MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316491 příspěvků |8213 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 32 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Manet 90 21.11.2024 07:21  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Odlišnosti u MANETA M 90.   16.05.2009 / 133
    Sútažný manet   25.12.2013 / 108
    Pridávam perličku maneta s odpruženou zadnou vidlicou v pôvodnom stave....   17.09.2007 / 78
    Rada s dokompletováním.   15.06.2012 / 77
    GO motoru   09.09.2013 / 56
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 484      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 1 / 97      Příspěvků Příspěvků: 3986
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Manet 90 - výměna oleje v převodovce


 Prosím jak se mění olej v převodovce? nikde jsme nenašel výpustný a nápustný šroub?
Díky    [HonzaBK]   27.06.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  nápustný šroub je snad jednoduchý, v horní části motoru je jediný :-)
šroub na vypuštění tam není - některé motory to měly udělané tak, že se vyšrouboval spodní šroub víka spojky, ve víku tam byla drážka do otvoru pro šroub a olej vytekl, ta drážka ale byla později zaslepená (asi to nešlo dobře utěsnit) a k vypuštění se prostě povolí celé spojkové víko.    [meela]   27.06.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Skůtr Čezeta 175 typ 502 matka řemeníce ventilátoru


 Marně se snažím povolit tento šroub řemenice, předpokládám že je to levý závit. Můžeta poradit , Děkuji Zdenek.    [Zdenek]   16.05.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  ano je tam pravy zavit    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2024
Odpověď  Závit je normalně pravý.    [k.]   17.05.2024
Odpověď  Jestli je to levý závit, nevím. Ale vzal bych to rázovým elektrickým utahovákem.    [Monty]   16.05.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Zadní kolo


 Dobrý den.
Jaká je délka vnitřní rozpěrné trubky mezi ložisky na zadním kole?
Děkuji    [Zbyněk]   25.07.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  U motorek se starými středy, kde je pravděpodobnost, že mohou být dosedací plochy poškozeny, omačkány, či naopak opravovány, tak volím metodu přeměření skutečného rozměru pro rozpěrnou trubku.    [Luboš]   25.07.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Patice pro žárovku


 Neví někdo zda se dá koupit třeba repliková patice do předního světla pro žárovku? Mám světlo s tachometrem a pak světlo malé bez tachometru a ani v jednom nemám patici pro žárovku.Kde by se daly sehnat? Josu stejné? Děkuji    [gsxrfunRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den.
Mylsíte ,že patice žárovky na druhém obrázku je z malého světla na Maneta?
Nebo jak by měla vypadat originální patice?
Může někdo vyfotit?
Děkuji    [Zbyněk]   31.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle to mám já na takovém hrozném světle, ale na ukázku to postačí. Má kontakt na parkovačku.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Právě jsem foto od jednoho maneťáka obdržel tak posílám. Jen nevím zda na dlouhé světlo je také stejná.    [gsxrfunRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2012
Odpověď  Ahoj, mohu vás přecijen poprosit o tu fotografii prosím. Mě taky schází. Mám krátké světlo bez kočky. Předem díky....    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2012
Odpověď  dobrý den mám patici mohu prodat nepotřebuji ji.tel 733779085    [josef]   20.02.2012
Odpověď  Nebo nemůže mi někdo ty patice aspoň vyfotit nějak kvalitně a třeba změřit pruměr abych věděl co mám shánět?    [gsxrfun]   20.02.2012
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sada šroubů Manet 90 dvoupíst 1947


