Prosím o radu jestli je možné předělat M72 na BMW R71. Vím že je tam jiné sání,
nádrž,světla, tacho, co víc? Je možné "reálné" s tímto motocyklem
potom projít testací? [M-72 na BMW R71] 13.03.2006 Přidat odpověď |
| Olej tam patří SAE 50 API SA nebo SAE 20W60 i 50 API SD převodovka SAE 80 API GL 1 Primár 20w20 nebo Dextron [argus] 10.04.2013 |
| Chlapi taková předělávka to bude navždy už jen bastl nad kterým budou ohrnovat nos jak příznivci rusáků tak baworáků. Osobně bych to nedělal, raději bych pěkně zrenovoval rusáka když na bawce není. [Katana] 12.01.2013 |
| to Ježura. Zdravím pane kolego, vyzkoušej odkaz www.uralforum.cz Je to forum kde pár emkařů včetně mě je, a dají se tam zjistit zajímavé věci. Jinak na stránce www.ural.cz lze zdarma stáhnout příručku k motorce M-72 a pak to chce trochu prostudovat a neměl by být problém :) [arno77] 28.12.2012 |
| Ahoj kolegové. Nedávno jsem koupil tento motocykl.Bohužel zatím nemám moc zkušeností, jak na různé opravy. Začaly téct přední tlumiče,myslím že jsou simeringy v háji.Netuším jak je rozebrat a jak pokračovat v opravě. Jaký tam patří olej. Dále sháním pár drátů do kola,dočetl jsem se, že jedině ruské né čínské. A pokouším se někde sehnat schéma jak rozebrat a seřídit přední a zadní brzdové bubny,myslím si, že jsou hodně opotřebované. Děkuji předem za jakoukoliv odpověď. [Ježura] 04.10.2012 |
| To vert. Ahoj, prosímtě, ten rám je z M-72 jeden z ranných modelů. Tyto staré Mky neměly zadní
trojůhelníkové výztuhy konzolí kluzáků. (ty přišly až po roce 1947) Jak už zde bylo řečeno,
tento rám má úchyt na relé, které měl Rus krabicové uchycené pod sedlem, BMW má relé zabudované v
dynamu. Dále jasným ukazatelem že se nejedná o Rám z BMW, je to že zavěšení sedla u BMW výůsťuje v
držák Klaxonu, což v tomto případě zde není. Tento držák je ve tvém případě uchycen jinak. Já
dělám starou verzi M-72, pár přízpěvků v této diskuzi mám. Ze začátku, když jsem M-72 koupil, chtěl
jsem ji předělat na BMW, ale nakonec jsem od tohoto upustil, nestojí za to dělat Německo-Ruský
bastl, Ale když chceš udělat opravdového němce, tak se vším všudy, žádné předělávky. Ozvi se mi
prosím na mail. arno77@centrum.cz [arno77] 26.11.2009 |
| Ta stránka je sice zajímavá (díky za ni), ale nic nedokazuje. Jsou Emky, které výztuhy rámu u
kluzáků neměly (stejně jako byly ty výztuhy do oblouku i do trojúhelníku). Podle mě jsou všechny ty
tři rámy z M-72. Ten v základní barvě je stejný - ranná verze se šroubovaným úchytem sajdy. Moc bych
nedal za to, že i barva je časem přešlá ruská základovka. Což ovšem neznamená, že ostatní díly
nemohou být BMW. Uvítám další fotky. [Wanderer] 19.11.2009 |
| Děkuji mnohokrát za cenné informace.Podle zatím dostupných obrázků jsem si zatím myslel že rám je z
BMW.Protože nemá v zadu u kluzáků výstuhy jak M72.A podle těch stránek s těmy rámy se to
podtvrdilo.Akorát ta nádrž.Ta mě nedá spát.Jinak většina dílů začíná číslem 201.A to je podle katogu
BMW.M72 začíná číslem 720.Hodně tam toho chybí.Třeba dneska jsem přišel na to že dynamo je z R66
nebo R51,karburátory jsou Amal a ještě k tomu anglické místo gretzin.A bude toho asi víc.No snad to
postupně dám do kupy. [vert] 18.11.2009 |
| Tahle nádrž je určitě emková (je veliká), pozná se i horší kvalitou zpracování. Rám by mohl být BMW,
