenosti klikovky a hlavni hridele prevodovky? Ja bohuzel nemam kde porovnat. [takysportkar] 18.12.2021 |
| Teď ještě jiná věc, je u 250tky a 350tky stejná rozteč osy klikovky a hlavní hřídele? jestli jsou rozdílné tak by ani výroba atypického kolečka primáru nepomohla. [Martin Štindl] 18.12.2021 |
| Trošku přesněji: jednoválcová panelka 250 by měla mít kolečko primáru 22 zubů , dvouválcová 350tka by měla mít těch 27 zubů!!! A tyto řetězová kolečka jsou odlišná nejen počtěm zubů ale i jinou pozicí uzubení proti kónusu čepu. Počítaje že když jde kompet primár 634 osadit u dvouválce péráka/kývačky/panelky tak u jednoválce bude určitě problém s řetězovým kolečkem. Muselo by se vyrobit podle kolečka primáru jednoválce na duplexe o 29 zubech. Druhá věc je že v případě použití kompletní neupravené převodovky 634(dlouhé) se bude muset odsadit spojkový automat, u staršího provedení(první panelky) je záchyt stále zvlášť a tam by mělo stačit vypodložení + menší úpravy(foto motor 553 s převodovkou 634). U mladšího provedení už je ale celoocelový svařovaný a tam už nemám jistotu jak by se vešel pod víko. [Martin Štindl] 18.12.2021 |
| Čo sa týka samotnej prevodovky, sedí všetko ako komplet, akurát treba vyriešiť dilemu s vývodovým kolečkom a jeho ložiskom, buď upraviť pravý blok na dvojradové ložisko a kolečko 634, alebo kúpiť "tuningové" vývodové kolečko na kývačkovú/panelkovú prevodovku a adekvátne skrátiť hlavnú hriadeľ ako píše Martin Štindl. Sú tu a aj na jawamanii vlákna kde sa dá nájsť viac info. [boco] 17.12.2021 |
| takysportkar : ja som dával 634 prevodovku (uplne konkrétne moja bola z 579 ale to je to isté) do blokov 354, vrátane primáru zo 634. Potvrdzujem ze pomer je 29/47. Tento primár som dával aj do Peraka 350, v oboch prípadoch som troška obrúsil náliatky na šrouby aby kôš neškrtal, viz priložená foto. Inak pasuje bez problémov. Do 250 panelky neviem, ale ak je originál primár panelky 250 zhodný s panelkou 350 malo by to pasovať. [boco] 17.12.2021 |
| Já zapoměl že hlavní hřídel čisté 634 je delší a pro montáž do motoru péráka-panelky je nutné ji zkrátit u kola s nábojem - aby šla do kola nasadit vložka s těsněním. [Martin Štindl] 17.12.2021 |
| V jinem vlakne jsem nasel ze primarni prevod panelky je 27/45 a 634 29/47. Muzete mi nekdo tyto cisla potvrdit? Dale jsem vycetl ze kdyz se spojkovy kos 634 da do bloku peraka tak primarni retez skrta o blok. Je tenhle problem i u panelky, nebo je tam uz vice mista? Je tady nekdo kdo tuto vymenu uz provadel. Je tam jeste nejaky jiny problem? Sedi prumery hridelu, delky,.... nebo se musi neco brousit, zkracovat, prevrtavat, ...? Jde mi o panelkovy motor 250ccm. [takysportkar] 17.12.2021 |
| Lubos: s tymto plne suhlasim ze len podla farby sa to rozpoznat neda. V mojom kokretnom pripade som sa po upozorneni tu na fore na to kolecko poriadne pozrel - puzdro vo vyvodovom kolecku bolo vyrazne zlte, tak sme ho upli do sustruhu a spravili test nozom. Nebola ziadna spona len prach. Tak sa robilo nove z bronzu [boco] 01.12.2021 |
