MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316429 příspěvků |8204 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 50 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostat | Diskusní téma 18.10.2024 05:13  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Stadion S11 po GO a renovaci a jeho neduhy…


 Zdravím. Jsem spíše přes Babetty,ale dostal se mi pod ruky klenot v podobě Stadion S11. Udělal jsem celkovou renovaci i s GO motoru a tím vším okolo. A že to byla fuška… Polovina věcí chyběla, nebo byla v háji a tak jsem sháněl , opravoval ,skládal a někdy i nadával… :-D Ale podařilo se, moped svítí ,startuje a jezdí. Ale trápí mě pár věcí…
1) Jak řešíte utěsnění spoje válec-výfuk? Ve válci je osazení do kterého zapadne koleno,tudíž jsem usoudil že není potřeba to řešit,ale opak je pravdou… Stříká tudy směs na motor. Zkoušel jsem trošku těsnící šňůry, ale byl problém v tom že nešlo přitáhnout šroub na max. a ten se povolil a vypadl.
2) Mám trošku problém se spojkou.Měl jsem za to,že se neustále povoluje lanko na páce ze spodu motoru. Ale po třetím utahováním jsem zjistil že se posunuje páka,jelikož už se téměř nešlo dostat šroubovákem okolo kolena výfuku. Napadlo mne zdali nemám obráceně ten palec uvnitř… Má být tím obloukem ke spojce nebo naopak? Při skládání jsem zkoušel obojí a přišlo mi lepší dát to tím obloukem ke spojce. Spojka šla lehčeji.
3) Moped při klidné jízdě tak trochu tarokuje a citelně poškubává.Při akceleraci se to téměř vytratí ,né-li úplně
Předstih a odtrh jsem kontroloval,mělo by to být OK ,což se nedá říct o svíčce… Ta je černá,přitom po prvních jízdách byla jak má být. Chtěl jsem laborovat s jehlou,ale pak jsem si vzpoměl,že zde je jen jeden zářez. To je u tohoto stroje standartní? Hladinu taky nenastavím,tak už jedině ta jedna tryska:-D Kolikátka zde má být? Já mám 45.

Předem díky za odpovědi    [Jiří]   01.05.2022     Přidat odpověď  
Odpověď  Tak jsem vyřešil i poslední problém. Ta trhavá jízda a tarokování byla zapříčiněna karburátorem.
Pokud budete mít někdo podobný problém a nepotřebujete to mít v originální sestavě,vyměňte vajíčko za karbec z S22. Zkoušel jsem vše. Opatřil jsem vajíčko laditelnou tryskou a beze změn. Ať člověk dělal se směsí cokoliv,nebyla jízda plynulá a dělalo to pořád to stejné.
Dokonce jsem vyřešil přehřívání tohoto karburátoru vložkou z vyrobenou z tišťáku pro elektroniku. Levné a velmi funkční řešení,karbec zůstával stále studený,bohužel to tím nebylo :-D
Pak mi to nedalo a koupil jsem na burze karbec z S22. Jde tam napasovat bez nějakých úprav,jen bowden je moc blízko rámu a je to pak v trochu nepříjemném ohybu. V mém případě by možná pomohlo v plynové rukojeti podložit ukončení lanka,aby zůstalo šroubení pro štelování vůle co nejvíc dole. Další řešení je vyrobit,nebo sehnat kolínko a karbec dostat mimo rám.
Jediný zádrhel,který nastal byla tryska. V karbecu z S22 byla 52. A v nízkých otáčkách se to uchlastávalo. Musel jsem přehodit trysku z vajíčka,která má měla průměr 45 a bylo po problému. Chci ještě zkusit alternativu a dát tam trysku o průměru 48. Každopádně teď stadion jezdí plynule a dokonce se zvedla max. rychlost. Nevím o kolik,ale je to znatelné. S kopci si to taky poradí lépe.
