MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316537 příspěvků |8218 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 66 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexJaponské klasické motocykly | Diskusní téma 3.12.2024 17:44  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Neteče benzin.


 Ahoj, v zimě jsem si pořídil Kawasaki Z650B z r. 1976 a až nyní jsem začal jezdit. Dnes jsem bohužel poprvé volal kamaráda, aby mě odvezl domů na káře :-(, netekl benzin. Kohout průchozí, ale neteklo to do karburátoru. Potom, co jsme to doma shodili na zem, benzin začal téct a motorka běží zase normálně. Předpokládám tedy, že se seknuly plováky. Dá se tomu nějak do budoucna předejít? Díky.    [solf] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2017     Přidat odpověď  
Odpověď  Poslal jsem e-mail. Díky MV    [solf] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2020
Odpověď  To jsem si přečetl a město? Kdybys měl cestu na Prahu, můžeš se stavit a možná ti pomužu.    [Romulus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2020
Odpověď  Jsem z Jižních Čech.    [solf] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2020
Odpověď  Solf, odkud jsi?    [Romulus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2020
Odpověď  Hele moje zkušenost je tato -před lety jsem měl na hondě cb400four taky únik pod hlavou na levém kraji -vyměnil jsem těsnění pod hlavou i nějakou gumku v mazacím kanálku měřil roviny ploch a bylo to cca dva roky OK a pak to začlo znova . Ta notorka pořád jezdí a kámoš co jí vlastní to občas utře hadrou a neřeší to.
Takže pokud je to snesitelné a únik je malý -bych to řešil hadrem. Pokud je dobrý přístup k šroubúm hlavy -zkusit opatrně dotáhnout - s tím jsem se taky jednou setkal na dvoválci cb500t ale není to moc pravděpodobné. Jinak svěřit to někomu k opravě je dnes finanční sebevražda spojená s tím že budeš bůhvíjak dlouho bez motorky, čím déle to bude trvat tím dražší to bude a když se to nepovede tak vyjmenujou co tam máš všechno nové a že se to za těch 15 či 20 vyplatí. Kdybys měl kliku a narazil někde na levnej kus motoru tak by to stálo za zvážení -v nejhorším by Ti stál někde jako dekorace.    [honďas]   11.04.2020
Odpověď  Pokud jde o efekt, tak dle nájezdu je zřejmé, že nepotřebuji motor ve 100% stavu, současně ho nemohu nechat ve stavu, který by vedl např. k závažnému poškození a škodě, které se dalo předejít. Laicky si myslím, že motor nepotřebuje udělat GO, ale odstranit nyní především problém s těsněním pod hlavou. V souvislosti s radou nakonec se ještě zeptám, zda tu není nadšenec-mechanik, který by se chtěl stát mým známým :-) a byl by to ochoten a hlavně schopen udělat. Náhradní díly bych sehnat asi dokázal - svět je malý. Případné nabídky nebo doporučení na dílnu možno zaslat přímo na e-mail. Děkuji.    [solfRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2020
Odpověď  Viz můj příspěvek z roku 2017. Zkontrolovat všechna vyjmenovaná kritická místa. Ten motor evidentně není v pořádku (pokud jej tedy do pořádku dát chcete). Hlava - ventily těsnost, vůle ve vodítkách, stav gufer, stav rozvodového řetězu. Sundat válce a jejich kontrola + všeho na pístové skupině. Co evidentně není OK, vyměnit (nevím, jak to je s dostupností takových dílů, jako jsou třeba písty, ventily (pokud by bylo třeba). Řada dílů se dá zajistit i "nestandardní" cestou třeba zakázková vyroba těsnění pod hlavu (téměř všechny ostatní si vyrobíte sám), úprava ventilů z jiného typu, výbrus po dodání pístů udělá každá brusírna, ta lepší je mnohdy schopná i dodat/vyrobit zakázkové písty s kroužky. O ceně proto spekulovat nechci - spíš jakého efektu chtete dosáhnout....?