 Zdravím všechny kolegy, nemáte někdo soupis všech šroubů na Maneta dvoupísta? To, co se prodává je neoriginální, je to buď nerez, nebo s povrchovou úpravou zinek, kadmium. Potřebuji dát dohromady sadu černých šroubů. V katalozích není uváděný rozměr.
Díky Ota    [kminek.ota@gmail.comRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já teda na manetovi měl 8 s 12 hlavou na přední vidlici. Svorníky brýlí, vidlic i držáky řidítek.    [meela]   25.01.2023
Odpověď  Podle mě M8 na 12 hlavu nikdy nebyly standartně na motocyklech, jen vyjímečně na určitých místech a M6 s 11 hlavou byli co vím tak na některých předválůčných automobilech, po válce se už určitě nevyskytovaly.    [HonzaBK]   25.01.2023
Odpověď  Dobrý den.
Ještě ke šroubům.
Šrouby na Maneta M8 jsou s šestihranem 12 nebo 14 a M6 jsou ze šestihranem 10 nebo 11?
Děkuji za odpověď.    [Zbyněk]   24.01.2023
Odpověď  asi nikdo, tak jedině rozebrat a udělat si ho sám, nebo koupit pozinkované a nechat si zinek stáhnout. Spíš mě zaujala tvoje myšlenka že tam nebyly šrouby nijak povrchově upravené, to se mě nezdá, pokud nebyly zinkované tak snad byly alespoň černěné, ne nabarvené na černo.    [HonzaBK]   20.07.2022
Odpověď  Posílám ještě jednou do pléna: nemáte někdo soupis šroubů a matic na Maneta dvoupísta r. 47? Všude nabízejí jen s nějakou povrchovou úpravou... Ty nechci. Stačí mi ta soupiska. Je mi jasné, že se budou špatně shánět šestihrany 14, ale nějak se s tím poperu. Stačí mi soupis, tedy Mxdélka, u matic mi délku nepište...    [kminek.ota@gmail.com] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2022
Odpověď  Zdravím, černé šrouby nejsou černé barevně, ale tím, že nejsou nijak povrchově upraveny. Tedy ani černěné, ani zinkované,atd. v rozměru je jediný rozdíl, a to, že matice a šroub M8 nemá hlavu 14mm, ale 13mm. A to bych určitě unesl. Mně by stačila soupiska spojovacího materiálu s rozměry. Tedy průměr závitu a délka.
Děkuji Ota    [Ota]   04.09.2021
Odpověď  pozdravujem, problem je že dnes sa robia ine rozmery, teda to zrejme nevyskladatele budete musiet vyrobiť. ja som požiadal pana, čo robí tie nerezové a zinkove, aby ich nezinkoval a potom si ich už viete začierniť, ak potrebujete.    [samo]   04.09.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Americké ložisko v motorce Manet 90


 Zdravím,
při rozebírce motoru z Maneta 90 (r. 1948) jsem natrefil na americké ložiska JAHCO. Máte někdo povědomí jakým způsobem se dostávali americké ložiska do motorek? Jestli šlo o nějaké válečné zásoby nebo něco podobného.

Díky.    [radianRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.10.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Luboš> v rámci slavné divoké privatizace to tak chodilo taky. Dostal jsem nedávno od bývalého šéfa dílen který skončil tehdy ve skladu jako skladník dvě bedny origo dílů na kdysi kochozní Jawy. Bedny jinak šly při likvidaci do šmelcu.    [. ]   16.10.2022
Odpověď  Je všeobecně známé, že v rámci pomoci USA v evropském prostoru po roce 45 (i před) bylo zde zanecháno velké množství válečných zásob všeho druhu a v rámci pomoci UNRRA z poloviny potraviny a z poloviny suroviny, ošacení, dopravní a zemědělské technika, díly a pod.
Tedy není vůbec nepravděpodobné, že v zásobách pro výrobu se nacházela i ložiska. Musíme si uvědomit, že po válce byl hlad po všem a obchodníci sháněli do výroby kde se jen dalo. Po roce 48 se vesměs zásoby rekvírovaly.