Ještě dodám,že by to při záměně karburátoru chtělo delší štefty.    [Jiří]   19.09.2022
Odpověď  Co se týká té spojky,asi bych se měl stydět… :-D
Kdyť já měl ten kluzák naopak. Byl v karteru nasazený pod palcem,aby nevypadl a neztratil se. Já blbec to tak nechal. Kov na kov asi dlouho fungovat nebude :-D Takže spojka byl úplně zbytečný bod. Palec jsem opravil vyvařením a dopilováním do původního tvaru,dal nový kluzák a snad bude klid…
Teď zůstal jediný problém a to je černá svíce. Odtrh mám těch 0,3 a předstih 2,9. Všiml jsem si,že mi po jízdě probublává benzín přes cupák. Že by nedovíral plovák? Nebo je to normální?    [Jiří]   17.05.2022
Odpověď  Tak výfuk jsem tedy nějak vyřešil. Dal jsem tam ten šteft. Snažil jsem se přihnout to koleno,ale to moc nešlo…
Vím že mi napíšete,že to nebude fungovat,ale prostě jsem spoj utěsnil černým silikonem na motory. Dlouho to nebydrží,ale ta šňůra je v tomto případě taky naprd.
Ale co člověk nechce při zkušební jízdě přestala fungovat spojka :-D
Tak jsem to teda rozdělal a ejhle. Ten palec byl normálně ohoblovaný od toho talíře.
Po chvilce zkoumání mi asi došlo kde byl problém. Neměnil jsem ten bronzový kluzák a nechal starý. Jenže on někdo jezdil s otočeným palcem a ta oblina udělala oblouk (jakoby hrany) do toho futra.A při přesazení do správné polohy si ten palec nesedl přes tu hranu rovně a byl nakloněn směrem ke spojce. Futro mám nové ,ale s tím palcem bude problém . Nikde to nemají…    [Jiří]   14.05.2022
Odpověď  Ano přiznávám,mám tam šroub… Šteft nebyl po ruce a bohužel jsem to neřešil a dal jej tam. Jsem zvyklý z babett. Tam by taky měly být štefty,ale minimálně na jedné mám jen šrouby a funguje to už roky bez problémů.
Tady přes jeden úchyt je nejspíše problém. Ale ten nastal až když jsem se snažil ten spoj dotěsnit šňůrou. Řekl bych že by nastal i se šteftem. Když tam člověk dá šňůru,příruba se začne křivit ke šroubu a deformovat. To jsem se snažil vyřešit podložkou, kterou jsem prostrčil přes šroub mezi přírubu a válec. Sice se nedeformovala příruba,ale šňůra tak nějak vylezla ven a jsem na tom samém co předtím. Dle příručky tam ta šňůra ani být nemá… Další věc je ta,že to koleno je druhovýroba a je to takové napružené. Ale jestli je teda problém to tak nebo tak utěsnit,tak se nebudu trápit. Dám tam pro jistotu šteft,zkusím trochu domluvit tomu kolenu a budu čekat než se to ucpe karbonem :-D
Ale co se týká té spojky… Mám pocit,že by chtěla zase dotáhnout. Není to tak strašné,ale… Není fakt možné,že si sedly ty nové lamely a po přesazení na tisícihranu už pak bude klid? Složené je vše jak má být a spojka funguje dobře…    [Jiří]   13.05.2022
Odpověď  V mládí jsem jezdil několik stadionů po cestách necestách a u všech byl víceméně problém s utěsněním kolena. Ale pokud se s kolenem nepohnulo, tak karbon spolehlivě po čase působil jako těsnění.    [Luboš]   05.05.2022
Odpověď  Jasně a to je ten zásadní problém s povolováním a časem to nepůjde ani povolit ani utáhnout protože bude závit stržen. Předpokládám, že už nyní je ten závit dost volný. Takže je zásada tam dát to co tam patří. Dát šteft - vzhledem ke stáří a tomu co mám doma, na lepidlo. Nasledně dát výfuk, podložku a matici. Na výfuk se nedává pérovka, protože vyhřátím ztratí své vlastnosti a stane se z ní pobyčejná podložka a tím se matice uvolní. Taky jsem se díval na válce co mám doma, tak některé mají tu trubku co je v něm zalisovaná současně s hranou válce, některé (asi 22 možná i nějaké 11) trubka mírně vyčnívá z válce. Těsnění jsem tam nikdy nedával, je to zbytečné. Já v tom vidím konstrukční problém - sebemenší náraz do výfukové trubky nebo i položení (šlápnutí) nohou na výfuk se koleno ve válci vyvrací, tím se ta tenká příruba na výfuku ohybá a foukat to snad začne vždy.    [HonzaBK]   04.05.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  No tak asi jednoduše, místo šteftu tam má Jiří obyčejný šroub.