těžko říct. Rozhodně to je ještě ranná verze se šroubovaným předním kloubem sajdy. Nejsem si jist,
ale myslím, že zadní stupačky jsou na BMW jinak uchycené a pravděpodobně by neměl mít ani úchyt na
relé. Jak je to s držákem baterie?, žádný nevidím. Dle mého názoru je rám taky z emky. K ostatnímu
je třeba víc fotek. [Wanderer] 18.11.2009 |
| Prosím může někdo poradit?Před nedávnem jsem koupil vozík šrotu z R71.Akorát si nejsem jist jestli
nádrž a rám jsou originál z BMW.Nejsou tam totiž žádná čísla jak třeba na motoru a podobně.Může
někdo poradit? [vert] 17.11.2009 |
| Taky jsem pomýšlel na předělávku z Mky na R71, sehnal jsem už i dokonce replikové blatníky, zadní
světlo, všechny gumy, dokonce i origo nádrž, kompletní origo skříň motoru a převodovky, ovládání
spojky dolem, dynamo, origo horní brýle, přepinač na řídítka atd... Ale pak mi bylo líto tyto
díly za desetitisíce dát dohromady s "Rusem". proto jsem upustil od předělávky,
nyní dělám M72 jak se patří. poté budu dělat BMW R-71 ORIGINÁL. [Arnošt Žůrek] 08.06.2009 |
| K výše napsanému bych přidal, jiné blatníky, jiný rám, jiné odlitky motoru, jiné stupačky jiné
ovladače na řidítkách (přepínač světla je vpravo), jiné ovládání spojky... je toho hodně a tahle
úprava nemá cenu. [Wanderer] 08.06.2009 |
| Těch ůprav je víc,nezdá se to,ale je toho moc...Kartery motoru počínaje[malé dynamo] a rámem
konče.Pohledově se to moc nezdá,ale aby to oklamalo člověka,který 71 zná,je toho dost...Já to dávám
dohromady,protože 71 mám,ale byl z ní vytvořen chopper,takže to mám velice stíženo...A sehnat na 71
nádrž ,je nad lidské síly...Jedině repliku... [zelezny kriz] 05.06.2009 |
| Jasne, konkrétne na M-ku to je asi nemožné ale v podstate ide hádam o to aby boli na hocijakú z
týchto typov ved kompetentní (polícia, STK - až na VIN) to nemajú podla čoho rozoznať, ale aj
trebars na K-čko je to asi dosť ťažké zohnať, alebo nie? proste zhodnocujem ktorou cestou sa vybrať
a nechcem spraviť nejakú chybu, ktorú potom budem ľutovať [melon] 06.02.2009 |
| To Melon.Jednu M-ku mám hotovú a druhú zatiaľ iba robím. Nemám k nim žiadne papiere /iba k jednej
ukrajinské/ Keď dokončím druhú plánujem ich postaviť na veteránske papiere. Šanca zohnať na
Slovensku papiere na M- ku je podľa mňa mizivá. [Roman] 05.02.2009 |
| teda že TP asi nezoženiem som chcel napísať [melon] 05.02.2009 |
| Aha, no neviem ta eMka je asi tak z 80 percent kompletná a nepojazdná...len predpokladám, že na to
asi TP ..a aj to chcem na jazdenie a teda samozrejme legálne, Roman a vy to máte na veteránskych
číslach? [melon] 05.02.2009 |
| Ja by som si iste vybral M 72 zuvlášť keď píšeš, že sú cenove rovnaké. M-ka je podľa mňa iste
cennejšia ako MV. Mám dve. [Roman.] 03.02.2009 |
| Zdravim, riešim dilemu ohľadom týchto sovietskych strojov. Chcel som si zaobstarať MV750 ale prišla
ponuka ma M72 a ide o to, že si neviem vybrať. Čo je podla vás lepšie, MV čiže náhon side, spiatočka
alebo eMka v podstate len na parádu a na akcie?? ..cenovo v tom nieje veľký rozdiel, akurát, že je
to všetko bez dokladov..je ďalšia možnosť kúpiť to v Polsku aj s dokladmi len tie zasa neviem či sa
dajú prepísať..Ozaj by ste mi pomohli vašimi radami či pripomienkami, za ochotu ďakujem, Melon.