Když jsem kdysi nastupoval v zemědělském podniku, tak skladník měl ve skladě mimo evidenci ještě americkou svářecí soupravu AC/O2, triodynu s kabely, mnoho ručního nářadí, klíčů, sady vrtáků, závitníků, výstružníku a různých dílů na neznámé stroje, včetně dřevěné bedny důkladně zabalených ložisek. A také několik kanystrů s naftou (blankytně modrou). Jeden kanystr mám ještě doma. Bohužel, svářecí kabely i hadice zpuchřelé, většina ložisek nikam nešla namontovat, klíče a jiné nástroje vesměs nemetrického provedení, tak nikdo nic nepoužil a neukradl, ale nakonec vše skončilo ve šrotu v rámci privatizace až v roce 1992.    [Luboš]   16.10.2022
Odpověď  A kdo ti to dnes ještě věrohodně řekne? Nikdo, všechno jsou už jen fabulace o tajných zásobách, pašování, exportních verzích atd.    [Karel]   16.10.2022
Odpověď  Dobrý deň, nehľadaj za tým nič zvláštne. Môj otec v roku 1950 závodil na Manete 90 a aj Čz 125 b. Ostalo mi niekoľko trofejí a teraz práve synovi oživujeme Manet 90, ale nie pretekový, ale originál 1951. Ale späť k tomu ložísku. Otec ako vyučený automechanik u Beka v Trenčíne si motorku na preteky upravoval sám s kamarátmi a používali rôzne diely ako spomínané ložiská. Ako dôkaz mám z tej doby katalógy ložísk SKF Švédsko, RIV Taliansko...,sviečky Champion, Beru, Bosch, dokonca celokovové trojkontaktové letecké sviečky kvôli prehrievaniu... V 1950 predsa nebol socializmus a podľa otca z jeho rozprávania tieto diely sa dali bežne zohnať. Tiež mám z tej doby plechovky z olejov Shell, BP a okrídlený kôň od Mobil oil. Teším sa že už finišujeme s Manetom 90.
Prajem pekný deň Vlado    [Vlado]   14.10.2022
Odpověď  Asi soudruzi po únorovém "Vítězství" měli jiné starosti než výrobu ložisek. Stejně se do škodovek 100 dovážely přední kotouče z VB a utajené oddělení je přebalovalo do mastných papírů, aby nikdo nevěděl, že jsou z ciziny. Logiku v tom nehledej.    [Pavel]   04.10.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

kabeláž/elektroinstalace Manet dvoupíst


 Dobrý den, nemá někdo rozpis s jednotlivými délkami vodičů pro Manet dvoupíst? Je tam pár opletených kabelů - chci vědět přesně kolik metráže koupit.
Rozpisy s délkama jsem viděl někde v katalogu náhradních dílů např. skútr Tatran, nemá někdo něco podobného na dvoupísťáka?    [Martin]   11.09.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Podarilo sa Vam to prosim zistit ? ja mam zatial neoverenu informaciu ze k zadnemu svetlu isiel zlty opleteny kabel s priemerom vodica 1mm a celkovo 4mm.    [ziakoo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Brzdový klíč Manet M 90


 Ahoj, nevíte z jaké motorky by pasoval brzdový klíč popř. se dal upravit, nemáte doma někdo přebytečný kousek k odprodeji? Nedaří se mi ho sehnat :-(    [tomáš]   02.11.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  V jakém stavu jste posílal pakny? I se starým obložením nebo holé?    [meela]   20.12.2021
Odpověď  Dobrý den, obložení brzdových paken dělá firma Renovak, Kostelec nad Orlicí, 494 321 321, vaclavkrejsa@renovak.cz. Myslím, že jsem nechával dělat obložení tl. 4mm. S firmou mám dobrou zkušenost. Poslal jsem poštou staré pakny a cca do 14dni jsem je měl zpět jako nové :-). S pozdravem, Petr Diviš    [Petr Divis ]   20.12.2021
Odpověď  pozdravujem, zháňam tiež páky na brzdy na štýty. rovnako prosím o informáciu alebo kontakt na niekoho, kto opravuje obloženie na brzdy - pakne. mám dosť zodraté a treba ich opraviť. a tiež, či niekto nerobí opravu ovality na brzdovom bubne, je to nepríjemné ak je ten bubon príliž oválny. vdaka.    [samo]   04.09.2021
Odpověď  Zhanate to co roztahuje celisti alebo to k comu je pripojene tahlo od pedalu?    [PatoRS]   06.12.2019
Odpověď  Dobrý den, nakonec jsem sehnal brzdový klíč z Peraka a zmenšil mu hlavu klíče na rozměr Manet.
S pozdravem, Petr Diviš    [Petr Divis ]   08.11.2019
Odpověď  Teď jsem viděl páku zadní brzdy na bazoši.    [Vranis]   08.11.2019
Odpověď  Dobry den, mam stejny problem... Podarilo se vam klic brzdy na Manet 90 nekde sehnat? Pripadne, podarilo se vam zjistit z jake motorky by pasoval? Mam model Manet 90 rv 1948.
Spozdravem, Petr Divis dip@email.cz    [Petr Divis]   18.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Evidence výrobních čísel a roků výroby