Do válce dle katalogu správně patří závrtný šroub a koleno je přitažené matkou    [meela]   03.05.2022
Odpověď  znovu opakuji o jakém šroubku píšete jaký šroubek s eVám povoluje když tam žádný není!!!???    [HonzaBK]   03.05.2022
Odpověď  Jo a to škubání to dělá i na jedničku… Když chce člověk jet konstantní rychlostí na oba převody,je to jako by mě někdo přichytával za zadek. U jedničky je to řekl bych znatelnější. Teď se v tom hrabu. Výfuk jsem snad vyřešil. Dal jsem těsnící šňůru na výfuky a dal podložku mezi koleno válec prostrčenou přeš šroub,abych to mohl dotáhnout na fest. Co se týká odtrhu,je maličko větší… Asi by bylo lepší mít ho spíše menší ne?    [Jiří]   02.05.2022
Odpověď  Tak co se týká toho výfuku. Ta vložka tam je,ale nečouhá.Projížděl jsem fotky válců na internetu a nikde netrčí…
Toto obstarává samotné koleno,kde tento výstupek je,ačkoliv ani ne 1 cm… Pokusím se tam tedy podruhé a lépe nacpat tu šňůru. Dám jí tam méně,poprvé jí asi bylo moc a nedokázal jsem koleno plochou dotlačit k válci.
Tak ten palec mám tedy otočený dobře. Ona ta spojka funguje výborně,jen ji po čase prostě musím o dost přitáhnout. Ten plech mám taky dobře. Třeba si sedá to nové obložení. Ale že by až tak? Jedině že by to šlo přes ten tisícihran, to by podle mne nebylo tak postupně. Objednám pro všechny případy těsnění do zásoby a přinejhorším do toho vlezu.
Odtrh zkusím ještě potřetí překontrolovat, popřípadě jej zkusím tak nebo tak posunout.
Ale pamatuji,že mi jedna Babetta také tarokovala a vyřešil jsem to tuším větší tryskou. Z kolikátkou jezdíte Vy?    [Jiří]   02.05.2022
Odpověď  1. ve vyústění výfukového kanálu z válce musí být nalisovaná krátká trubka, vyčnívající cca 10-15 mm (odhaduji, neměřeno) z válce ven do kolena a přesně svým vnějším průměrem zapadající do vnitřního průměru kolena. To silně omezuje možné podcházení spalin. Koleno je i lépe fixováno k válci a nedrží jen na jediném šroubku v přírubě. Dále viz předchozí odpověď k tomuto bodu - tenký pramének azbestové šňůry.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2022
Odpověď  1) utěsnění spoje válec-výfuk řešíme azbestovou šňurou
2) pokud je palec ten dil v levem viku na tisicihranu, patri obloukem ke spojce a pres nej je mosazny "kluzak" Jeste muzes mit otoceny vrchni dil spojky, ten co se opira o segerovky
3) Poskubava na obe rychlosti? Odtrh je v poradku?    [...]   02.05.2022
Odpověď  1. na kolenu k výfuku se ti žádný šroubek povolovat nemůže protože tam žádný není!    [HonzaBK]   02.05.2022
 Přidat odpověď   (13) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006