Tak jsem dnes sundal kryt motoru kvůli nějakému cinkání v oblasti spojky. První co mě čekalo bylo totálně obroušený bronzový pouzdro vypínání spojky - SKRZ! Je tam nové, asi jako celá spojka, má najeto cca 500km. Další byl volný spojkový koš, pérovou podložku jsem tam měl a utažený byl! a jako třetí je spálená plechová mezilamela. Ještě jsem koukal, že lamely jsou na jedné straně opálené, ale na druhé straně jsou uplně v pohodě. Celej motor je zasviněn šponami z bronzového pouzdra a neni toho málo! Budu ho muset propláchnout naftou... Tak nevím co sem udělal špatně, sice skoro každý den se rozjíždím v prudších kopcích, ale to snad nemůže udělat se spojkou tohle. S pozdravem [patt] 23.05.2011 Přidat odpověď |
| Čau, máš před a za futrem spojkovýho koše ty kalenou podložku? Bez nich tak je vůle. Nejlepší je vyměnit jak to pouzdro tak i podložky. Pak bude tisícihran jakoby zapuštěnej v koši, a nezáleží na průměru podložky pod maticí dotahující koš na kliku. [Tomáš] 04.04.2015 |
| Jasný Rakovník je na TUTI....Lochovice jedou...... [vencalochovice] 27.05.2011 |
| Dík, byl jsem se projet a spojka maká na výbornou, pěkně jsem ji seřídil, aby byla malinká vůle na lanku a tím se neopotřebovával kluzák. Snad bude dělat dlouho dobrotu. Jinak 5.6. do rakovníka jedeš? [patt] 26.05.2011 |
| Dobrý Patte!!Nech to jak jak to je vypadá to velice pěkně a vúle tam být musí,,,musíš brát v potaz že spojka běhá v olejové lázni takže ten olej dosti pazvukú a cinkáních ztlumí a samozřejmně mazání je zaručeno neustále...Atˇ slouží a přeji mnoho zdaru v dalších akcích okolo těchto super strojkú!!!!!! s pozdravem.... [vencalochovice] 26.05.2011 |
| Tak jsem dal spojku dokupy, dal jsem nové kalené podložky ke koši a je mi nějaké divné, že má spojkovej koš poměrně velkou vůli jak axiální, tak radiální - radiální je vůle v převodu pastorek/primární kolo a axiální vůli dělá, že furýtko ve spojkovym koši je cca o 0.5mm delší, než je šířka pastorku ve spojkovém koši. Asi by to chtělo vymezovací podložku, ale nějakou 0.4mm podložku jsem neměl a brousit nějakou se mi moc nechtělo. Bez oleje to dělá takový cinkavý zvuk, ale jak se nalije olej, tak navenek neni nic slyšet, spojka maká na výbornou, tak nevím jestli to řešit, nebo nechat "zemědělský vůle" [patt] 26.05.2011 |
| A s tím broušením lamel,pokud dovolíte, malou radu.Kus 0,8mm plechu, vyříznout díru o průměru vnějšího obvodu korků,nasadit na lamelu,klidně při broušení přitlačit,a můžete si být jisti že máte naprosto rovné a stejně silné lamely po celém obvodu [matt] 24.05.2011 |
| Dobře, s tou podloužkou mezi matkou a tisícihranem mě to potom taky napadlo. Korkový lamely tu mám a asi je tam dám, tyhle by totiž asi chtěly trochu zbrousit, jsou moc široké. Martin mi poradil, at zkusim dát jednu novou, jednu starou, ale asi myslel, že mám obě stejného typu. Tak dík moc, až koupim ten kluzák, tak to dám pořádně dohromady, seřídim a snad to dlouho vydrží. [patt] 23.05.2011 |
| Jo a když máš lamely silné tak si rozlož arch hrubého šmirglu na rovnou desku a opatrně lehounlice potáčej a jezdi s lamelou po smirku sem a tam aby ubejvala stejnomněrně,- a tímto docílíš požadové síly lamel dle potřeby......... [vencalochovice] 23.05.2011 |