 Zdravím všechny Maneťáky a vyznavače československých mopedů a motocyklů.
Někde na začátku této diskuse jsem narazil na návrh zmobilizovat majitele těchto strojů a zaevidovat výrobní čísla včetně roků výroby. Pokud to doteď nikdo neudělal, rád bych se toho zhostil. Pokud by jste byli ochotni mi informace o Vašich strojích poskytnout napište (nebo vyfoťte) výr.číslo motoru (příp. štítek), rok výroby a rád bych také uvítal fotky těchto Vašich strojů. Chtěl bych také ucelit a zdokumentovat rozdíly v provedení dle ročníků a výr. čísel jako "Miloš" který toto zde řešil před časem. Připravuju web o Manetu a dalších strojích z Považských Strojární po Babettu cca rok 1989 a rád to tam (příp. i zde) uveřejním. Budu rád i za jakékoli informace o prototypech z PS, od Maneta, přes Pařeza, Jawu 90 až po Babettu, ale i fotky Vašich strojů z PS do webové galerie (před a po renovaci a původní stavy) s uvedením dat jako výr. číslo, rok výroby, majitel, příp. jiné poznámky majitele. Předem děkuji za Vaši sdílnost a podporu.

přikládám foto svého Maneta r.v. 1949 po svém dědovi (stav před renovací), byla to vlastně motorka na která jsem poprvé seděl a učil se jezdit. To už je ale hooodně dááávno :-)

Marcal    [marcalRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 37 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím, měl by to být podle všeho rok 1948 na rám čísla nebyly raženy. Jen na štítku    [marcal] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2021
Odpověď  Mám dotaz, kde najdu na rámu číslo výrobku? Mám Vc motoru 21826, ale na rámu to nemůžu najít (možná je to zhroucení a přehráno). Dekuji    [Jarek]   09.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  30289    [simec5] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  21199    [simec5] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  20606    [simec5] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mam jenom motory a podvozek bez identifikace, puvodni stitek chybi.    [simec5] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2016
Odpověď  bohuzel ze stroje zbyly jen noty v dedictvi tak k nim budu shanet stroj proto me zajima na co se mam zamerit na motoru ramu a tak    [CIJOML]   12.11.2014
Odpověď  Zdravím, jde o rok 1950. Jaké rozdílné díly máte na mysli. Motor, nebo komplet stroj. Mohl bych požádat o zaslání bližších foto stroje (motoru) a nějaké info k němu na můj e-mail? Díky.    [marcal]   12.11.2014
Odpověď  Zdravim pratele. Jaky je rok vyroby v.c. 35289 a jake odlisne dily mam shanet? Diky    [CIJOML]   12.11.2014
Odpověď  Motocyklikov Súľov bolo vraj postavených 6 kusov a dodnes sa dochoval vraj iba jeden / je niekde v okolí Ostravy/ a kompletná dokumentácia. Zaráža ma aleuvádzaný rok 1946, čo je pre tento motor asi nemožné. Rýchlosť sa udáva 65 km/hod.
Marcal a na kedy plánuješ tie stránky?    [M.]   04.06.2012
Zobrazeno 10 z celkem 37 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (37) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Manet 1949