Jen si myslím, že tohle není úplně ta pravá práce ve stylu "zadám to jako zakázku do servisu". Ani bych se nedivil, kdyby od toho dávali houfně ruce pryč. Chce to "home made", nebo nějakýho známýho - nadšence a mechanika. Jako zakázka ne-e. Stejně si budete muset nejspíš zajistit všechny díly sám, vlastní cestou.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, nebudu zakládat nové vlákno, problém se týká zde uvedené motorky. Po 3 letech provozu, kdy ročně najedu cca 1500 km, se mi objevil lehký únik oleje pod hlavou jednoho z válců, viz foto. Tak se chci zeptat, zda je to pro běžné motoservisy rutinní záležitost a co byste mi případně doporučili udělat současně s výměnou toho těsnění, když už jsem se zde dříve přiznal také k tomu, že motorka žere olej. A kolik taková oprava může stát. Díky.    [solf] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2020
Odpověď  Tak včera mi jedna svíčka už "nenaskočila", ale zlobila pravděpodobně delší dobu, protože po startu to občas chvilinku vrčelo jen na tři válce. Tak se chci zeptat, jaké svíčky na tyto motorky doporučujete? Já tam mám nyní NGK B9ES. Dík.    [Solf]   10.09.2017
Odpověď  Podobný problém jsem řešil na Hondě CM. Kouřila jak dvoutakt na M2T 1:30, zejména z pravého válce.
Nejprve měněna gufera ventilů, zlepšení sotva patrné. Následně, protože se mi zdálo, že ventil mají ve vodítkách větší vůli, než je zdrávo, vyměněna celá hlava za lepší (+ opět nová gufera). Výsledek nic...
Demontovány válce s písty. Válce neměly nahoře hranu, písty vůli, ovšem na stíracích kroužcích však téměř nulové předpětí a velká vůle v zámku. Ostatní kroužky se zdály OK. Objednány a namontovány nové kroužky - všechny. Mírné zlepšení, ale ten horší válec pořád stejně špatný....
Další demontáž motoru, tentokrát po sehnání nových výbrusových pístů + kroužků. Proveden výbrus a montáž nových pístů a od prvního okamžiku po zprovoznění bylo jisté, že je po problému!
Po podrobném zkoumání vymontovaných pístů se přikláním k závěru, že příčinou byly vytlučené drážky pro kroužky v pístu! Na tom pravém citelně více. Oproti pístům novým, kde nebyla prakticky měřitelná axiální vůle kroužku, tak na těch starých to bylo místy až k 0,2 mm. Měřeno jenom orientačně spárovými měrkami s odstupňováním po 0,05.
Je fakt, že i ten "přemazaný" motor před opravou stále jel, svíčky neodcházely, ač byly plné karbonu. Stejně tak vnitřek spalovacích prostorů a dna pístu. Jen motorka žrala víc oleje, než moje dvoutakty dohromady ;-). Takže tak.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2017
Odpověď  pokud, tě to neobtěžuje tak že by to kouřilo či žralo svíčky tak bych se na to osobně vyprd, a dal bych tam 15-40 či 20-50 olej , jinak někdy stačí vyněnít stírátka na ventilech a nebo spíš a to už je nákladné pístní kroužky ale nejlépe i s novými písty a výbrusem. Osobně bych jezdil a řešil bych to jen kdyby mě to trápilo a nebo bych měl plno času nebo peněz.    [honďas]   06.08.2017
Odpověď  Zdravím, tak uběhlo pár měsíců a najezdil jsem cca 1500 km. Vše funguje, motor běží pěkně, je tichý, výkon podle mě také dobrý, spotřeba při klidné jízdě do 6 litrů/100 km. Ale motor žere olej, přibližně 1 - 1,2 litrů na 1000 km. Tak se chci zeptat, zda je to problém, který je potřeba řešit a v případě že ano, jaký bývá nejčastější důvod a jak je oprava nákladná? Díky.    [Solf]   06.08.2017