| Na dobře vyladěné korkovce musí moped chrochtat i na volnoběh bez jakýchkoli problémú jestliže ti táhne i když je vymáčklá tak je špatná síla lamel nebo nějaký jiný problém......hlavně to nemíchej dohromady to si nedovedu představit co by to udělalo,,to by bylo asi jako kámen s cihlou nebo každý pes jiná ves takovou mutaci jsem ještě neviděl.....tak zlom vaz.... [vencalochovice] 23.05.2011 |
| Jo, to bude ono, oni ty lamely jsou asi moc široké a pro dobré vypnutí jsem musel víc vytočit závit na páčce na řiditkách. U těhle lamel se mi stává, že když stadion stojí den a více, tak se spojka slepí a před startem musim zařadit jedničku a tak dlouho cukat s moedem, než se rozlepí, jinak po zařazení škubne a chcípne. Tak možná dam zas ty korkový, nebo jednu korkovou, jednu tuhle ferodo. U korkových se mi stávalo, že spojka nevypínala uplně, že moped měl snahu popojíždět, ale to zřejmě bylo absencí podložky pod unašečem. Ještě omrknu tu plechovou mezilamelu, jestli se teplem nezkoutila a dám to dokupy. [patt] 23.05.2011 |
| Tak Pate..dle mého názoru co je vidět na obrázcích to samozřejmně bylo volné na tisícihranu,,tam musí býti unašeč vždy po utažení být napevno to je základní věc a ještě si myslím že ti ten unašeč dosti hází proto je ten vypínací váleček tak zmasakrován nebo díky tomu jak to bylo volné,,to se řeší tak že když při montáži ti přečuhuje tisícihran přes čelo unašeče musíš ho vymezit podložkou většího prúmněru než je hřídel a potom utáhnout nadoraz a musí držet,,,samozřejmně nesmíme opomíjet aretační kalené podložky mezi košík jsou tam vždy dva kusy jeden u simerinku potom trubička na hřídeli košík a druhá aretačka,,vesmněs tyto kalené podložky mají funkci axiálního spojkového ložiska....a jsou dúležité když tam nedáš tu horní tak ti přečuhuje tisícihran nahoru ale není to vždy pravidlem záleží jakou má sílu materiál unašeče a když to i tak přečuhuje tak se musí řešit ta varianta s větší podložkou a rozepření a utažení přes ní,,,a když už to máš rozebrané skontroluj i pružinu již jsem viděl naprasklou a potom mín tlačí a je problém,,většinou jich porovnám víc vedle sebe a montuji tu nejvyšší protože je naděje že bude méně unavená....a na obrázku je i pěkně vidět že máš dosti vymleté díry pro kolíky spojkového talíře to také není moc dobré pro běh a vypínání celé spojky potom to má neskutečné vibrace a chrastí to.....Já osobně používám lamely korkové a nemúžu na ně dopustit nechají si líbit hodně a zatím s kvalitou jsem spokojen.....Takže přeji mnoho zdaru a atˇse to podaří!!!!!!s pozdravem....... [vencalochovice] 23.05.2011 |
| spujka asi byla bez vule tudiz se futro stale unaselo a brzo se opotrebovalo.proto ta vule ma svuj smysl. a asi ti uz i mela snahu spojku rozpojit lamely a palila se. olej prevodak 80 paramo a serid spojku jak se ma a musi byt ok ale ja zastavam korkovou tedy z skusenosti. vse pouze muj nazor tady pisu a skusenosti na tisici km... [david] 23.05.2011 |
| Tak volný spojkový koš jsem už vyřešil, bylo to pérovou podložkou pod matkou na klice, její vnitřní průměr byl menší, než tisícihran a tudíž po dotažení se opírala o něj a koš se časem uvolnil, naštěstí tisícihran vypadá v pořádku. Asi tam dám obyčejnou podložku a závit zakápnu lepidlem na závity, aby se to nepovolilo. Ještěš možnost dát obyčejnou podložku a pak pérovku a dát tam nízkou matku, ale první možnost bude asi nejlepší. Zítra koupím novej kluzák spojky a plechovou lamelu, akorát nevím, jestli to opotřebení kluzáku bylo špatným materiáleM, nebo špatně seřízenou spojkou? [patt] 23.05.2011 |
|
|