 Zdravim, je možné, aby měl Manet z roku 1949 větší světlo (to se zakrytým otvorem pro tachometr)? A ještě kdy se změnil držák zadního blatníku (ten, kde je zároveň chycená i pružina sedla)? Díky    [ZiMa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2021
Odpověď  Dobrý den, nechtěl jsem zakládat další téma. Nevíte někdo náhodou z čeho by mohl být tento buben předního kola? Myslel jsem, že je to manet, podle těch tří prolisů, ale asi ne.... Ten pastorek náhonu tachometru jsem nikdy neviděl, moc díky za radu. Jinak všechny rozměry odpovídají dvoupistu    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2021
Odpověď  Měl bych další dotaz. Rukojeti jsou soudečkové jako např. na kývačkách? A guma na řadící páce je jako na zetkách?    [ZiMa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2015
Odpověď  nádrž by měla mít zasouvací víko    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2015
Odpověď  Ano medzi nimi ale na tvoj by som skor pouzil tu zasuvaciu este. Moj osobny nazor. Ak ma Jirka viac info o tom stroji s cislom 22xxx tak nech poradi.    [PatoRS]   22.09.2015
Odpověď  Předpokládám, že nádrž s pantem, ale bez prolisu, se montovala mezi nádrží se zasouvacím víkem a nádrží již s prolisem.    [ZiMa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2015
Odpověď  Ak je to zaciatok roku 1949 tak by som to videl na male svetlo. Uzavrety drzak zadneho blatniku, zadne kolo s vypletom cez buben, nadrz so zasuvacim vikom. Ako 48ka len v zelenej. Niekde v polovici roku 49 zacinaju zmeny u svetla nadrze ci kola.    [PatoRS]   21.09.2015
Odpověď  Výrobní číslo 22xxx(nerozumím těm tajnostem) je úplný začátek roku 1949. Na moto bude patřit jak nádrž bez prolisu s víkem bez pantu, tak malé světlo. Držák zadního blatníku je ten velký typ. Jak píše PatoRS, zadní rozeta by měla mít dráty přímo do bubnu. Mám foto motocyklu v původním stavu s výrobním číslem 22791 na kterém jsou všechny výše uvedené věci.    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2015
Odpověď  Výrobní číslo je 22***, takže docela nízké pro tento rok, co se mi podařilo najít. Přibližně od jakého čísla nastala montáž nového světla? Jinak díky všem za odpovědi.    [ZiMa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2015
Odpověď  Rocnik 49 je prelomovy jak u svetla tak u zadneho kola ci nadrze. Najlepsie by bolo zistit podla vyrobneho cisla porovnat u inych majitelov ako to maju oni. Pripadne daj zaciatocne dva cisla z vyrobneho cisla pre info a nejak sa to dohlada:)    [PatoRS]   17.09.2015
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zodpovězené téma  