Odpověď  Hurá,zase jsem měl pravdu ;-))))))    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2017
Odpověď  Tak pruzina nahrazena jinou a vse funguje. Problém vyřešen. Jeste predtim jsem zkusil jizdu se starym kohoutem a potvrzuji, ze to bylo tim vlozenym papirovym filtrem a malym mnozstvim benzinu v nadrzi.Rika se tomu hydrostaticky tlak. Diky všem za rady.    [Solf]   04.04.2017
Odpověď  Tak mi přišel ten starý kohout. A chybí v něm bohuzel pružina, která tlačí na ten ventil, co zavírá průchod. A v te sade na repasi take neni.Nemáte ji někdo,nebo nevite, kde jí koupit?    [Solf]   31.03.2017
Odpověď  Jak píšete -dírka na odvzdušnění nádrže )ale to se projeví většinou až za jízdy a hlavně u plné nádrže) filtry benzinu mě osobně párkrát vypekly takže bych je zkusil vyřadit, palivový ventil zkusíš, no a hladinové ventilky v karburátorech rády zůstávaj po delší odstávce přilepené. -někdy stačí citlivě poklepat karburátory    [honďas]   26.03.2017
Odpověď  Aha - nečetl jsem pozorně! Protékání je něco jiného, za to filtr nemůže ;-).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.03.2017
Odpověď  Možná ano, ale ten kohout i v zavřené poloze stejně protéká a níže jsem byl upozorněn, že to může způsobit mnohem větší škodu.    [solf]   25.03.2017
Odpověď  "...se 3 litry benzinu. Spolu s tím vloženým papírovým filtrem ..."
Jestli tam byl papírový filtr, stačilo ho vyhodit a všechno další bylo zbytečné. Na 99% byl zdrojem problémů.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.03.2017
Odpověď  Opravnou sadu už mám doma a starší podtlakový kohout je na cestě, tak snad to bude dobré. Ještě mě pak napadlo, zda problém nevznikl tím, jak klesalo množství benzínu v nádrži. Už si nepamatuji fyziku ze školy, ale tipnul bych, že plná nádrž vytváří větší výstupní tlak než nádrž se 3 litry benzinu. Spolu s tím vloženým papírovým filtrem by to mohlo být ono. Najezdil jsem totiž bez problémů 200 km a až když se blížila rezerva, tak se problém objevil. Předchozí majitel to také jednou zažil a klidně to mohlo být také v době, kdy už bylo v nádrži málo benzinu. Testovat už to nebudu, ten originál samospádový kohout stejně prokapával, tak bude nahrazen tím modernějším.    [solf]   25.03.2017
Odpověď  Je to 100% ten kohoutek. Kupte opravnou sadu a je po problemu. Nestaci ho jen pročistit a zase složit, taky sem se s tim natrapil. Kohout krasne pruchozi, ale benzin tekl jen po sundani hadice. Pokud v něm někdo repasoval sitko, ktere slouži jako filtr, bude to tim.    [ondrejj]   24.03.2017
Odpověď  Já bych začal od kohoutu. V normální poloze nesmí téci, při podtlaku v hadičce, což lze udělat třeba ústy, musí benzín téci. Toto prostě musí fungovat. Samozřejmě, že v poloze PRI musí téci i bez podtlaku. Souhlasím, že filtr v cestě mezi kohoutem a karburátory může udělat neplechu. Osobně se těmto dílům vyhýbám.
V karburátorech bývá většinou opačný problém a to, že ventilek otevírající přívod benzínu do plovákové komory zůstane viset a benzín jím protéká. S tím, že by se neotevřel ani jeden ze čtyř, jsem se ještě nesetkal.