p.s. moja túžba po tomto fascinujúcom stroji je naozaj veľká [melon] 02.02.2009 |
| Zdar, no nevím s tou přestavbou jakou pořídíš parádu, každý kdo se v tom trochu vyzná to pozná. Zkus
www.oldtimergarage.szn.pl nebo jen do vyhledávače díly v angl. Je toho dost. [pepa kotla] 02.12.2008 |
| fakt nikdo nevíte jak to je to neříkejte že jste to někdo nedělal???? [robert] 09.11.2008 |
| Potřeboval bych poradit jaké hodnoty (otrg a předzápel) a jak se nastavují u zapalování u strojů
Ural a Dněpr. Budu moc rád v manuálu to bohužel není. [robert] 07.11.2008 |
| Ahoj, předělávám M 72 na BMW R 71, ale nedělám to jen tak na oko, ale důkladně, původní komponenty
Bosch...potřeboval bych zda někdo nemá díly na BMW R 71, nádrž, blatníky, nosič, a drobnosti..nebo
někdo neví o kontaktu na repliky, např. blatníku?? díky [Arnošt Žůrek] 04.11.2008 |
| Čau chlapi. Neznáte firmu nebo někoho, kdo dokáže sestavit se správnýma vůlema diferenciál na M 72 ?
Hrušku a talířové kolo mám nový. Díky [Petr] 29.01.2008 |
| Tady je jedna focená přímo v Číně. Fotek mám více, pokud chceš tak ti je můžu poslat mailem [pmr] 29.01.2008 |
| Ahoj, doporučuju se podívat na příspěvek o Chang-Jiang. Je to nové a z toho by se taky dala udělat
kamufláž BMW R-71. Ale jinak souhlasím s Milanem. Na srazech dost často vidím kluky s přepajcovanou
EMkou a okolo toho běhají v německých mundurech. A dokonce to dělají i s Káčkem nebo Dněprem. Ale to
už je vrchol. Mám spoustu fotek. Já tohle teda nemusím a na srazu v Německu a Rakousku jsem jesdil
na Dněpru se zapíchnutou ruskou vlajkou, a taky to mělo úspěch. [Arad] 28.01.2008 |
| Zdravím Tě Milane,prosím tě jestli máš i nějáké zkušenosti s Ruským motocyklem K-750 SV. Budu rád za
každou radu s renovací tohoto motocyklu. Napiš mi na můj email, předem díky za odpověď. René [rene] 19.01.2008 |
| No tak i kdy by ses postavil na hlavu tak to prostě nepředěláš zkušený oko pozná
hned to abys sehnal motorovej agregát BMW a vůbec všechno BMW a nakonec ti
zbyde ruskej přepínač světel ze kterýho budeš brousit nápisy v azbuce..ale to je
vlatně jedno pač hlavně že to vypadá:)))))))fakt k smíchu,a kolegovi podemnou
,když nevíš a nemáš to prověřený tak do toho nekrafej...P.s.vlastně si můžeš
postavit třeba čechii stačí jen vodlejt bloky,svařit rám..no když to vychytáš
tak to bude k nepoznání:))))))))ale nevim nemám to prověřený:)))) [milan] 12.04.2006 |
| Já si myslím, pokud vychytáš všechny změny, tak je to k nepoznání. Nevím
prověřený to nemám [M-72] 03.04.2006 |
| Prosim tě na to se s vodpuštěnim vyser je to dost podobný ale každej kdo se v
tom vyzná tě bude mít za totálního vola,M72 má taky svoji historii,a je lepší jí
mít v origoši a stat si za tim než z toho dělat bastl,věřmi budeš akorát pro
smích,nechtěl jsem tě urazit ale tak to je.Pak budeš mít stroj kterej bude uplně
naprd.Znám pár pitomců co si na M72 nastříkaly německý insignie a hrajou si stim
na BMW,ale jak jsem řekl je to ostuda ,zpracování a další věci...jsou
nesrovnatelně horší než u BMW.Dej jí do barev RA a uděláš stím stokrát větší
frajeřinu pokud ti jde o to.Přeji hodně zdaru .Milan [Milan] 13.03.2006 |
|
|