Montáž magneta


 Zdravím všechny maneťáky. Sehnal jsem Maneta u kterého byl motor rozdělaný v bedně. Začínám ho skládat, ale na magnetu zapalování mám dvě drážky pro klínek, kdežto na klikovce je jen jedna drážka. Poradí mi prosím někdo do které drážky magneta přijde klínek pro spojení s klikovkou? Předem díky a přeji všem příjemný den. Lupan    [Lupan]   19.08.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  tie dve drážky sú tam preto, lebo sa robili 2 druhy odtrhovch kladivok, jedno krátke a druhé dlhé. tak podľa toho ako máte tie kladivka tak sa nasadzuje aj ta dražka na hriadeľ.    [samo]   04.09.2021
Odpověď  panove hodite mi sem prosim fotku statoru s civkama? nebo je stejna jak na zetku?    [CIJOML]   30.04.2015
Odpověď  Zapátrej trochu ve starších příspěvcích, je tam dlouhá diskuse o seřízení předstihu a o magnetickém odtrhu. Jo a taky můžeš mít již obroušenou vačku, nebo obroušený pertinax na kladívku, pak abys zmenšil předstih, musíš trochu zdeformovat a přihnout kladívko blíže k vačce. Je to ale spíše poslední řešení.    [Jirka]   21.04.2015
Odpověď  Nevíte někdo jaká drážka je ta správná? Když to dám na drážku s označením W (M), tak se mě nedaří nastavit předstih menší než 6mm, a když to dám na druhou drážku, tak jsou kladívka v HÚ zakrytá magnetem, takže nemůžu nastavit odtrh a změřit předstih.    [Lada12Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2015
Odpověď  Dobrý den, mám úplně stejné magneto, které má 2 drážky. Jaké má označení magneto na Manete? Resp. Jak jej poznám? Budu pravděpodobně potřebovat nové, protože u současného je otvor hodně odraný od klikovky, která měla vyštípnutý klínek.    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2012
Odpověď  Dobrý den, pánové. Tak jsem svůj problém s magnetem vyřešil tak, že jsem koupil nové (samozřejmě použité). Děkuji všem za ochotu a snahu při řešení problému, a přeji mnoho úspěchů při zachovávání a opětovném zprovozňování strojů Manet 90. Lupan    [lupan]   08.09.2011
Odpověď  Můžu poprosit o lepší fotku z vnitřní strany. Nejlepší by byla fotka přímo na střed a pak trochu pod úhlem směrem k drážkám    [slawa.cap] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přikládám fotku setrvačníku s dvěmi drážkami. Zkusím to složit a rozchodit. Je ale docela dobře možné, že někdo setrvačník roznýtoval, střed pootočil, vyrobil druhou drážku a snýtoval. Jak to ale vidím, nejlepší asi bude koupit nový setrvačník. Nebo máte někdo jiný nápad? Mimochodem kdybyste někdo měli na prodej solidní setrvačník, tak bych ho bral. Lupan    [lupan]   24.08.2011
Odpověď  Právě že já ten klínek v nejširším místě nemám. Mám ho kousek za "vrcholem". Záleží kde Lupan ty drážky má    [slawa.cap] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2011
Odpověď  Právě že já ten klínek v nejširším místě nemám. Mám ho kousek za "vrcholem". Záleží kde Lupan ty drážky má    [slawa.cap] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2011
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

Lozisko rizeni - jak a kde


 Ahoj pratele, muze mi prosim nekdo pomoci s vulema v krku rizeni. Mam Maneta 1951. Jake ma bejt presne slozeni dilu? At delam co delam, stale mam hroznne vule, zkousel sem kulicky 5mm i 6mm. Je pravda ze druhou misku pro lozisko tvori ram, nebo na jedno lozisko patri ty misky 2. Diky za pomoc    [Adnot]   12.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  pozdravujem. nad horným ložiskom je este další kryt, nemáte nekto schomu alebo fotku toho dielu??
vdaka.    [samo]   04.09.2021
Odpověď  Monty diky, uz ho mam v košíku :)    [Adnot]   13.09.2019
Odpověď  http://www.mvdily.cz/lozisko-rizeni-dvoupistovy-manet ?    [Monty]   13.09.2019
Odpověď  Jina miska v krku neni, uz jen ten prostor pro vlozeni misky je "jakoby" pro kulicky, ale uz sem prohlizel ruzne obrazky na netu a vazne tam je miska jedna "nalisovana"    [Adnot]   13.09.2019
Odpověď  a jak vypadá rám v tom místě pro ložisko? třeba tam miska je... když je vyndaná tak tam jsou normálně rovné plochy.    [meela]   13.09.2019
Odpověď  Dekuji, jdu tedy shanet dalsi dve misky :)    [Adnot]   13.09.2019
Odpověď  ložisko tvoří vždy dvě části, vnější a vnitřní. Stejné složení je nahoře i dole.    [meela]   12.09.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Naboje, loziska a mazivo


 Ahojte,
v ramci vymeny lozisk na Manet 90 som zakupil originalne 6201 loziska (SKF).
Do stredu naboja ide mazivo, predpokladam ze mozem pouzit napriklad Mogul lv 2-3.
Moje otazky su:
- kolko maziva sa zvykne pouzivat ?
- ako ho naplnit (injekcna striekacka, pakova maznica) ?
- naco potom sluzi maznica M6 ktora je v strede naboja ak cez nu nenatlacim mazivo?    [ziakoo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Len dodam, ze nechcem pouzit loziska s tesnenim typu RS (chcem zachovat originalny sposob). Dakujem    [ziakoo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Odlišnosti u MANETA M 90.