| Používá se vícero druhů bronzu a mosazi a podle barvy se to určit moc přesně nedá. Hodně napoví tvrdost a druh špon při obrábění. Mosaz může obsahovat olovo, hliník, křemík, mangan, cín i nikl. Nejspolehlivější je ale rozbor. Také mne zajímalo, jaká pouzdra na jawy mi prodávají. Odpověď jednoho prodejce byla, že to není obyčejná dvousložková mosaz. Tak jsem dal některá pouzdra nová i stará na rozbor. Obyčejná mosaz v kolečku převodovky 634 to nebyla. Zato některá pouzdra do karterů vypadající na bronz byla spíše slitinou blíže k mosazi. Mám letitou praxi s výkupem barevných kovů a mnohokrát bylo měření odlišné od mého odhadu podle barvy.Jaký materiál ten který výrobce replik použije se těžko dá odvodit jen podle barvy. [Luboš] 01.12.2021 |
| Koupeno na etovar. Průměr náboje pro uložení řetězového kola má být 20,98. Takto už vypadá i česká strojařina nebo je to jen náhodný zmetek? [Marek] 20.11.2021 |
| Ahoj mám to isté "tuningové" kolečko. Kupoval som ho pre rovnaký účel - prevodovka zo 634 (v mojom prípade konkrétne z typu 579) do blokov 354. S kolečkom som mal ale nemalé problémy: 1. futro bolo mosadz a nie bronz, pozor na to!! Musel som dať vyrobiť nové 2. výstupná hriadeľ bola mala 0.05mm väčší priemer ako treba - nešlo nalisovať ložisko (resp. len za tepla a pod lisom s veľkou silou), musel som ju dať obrúsiť 3. vnútorná diera bola menšia ako na originále, nepasuje ucpávka spojkovej tyčky, musel som dať vyrobiť ucpávku na mieru. V konečnom dôsledku ma toto jedno "české" kolečko stálo ďaľších 35 EUR navyše... Takže pozor pred montážou... Dnes by som možno radšej volil cestu tam dať originál kolečko 634 a upraviť pre neho blok motora, aspoň sa vyrieši slabé miesto s jednoradovým ložiskom na týcho starých motoroch. PS: po najazdení cca 2000km - prevodovka funguje skvele [boco] 18.11.2021 |
| Převodovka-předloha je na bronzová futra, takže seženu kolo s nábojem. Nějaký tip kde? [Jakub] 12.11.2021 |
| 472jky mají motor Jawa 634, akorát že tam už asi byla předlohová hřídel na jehličkách (hřídel bez přimazávací drážky). když by se sehnala předlohová hřídel s drážkami a vyměnilo kolo s nábojem za zkrácené tak je to použitelné do péráka. [Martin Štindl] 11.11.2021 |
| Navázal bych na toto vlákno dotazem. Lze upravit převodovka z čz 472 do péráka 350? Co a jak upravit? [Jakub] 11.11.2021 |
| Hlavní hřídel se určitě nemusí zkracovat [Felix] 22.11.2019 |
| Našel jsem zde podobné téma http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=67336 [Felix] 22.11.2019 |
| Tim MPS myslite tohto prodejce http://www.mps-moto.cz/, nebo primo vyrobce (ktereho jsem nedohledal)? Jake prevodove pomery maji jednotlive rychlostni stupne tehle 634-kove prevodovky, mate to nekdo? 1st- Xzubu vs. Yzubu [takysportkar] 22.11.2019 |
| Také tímto způsobem uvažuji.... myslím si, že je třeba ještě zkrátit hlavní hřídel, ale fakt nemám zkušenost [TripleBlack] 22.11.2019 |
| Mám takový dotaz. Když by se mi povedlo sehnat výstupní kolo z té úpravné převodovky, tak by tam šla převodovka 634 bez úprav, né? [Felix] 21.11.2019 |
| Zvažuji buď dokládat původní převodovku s pěknými koly a hřídeli a přeskládat na kývačkové rozložení, ať není díra mezi 3 a 4 nebo koupit tuto hotovou a převodové poměry 634 jsou lepší. Bude to na 361 sport.. [TripleBlack] 20.11.2019 |
| Teče to z MPS, co prodávaj ostatní netuším [Monty] 20.11.2019 |
| Nevíš zda je to stejný výrobek od partdeck, fichtl krámek, MPS moto??? MPS to prý vyrábí.. nevím zda kompletní nebo jen něco [TripleBlack] 20.11.2019 |
| Mám to ve dvou motorech, a žádnej problém. Ani s montáží,ani s funkcí. [Monty] 20.11.2019 |
| Tuto máš 20let? [TripleBlack] 20.11.2019 |
| Mám ji v panelce ze 634 už 20 let a zatím žádný problém. [lobyk] 20.11.2019 |
|
|