Vážení přátelé, právě mi vyšla nová kniha Ogar příběh zapomenuté značky, která mapuje historii firem Jana Machka a jeho společníků. V knize naleznete informace o firmách Machek a spol, Emes, Autfit, Ogar, spousty dobových a současných fotografií, dobových dokumentů, jízdní kola a motocykly Ogar. Kniha má rozměr305x 210 mm, 464 stran pevná vazba. Cena 1400 kč, objednávky na email rokosmoto@seznam.cz posílám poštou na dobírku nebo po dohodě. [tomáš ogar] 05.12.2020
Přidat odpověď Zobrazit téma
| | Zobrazeno 10 z celkem 45 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma |
| Knížka Ogar příběh zapomenuté značky, je velice zdařilá. Z mé strany poděkování a uznání za vynaložené úsilí při jejím vytváření. Myslím si, že každý, kdo se o bicykly a motocykly ogar zajímá, by se měl do knížky podívat. [PetrZ] 19.12.2020 |
| Takže ke knize Nejsem Ogarista a Oragy neznám a nerozumím jim, jediné co mám tak je asi dvojice starých jízdích kol Ahoj :D Takže tu nemohu nijak hodnotit, nicméně celá kniha na mě působí, že to není a nebude nijak potřeba! Jediným nedostatkem dle mě je sem tam kvalita fotografií! Nemyslím to, že je tam přeskenována fotka z 80-90 let, která má takovou osobitou "barevnost" a klasickou neostrost tehdejších kompaktních auto-jednocvaků. Spíše mě zaráží to, že je tam několik fotek jakoby nedostatečného tiskového rozlišení (velikost souboru v kb/mb). Fotky jsou hodně rozkostičkované nebo "zubaté" na všech hranách obrázku. Možná by bylo lepší fotky zvětšit softwarově, což tošičku rozostří, ale není to tak drsné jako zde. Na obranu tohoto: Také stále bojuji s tím, že lidé neumí skenovat. Věta "...ale ta fotografie je maličká a nejde naskenovat" je už bohužel mainstream. Taktéž některé přefocené listy dokumentů jsou zbytečně tmavé. [dolin1] 17.12.2020 |
| V pohodě, není nutné, knihovnu mám dost dobře zásobenou. A ano musela se vyvinout,..jen to trvalo a trvá. [dolin1] 15.12.2020 |
| Točíme se v kruhu. Takové speciální knihy nevycházely, napsal jsem to už mnohokrát nebyli autoři, vše se teprve vyvíjelo, musí je také někdo napsat, ale vycházely jiné kvalitní odborné knihy. Když budu mít chuť a čas, kouknu se, co mám z těch let v knihovně za odborné knihy. [Jarda] 14.12.2020 |
| Cituji JB - "...Protože pamatuji dobu, kdy sice Pérák stál 2500 Kčs, ale na trhu nebyla ani jedna kniha, která by se jím zabývala. Od roku 1975 do roku 1993 nevyšla jediná kniha, která by se tématem starých motorek zabývala. " A Vy tedy nějakou knihu na téma "monografie Pérák" znáte? - a to nejenom Pérák....cokoliv jiného monograficky detailně ve stylu zde recenozované knihy "Ogar". [dolin1] 14.12.2020 |
| Jistě. A on neexistuje jako u všeho nějaký vývoj veteránství v čase? Tady pan JB tvrdí, že nebylo vůbec nic. A to přece není pravda. [Jarda] 14.12.2020 |
| Je zajímavé to tu číst. To, že někdo řekne, že v letech x-y nebylo možné získat žádné informace o tom, jak vypadal veterán, já tedy pochopil, že JAKÝKOLIV nikoli jen Ogar/Pérák je pravda. Dokonce i v NTM několik motorek v původním stavu "renovovali" aby se líbily na nějaké to výstavě a dodnes se toho lituje,... Otázka zní - dal se v roce LaK, Praga či další...cokoliv jiného v té době spadající do "vetrána" renovoat podle literatury? Tedy jakože renovovat tak, že otevřu knihu a vidím aha Poustka, Orion, Premier a ejhle rok 1925-27-29 vypadal takto a takto a měl tyto a takové varianty,..toto linkování.... NE TO NEEXISTUJE NIC! Případně nic takového neznám. Plně souhlasím s JB. Literatura zde postnutá uživatelem [Jarda]je dobrá, ale jako technická pomůcka! V případě renovace pajšlu motoru, převodovek, seřízení a technického stavu je OK. Ohledně dobového originálního vzhledu stroje už minimálně. A toto tato nové kniha obsahuje! Podrobný přehled výrobků fabriky Ogar. https://www.facebook.com/100025583480011/videos/pcb.789273321935443/789270551935720/ Peace! [dolin1] 14.12.2020 |
| Pane JB, vás nepřesvědčí nic. Prostě nic nevycházelo a hotovo. I když vám sem dám fotku knih,já snad prolezu knihovnu a dám sem fotku, co mám za knihy z toho vašeho období, i když třeba v r. 1985 začal vycházet časopis Auto- Moto Veterán, dále třeba v 80 letech vyšel několikadílný atlas všech našich automobilů od nejstarších prostě nevyšla třeba nová knížka o pérácích tak vše špatně. A proč by měla vyjít? Mezi motoristy byl dostatek starších knížek o pérácích, byly katalogy, návody k obsluze, byl by dostatečný počet lidí, který by si jí koupil? Pokud by vyšla v malém nákladu a byla drahá, nikdo by si jí nekoupil kvůli ceně. A to že budete bojovat proti tomu, aby se to nevrátilo je sice chválihodné ale záleží to jen na nastupující mladé generaci, jak ona to bude chtít. A zatím má našlápnuto k pořádným změnám. [Jarda] 14.12.2020 |
| Díky za každou novou knihu na toto téma. Ale když tu někdo tvrdí, že renovace za minulého režimu nestály za nic a přitom se dívá na obrázky SM? To snad ne... Že se nenapsala žádná kniha? Kdo by si ji kupoval? Těch pár málo nadšenců do starých werků? To možná. Pak by ale, pokud by to vyšlo běžným nákladem, šla většina do stoupy a soudruzi by si říkali, kde se stala chyba. Předběhli by dobu o takových třicet let. Protože se z toho stala móda až v poslední době. [J] 14.12.2020 |
| Kniha je super počin a děkujeme, ještě ji nikdo zdejší neviděl a hned je plno plků o nějakých renovacích? Renovační (moto)salóny si utvářejí vlastní "normy" a kdo si renovuje sám to bude dělat jistě jinak. [Homza] 14.12.2020 |
|