 Zdravím všetkých milovníkov a majiteľov tohto zaujímavého stroja.
U motocyklov ČZ a Jawa sú vcelku známe odlišnosti u jednotlivých sérii a zmeny aj od jednotlivých výrobných čísiel. V súvislosti s motocyklom Manet M 90 je veľa nejasností a preto by som Vás chcel poprosiť, či by sme spolu nejak tento problém nedali dokopy. Snažil som sa spísať nejaké rozdiely v priebehu výroby. Mohli by ste sa k nim vyjadriť, doplniť ich, prípadne uverejniť fotografie k jednotlivým odlišnostiam. Ideálne by bolo, ak by ste k tomu uviedli rok výroby prípadne aj výrobné číslo stroja. Tentokrát som sa zameral na podvozkové časti motocykla. Odlišnosti motora uverejním neskôr. Veľa vecí bolo na tomto fóre už prediskutovaných, ale chcel by som to zosumarizovať. Fotografie by som aj ja dával priebežne, ak by bol o túto tému záujem. Stroje zo zadným pérovanim som vynechal, lebo zatial sa mi nepodarilo získať hodnoverné informácie o sériovo vyrobenom
motocykli so zadným pérovaním ( zápis v TP, prípadne iná váha stroja na štítku...)
Prípadne mi zašlite pripomienky alebo fotografie na mail.    [Miloš.]   16.05.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 133 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit dokumentOdpověď  odlišný válec je vždy vpravo, tady je vidět vše najednou, včetně děravého otvoru pro šteft    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2021
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  další fotky    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2021
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Níže v diskuzi jsou fotky třech základních typů válců, mám doma válec prvního typu s dělenými žebry, ale má na sobě pár odlišností. Zaprvé jiný tvar mezery mezi žebry, osazení na nátrubku karburátoru, nižší závit pro matku výfuku a nemá svislé žebro v zadní části válce. Zajímavostí je nedokonalost odlitku, je vidět na štefty...
Dokáže prosím někdo tento válec někam přiřadit? Je to třeba začátek výroby?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2021
Odpověď  Loni jsem dal inzerát na přebytečný motor a hned přijel slovák, který věděl co kupuje za ročník.    [P. ]   07.05.2021
Odpověď  No nevím jak v čechách ale na slovensku na Maneta nezoženieš prakticky nič,nie to ešte aby si si vyberal rok.Motor sem tam možno ešte nejaký pri veľkom šťastí nájsť.    [Joski]   07.05.2021
Odpověď  asi bych sháněl nějakého skoro kompletního bez dokladů ve stejné barvě a ponechal si rám ze svého a ostatní předělal z koupeného a koupený rám buď prodal nebo uschoval jako náhradní. Skládat vše z dílů je asi dost na dlouhé lokte a nevím zda je to reálné vše sehnat, ale určitě by to vyšlo dráž.    [HonzaBK]   07.05.2021
Odpověď  Zdravím.
Chcel by som poskladať Manet 90 z roku 1948 po starom otcovi, avšak ostala z neho len kostra a doklady. Vedel by mi prosím niekto dať tipy, kde by som mohol kúpiť pôvodné diely? Zo začiatku by som chcel hlavne tie najväčšie diely ako motor, nádrž, sedlo .... hlavne chcem, aby bolo všetko rok výroby 1948. Ak by mal niekto nejaké navyše, tak by som kľudne prišiel osobne po celom Slovensku alebo do českých väčších miest :D
Dá mi niekto nejaké rady prosím?    [Michael]   06.05.2021
Odpověď  Díky za info, něco mě tu leží, tak uvidím co se z toho dá složit, jinak co jsem koukal na kola dvojky, tak mají asi normálně 22 zubů na obou hřídelích, ale mám tu i 21 a 23 zubové, tak nevím od kdy se dělalo.    [Pavel]   03.01.2021
Odpověď  Původně měl primární převod poměr ozubení prim. kolečko/spojkový koš 24/57, Tedy 2,375.
K tomu patřilo 14z sekundární řetězové kolečko - Takže se vlastně spojkový koš a převodovka točily rychleji.
Po změně je poměr 19/62, tedy 3,263. K tomu patří 18z kolečko sekundáru.
Celkový převod mezi klikovkou a zadním kolem je u starého provedení (na trojku) 7,462, u nového 7,974.
Takže se dá říct že staré provedení bylo "do rychla"    [meela]   03.01.2021
Odpověď  Mohl by mě někdo sdělit rozdíl v primárním převodu (spojce), zda byl nejdříve cca do pomala, či do rychla. A ještě dotak k druhému rychlostnímu stupni v převodovce, byl vždy stejný, nebo se v průběhu výroby změnil, mám nějaké kola vždy stejné a pak jedno menší a větší kolo, které by šlo asi dle chuti použít opět do pomala, či do rychla. Může někdo zodpovědět cca kdy co bylo, díky.    [Pavel]   01.01.2021
Zobrazeno 10 z celkem 133 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (133) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Výplet kolies Manet 90


