MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316491 příspěvků |8213 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 32 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostatní padesátky 21.11.2024 07:28  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Tak začínám pomalu skládat svojí jawu 550 r.v.1957 odklápění sedla do    22.06.2009 / 201
    Jawa 550 s Roku 1955   08.05.2010 / 199
    Modrá 555   24.04.2010 / 189
    mustang 4kvalt   22.02.2009 / 173
    Renovace Jawa 555 (rv.1959)   11.01.2010 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1138      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4 / 212      Příspěvků Příspěvků: 12010
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Nahrada za tlumivku


 Cau ,

Cim nahradit tlumivku na 555/50? Nekdo nejakou zkusenost? Dik    [Paja]   27.10.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  samozřeejmě čokoláda nestačila, pálly se žárovky když tam nebyla dvěma dráty pře přední světlo to mají už i 20,21,23. Spíš se zeptej nějakýho elektřikáře, vím že jsme to před 40 lety úspěšně řešili ale co jsme tam dávali už nevím.    [HonzaBK]   30.09.2024
Odpověď  Jakože tak velkou a drahou tlumivku dávali v továrně zbytečně, že stačila čokoláda?

Zadní lampu lze zapojit bez tlumivky,ale musíte předělat zapojení, izolovat žárovku od kostry, a připojit paralelně k přednímu světlu. Tak to měly Zetky 150 C v posledním provedení.    [Monty]   29.09.2024
Odpověď  čokoláda dáš přívod zadní a přední do čokolády    [Jan]   29.09.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Převodovka jawa 550


 Potřeboval bych poradit s převodovkou jawa 550 - 555. Rozebral jsem 2 motory (podle výrobních čísel jsou to 555) a z nich beru nejlepší komponenty. V prvním motoru bylo posuvné kolečko na předlohovém hřídeli 18 zubů a na spojkovém hřídeli 19 zubů, ve druhém motoru jsou obě posuvná kola shodná - 19 zubů (samo obě převodovky 3 - kolíkové). Jaké je prosím správné sestavení těchto kol? Moc vám děkuji za odpověď. Píst. :-)    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dělalo se to naopak, dvojku z Pařeza do 20 jsme dávali na závody.
Ale co přesně je jinak nevím už z hlavy, tudle věc jsem 30 let neměl na ponku.......    [Monty]   19.07.2024
Odpověď  to se mě nezdá převodovka z 20 se tam nevejde na šířku, kdyby měl nějaký kolečko z 20 tak nedořadí nebo mu bude vypadávat rychlost.    [HonzaBK]   19.07.2024
Odpověď  máte tam převodovku z 20, a ještě otočený kolečka na dvojce.    [Monty]   18.07.2024
Odpověď  Zdravím všechny. Mám peřízka 550. Rozjezdu 1, potom 2, a když zařadím 3 tak otácky spadnou o 1000, Potom se to sice rozjede, ale přechod mezi 2 a 3 je nenormální. Dokáže někdo poradit? klaus.jirka@centrum.cz.    [Jirka]   18.07.2024
Odpověď  Zdravím, přidám poslední poznatky. U motoru vyskakovaly kvalty, protože byla unavená pružina na "zubu" který drží ve stromečku automatu rychlosti. Prostě šlo řadit s automatem pouze v "ruce". Převodovka ze zdála perfektní, přesto jsem rozdělal starý motor z 05 a kompletně jsem to předělal do své 550. Je zajímavé, že hřídelky byly naprosto stejné (i počtem pevných zubů) 1-čkové kolo je stejné 24 zubů, rozdíl je pouze ve 2 rychlosti. Původní převodovka z 550 má kola se shodným počtem zubu 19/19. 05-tková převodovka má na spojkové hřídeli 20 zubů a na předloze 18 zubů - celkově má pařez krapet rychlejší dvojku. A hlavně mám ve uvnitř 5-kolíková kolečka, což nikdo nepozná a na funkci to nemá vliv :-)))) Dnes projeto smontováno, kvalty drží. Teď už jen zajet. Jawám zdar!    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2018
Odpověď  Tak diagnoza dokončena, půlení motoru mě nemine, protože sporadicky vyskakuje i trojka... :-( Chtěl bych vyměnit kompletně celou převodovku z 550 za převodovku z 05-tky včetně řadícího automatu. Protože ten svůj motor nemám ještě rozhozený - mám na ponku pouze tu 5-kolíkovou převodovku z 05 než to budu poměřovat, tak se chci zeptat LZE DO KARTERU 550 NAMONTOVAT KOMPLETNÍ PŘEVODOVKU Z 05? Díky za odpověď.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Chtěl bych znovu otevřít toto vlákno :-) Moje renovace se krapet protáhla, bohužel jsem si na pařízka našel čas až teď... Včera jsem se na něm poprvé svezl. Vyskytl se ale problem, se kterým bych se chtěl poradit. I když jsem věnoval dost péče převodovce - viz přízpěvky níže, bohužel vyskakuje 2 rychlost. Zajímavé je, že když tu dvojku zařadím z trojky, tak "drží", ale z 1 vyskakuje. Včera bylo u nás škaredě, tak jsem to víc nepitval, ale rozebírat se mi to už vážně nechce. Napadlo mě, trochu povolit šroubek aretace řadícího automatu ale zatím se jsem to neprojel. Napadá vás nějaké řešení? Děkuji za reakce.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2017
Odpověď  Mno, bohužel je toho víc, co se musí poshánět, ale základ k renovaci je. Nekupte to za litr ferneta :-) Nádrž, prsíčka a motor jsou z 555 (i když už je na světě i původní motor z tohoto stroje, ale zatím ho mám jen slíbený). Podsedadlové plechy jsem už také sehnal (draze z aukra). Jsem ve fázi zjišťování informací a kompletace. Já pařeza nikdy neměl - jezdil jsem na mustangu (mám ho dodnes), tak se na něj moc těším, ale v podstatě ho stavím pro syna. Jawy mám moc rád a u jejich renovací odpočívám.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2015
Odpověď  Já jen k těm řídítkám...víš že budeš muset shánět jiné? :) Věřím že se dílo podaří..taky budu dávat přes zimu do kupy 56-ku.Pařezům zdar.    [goro]   17.10.2015
Odpověď  Ano obě převodovky jsou se třemi kolíky na kolečkách. Dodatečně jsem si všiml, že v návodu k obsluze u poměru jednotlivých převodových stupňů je v závorce uveden počet zubů kol (1 rychlost - 24/14 x 24/14), (2 rychlost - 24/14 x 19/19), (3 rychlost - přímý záběr) obě převodovky jsou shodné (i hřídele) až na posuvné 3-kolíkové kolečko 18z na předlohovém hřídeli. Díky za info chlapy, už v tom mám jasno :-).    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2015
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zodpovězené téma  

