Zdravím všetkých milovníkov a majiteľov tohto zaujímavého stroja. U motocyklov ČZ a Jawa sú
vcelku známe odlišnosti u jednotlivých sérii a zmeny aj od jednotlivých výrobných čísiel. V
súvislosti s motocyklom Manet M 90 je veľa nejasností a preto by som Vás chcel poprosiť, či by sme
spolu nejak tento problém nedali dokopy. Snažil som sa spísať nejaké rozdiely v priebehu výroby.
Mohli by ste sa k nim vyjadriť, doplniť ich, prípadne uverejniť fotografie k jednotlivým
odlišnostiam. Ideálne by bolo, ak by ste k tomu uviedli rok výroby prípadne aj výrobné číslo stroja.
Tentokrát som sa zameral na podvozkové časti motocykla. Odlišnosti motora uverejním neskôr. Veľa
vecí bolo na tomto fóre už prediskutovaných, ale chcel by som to zosumarizovať. Fotografie by som aj
ja dával priebežne, ak by bol o túto tému záujem. Stroje zo zadným pérovanim som vynechal, lebo
zatial sa mi nepodarilo získať hodnoverné informácie o sériovo vyrobenom motocykli so zadným
pérovaním ( zápis v TP, prípadne iná váha stroja na štítku...) Prípadne mi zašlite pripomienky
alebo fotografie na mail. [Miloš.] 16.05.2009
Přidat odpověď Zobrazit téma
| | Zobrazeno 10 z celkem 133 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma |
| odlišný válec je vždy vpravo, tady je vidět vše najednou, včetně děravého otvoru pro šteft [Meela] 13.05.2021 |
| další fotky [Meela] 13.05.2021 |
| Níže v diskuzi jsou fotky třech základních typů válců, mám doma válec prvního typu s dělenými žebry, ale má na sobě pár odlišností. Zaprvé jiný tvar mezery mezi žebry, osazení na nátrubku karburátoru, nižší závit pro matku výfuku a nemá svislé žebro v zadní části válce. Zajímavostí je nedokonalost odlitku, je vidět na štefty... Dokáže prosím někdo tento válec někam přiřadit? Je to třeba začátek výroby? [Meela] 13.05.2021 |
| Loni jsem dal inzerát na přebytečný motor a hned přijel slovák, který věděl co kupuje za ročník. [P. ] 07.05.2021 |
| No nevím jak v čechách ale na slovensku na Maneta nezoženieš prakticky nič,nie to ešte aby si si vyberal rok.Motor sem tam možno ešte nejaký pri veľkom šťastí nájsť. [Joski] 07.05.2021 |
| asi bych sháněl nějakého skoro kompletního bez dokladů ve stejné barvě a ponechal si rám ze svého a ostatní předělal z koupeného a koupený rám buď prodal nebo uschoval jako náhradní. Skládat vše z dílů je asi dost na dlouhé lokte a nevím zda je to reálné vše sehnat, ale určitě by to vyšlo dráž. [HonzaBK] 07.05.2021 |
| Zdravím. Chcel by som poskladať Manet 90 z roku 1948 po starom otcovi, avšak ostala z neho len kostra a doklady. Vedel by mi prosím niekto dať tipy, kde by som mohol kúpiť pôvodné diely? Zo začiatku by som chcel hlavne tie najväčšie diely ako motor, nádrž, sedlo .... hlavne chcem, aby bolo všetko rok výroby 1948. Ak by mal niekto nejaké navyše, tak by som kľudne prišiel osobne po celom Slovensku alebo do českých väčších miest :D Dá mi niekto nejaké rady prosím? [Michael] 06.05.2021 |
| Díky za info, něco mě tu leží, tak uvidím co se z toho dá složit, jinak co jsem koukal na kola dvojky, tak mají asi normálně 22 zubů na obou hřídelích, ale mám tu i 21 a 23 zubové, tak nevím od kdy se dělalo. [Pavel] 03.01.2021 |
| Původně měl primární převod poměr ozubení prim. kolečko/spojkový koš 24/57, Tedy 2,375. K tomu patřilo 14z sekundární řetězové kolečko - Takže se vlastně spojkový koš a převodovka točily rychleji. Po změně je poměr 19/62, tedy 3,263. K tomu patří 18z kolečko sekundáru. Celkový převod mezi klikovkou a zadním kolem je u starého provedení (na trojku) 7,462, u nového 7,974. Takže se dá říct že staré provedení bylo "do rychla" [meela] 03.01.2021 |
| Mohl by mě někdo sdělit rozdíl v primárním převodu (spojce), zda byl nejdříve cca do pomala, či do rychla. A ještě dotak k druhému rychlostnímu stupni v převodovce, byl vždy stejný, nebo se v průběhu výroby změnil, mám nějaké kola vždy stejné a pak jedno menší a větší kolo, které by šlo asi dle chuti použít opět do pomala, či do rychla. Může někdo zodpovědět cca kdy co bylo, díky. [Pavel] 01.01.2021 |
|