 Zdravím kolegov.Mám problém s kolesami na M 90.Kúpil som nové ráfky od Hadrávka a špice od Motoveterándíly a po napletení to nejde dotiahnuť.Špice majú 217 mm,podľa skutkového stavu by to ale chcelo dľžku cca 214 mm.Neviete niekto kde je chyba?Dík za každú radu.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.05.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Super, vyzkouším to. Moc děkuju za rychlou odpověď.    [Petr]   06.04.2021
Odpověď  Ešte doplním-boli to štandardné ploché podložky vnútorný priemer 6 aj niečo,len mosadzné aby to neskôr nehrdzavelo.    [Joski]   05.04.2021
Odpověď  Zdravím.Vyriešil som to v mojom prípade mosadznými podložkami pod niple špicov hrúbky cca 1 mm.Vykryl som tým medzeru vzniknutú tým hlbším prelisom na replikovom ráfiku.Potom už to šlo normálne vycentrovať.    [Joski]   05.04.2021
Odpověď  Dobrý den, Joski jak jste prosím vyřešil problém s nesedícím výpletem? Koupil jste jiné ráfky nebo špice? Případně kde. Nebo se Vám podařilo závity prořezat? Potýkám se bohužel se stejným problémem.    [Petr]   03.04.2021
Odpověď  U mňa,ale hlava a blok nie je leštený,leštené sú len veká a brzdové štíty.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.12.2016
Odpověď  Joski. Kde bol leštený ten motor?    [M]   12.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  A po umytí vyzeral takto:    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nevypadal nijak,bola to krabica od banánov plná hrdzavého materiálu,rám a motor,ten bol našťastie v celku.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.12.2016
Odpověď  Je to krasavec. Nemáš fotku jak vypadal před tím?    [PS]   10.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ešte 2:    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.12.2016
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 22.11.2023)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

ZADNÍ LAMPA


 Nepotřebujete někdo zadní lampu neznámého původu (sklíčko diamant, možná Manet dvoupísťák) a 6 ks nepoužitých lanek s bowdeny, ale nepamatuji se, jestli patří na Manet dvoupísťák nebo na Stadion S 21 (dříve jsem měl oba strojky). Přenechám vše za 0,5 l rumu Božkov.
Nic nezaručuji, neposílám, nutný osobní odběr v Kozlovicích u F-M.    [PepaJosefRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2024
   Přidat odpověď 

 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006