Často bývá problém s odvzdušněním nádrže. To se většinou projeví za jízdy a stačí otevřít víčko nádrže.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.03.2017
Odpověď  To by ale přece tekl benzin z nádrže k tomu filtru a dál ne. Ale jemu neteče ani k tomu filtru.    [MV]   18.03.2017
Odpověď  Vyzkouším to bez něj, díky. Příští týden dám vědět, jak to dopadlo.    [Solf]   18.03.2017
Odpověď  Aha, tak jsme doma, problém je ten filtr! Jestli je papírovej tak ho samospád neprotlačí...    [Katana]   18.03.2017
Odpověď  Odvzdušňovací hadičky mám vedené pod sedlo, jsou volné, nikde jsem je neskřípnul. Ty plováky mě napadly nejdřív, ale to jsem si neuvědomil, že jsou tam karburátory 4 a že jsou v tomto ohledu na sobě nezávislé. Takže i kdyby se seknukl 1 plovák, měly by ty ostatní benzín pustit. Nebo ne? Už jsem taky mluvil s předchozím majitelem, který motorku repasoval a prý se mu to taky jednou stalo. Pomohlo mu prý fouknout do nádrže. Jinde na diskuzi někdo zase foukal do těch odvětrávacích hadiček. Zkusil jsem obojí a benzin většinou začne téct. Ale stejně za chvíli přestane, a to ještě dříve, než se objeví benzin ve filtru, který mám v hadičce pod kohoutem. Karburátory byly při repasi vyčištěné ultrazvukem.    [Solf]   18.03.2017
Odpověď  Podtlakovou hadičku zapojit tam kam se připojují budíky pro synchronizaci, možná tam bude šroubek a tak vyrobit trubičku se závitem.    [Katana]   18.03.2017
Odpověď  No z těch karburátorů by mělo někam vést ještě odvzdušnění plovákových komor, ty dvě hnědý mají být volně vyvedený ven http://i.ebayimg.com/images/g/gIYAAOSw7aBVDMN9/s-l 640.jpg a nebo ty karbce rozebrat a podívat se k jehle na plováku, tam bývá filtr a nebo bordel, případně obojí :-)    [Katana]   18.03.2017
Odpověď  Neteče ani při otevřené nádrží. Když odpojim benzinovou hadicku, teče normálně. Jako kdyby se zavzdusnily ty karburátory. Je to zahada. Seženu ten novější kohout, protože tenhle stejně protéká, ale kam pak zapojit tu podtlakovou hadičku?    [Solf]   18.03.2017
Odpověď  No ale v případě že není palivový ventil podtlakovy tak jak je možný že palivo neteklo? Nebude ucpaný i odvdusneni nádrže,? To bývá řešeny přes otvor na klíček.    [Katana]   18.03.2017
Odpověď  Je potřeba zajistit aby kohout těsnil, pak by se mohlo stát že přijdete do garáže, sáhnete po starteru a bude po motoru, benzín nepodrzi ani ventily na plovacích, přeteče do motoru a jak ho roztočite ta to ohne ojnici.... nechci strašit ale takovýhle v uvozovkách banality vedou k velkým poškozením.    [Katana]   18.03.2017
Odpověď  Já ale nemám podtlakový a ptám se, v čem je lepší než ten obyčejný průtokový? Mám ho vyměnit?    [solf]   18.03.2017
Odpověď  Podobných klasik nám doma prošlo tak 15-20. Vždy když byl problém s palivem, pokaždé to byl kohoutek. Na 90% klasik byl podtlakový. Nejlepší je koupit opravnou sadu ;).    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Našel jsem sadu pro repasi kohoutu, ale ta vypadá jako pro kohout na model B2, ten už je podtlakový. Já mám ten jednoduchý označený číslem 10. Tak nevím zda shánět ten novější kohout, ten můj stejně ani při zavření dokonale netěsní. I když zase je origo, to se mi líbí.    [solf] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2017
Odpověď  Palivový kohout bude 100% podtlakovy a nejlepší by asi bylo koupit sadu na repas, jedná se cca o 500Kč, jestli benzín samovolne tekl a nebyl prepnuty na polohu PRI tak je něco špatně, na polohu ON nebo RES pokud je sundaná nádrž by nemělo nic téct. Případně to že s kohoutu netekl benzin tak by to stejně zasloužilo prohlidnout.    [Katana]   17.03.2017
Odpověď  Zdar, možná je to úplná hloupost, ale mi se osvědčilo vypustit karburátory. Jestli vtom něco opravdu je netuším, ale motorky lépe na jaře startují.    [Pepanica]   17.03.2017
 Přidat odpověď   (36) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006