špatně řadí dvojka


 dobry den na me jawě 21 jde špatně zařadit dvojka z jedničky to skočí na neutral mezi trojku ale z trojky na dvojku to jde dobře neumí někdo poradit děkuji Viktor    [viktor]   02.06.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Typnul bych si na prasklou pružinku v řadicím automatu. Pokud je to straší typ, tak jsou tam dvě pružinky který vypadají jako pružinka do propisky - jedna je na řazení nahoru a druhá na řazení dolů. Ta pružinka právě odtláčí ten "praporek" který má zapadat do zubů automatu. Pokud je prasklá, tak málo odtlačuje a tím tzv "prořadíš".
U novějších automatů je to plochá pružinak které vypadá jako omega taková rozčaplá a ta se provlékne tak, že odtlačuje oba praporky..    [HonzaBK]   04.06.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zvláštne koleso Pionier.


 Na burze som kúpil toto koleso z pioniera.Predtým som takéto kolesá videl iba raz na Pionieri 555.Viete o tom niekto viac?V ktorom roku sa to robilo a prečo prešli na ten novší bežný typ kolies?Nikde som sa nič nedopátral.    [JoskiRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.03.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ano to som tušil,ale muselo sa to husté rebrovanie vyrábať len veľmi krátku dobu,takýchto kolies je ako šafránu.    [Joska]   31.03.2024
Odpověď  Je to začátek výroby 555, rok 1958 https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=133&idtop=255660    [meela]   31.03.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Držák krytu zadní pružiny Jawa 550.


 Ahoj chtěl se Vás zeptat nemohl byste mně někdo napsat přesné rozměry držáku co drží kryt zadní pružiny na Jawu 550? Popřípadě kde se dá sehnat. Díky    [jawa]   08.10.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2024
Odpověď  Ahoj,
taky se s tím držákem trápím a nevím, jak má být namontovaný. Nemáte prosím někdo fotku, jak to má být? Je tam přeci navařená miska pružiny, ale kam s tímhle držákem? Podle katalogu dílů to vypadá, že je navařený pod miskou pružiny, ale já to na kyvce takhle nemám, je tam jen ta miska. Díky    [Hornet2130] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2024
Odpověď  Na čem je ten držák namontovaný???    [O]   22.06.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2014
Zobrazit dokumentOdpověď  Šířka 2cm,síla 2mm.    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2014
Odpověď  Zdravím, nemužete jsem dát nějaké foto jak to vypadá, já bych to potřeboval udělat podle originálu. Děkuji    [Ondřej]   04.01.2014
Odpověď  pokud to nebude origo tak bych to dělal stylem --nesaď a navrtej-- použij alespoň 2mm pásovinu aby tam šel udělat závyt a nebo navařit matičku, stejně je to schovaný pod krytem,nebál bych se toho je to jen kousek plocháče    [Martin]   09.10.2013
Odpověď  Hlavně aby to sedělo.    [Jawa]   08.10.2013
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Nýty k uchycení sedla Jawa 550


 Dobrý den,
sháním nýty k uchycení sedla u Jawy 550 viz přiložené foto.
Můžu použít tyto nýty?:

Nebo kde je případně sehnat.

Předem díky za tipy.

S pozdravem,

Skákající Hrad    [SkakajiciHrad]   08.03.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Podle mne se jedná o sedlářské nýty, rozhodující je průměr a délka. Ale souhlasím s kolegou Pavlem, tohle je šetření na nesprávném místě. Obrať se na odborníka    [JzK]   11.03.2024
Odpověď  Nebylo by to lepší svěřit někomu, kdo to umí? A má patřičné materiály. Zprasených sedel jsou spousty.    [Pavel]   11.03.2024
Odpověď  Můžu použít tyto nýty ?:

https://www.motokramek.cz/nyt-vence-rozety-pio-10-ks    [SkakajiciHrad]   08.03.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Mustang Golden sport


 Zdravim chtěl bych se zeptat zda má někdo Goldena v původním stavun pro výměnu informací?Děkuji    [otta]   19.09.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 91 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Čau chlapy,nevíte číslo novodobé barvy na vývozního žlutáka,díky    [ROSTISLAV]   04.03.2024
Odpověď  Ta přední parabola by měla být taky Aprilia v četně rámečku ?    [otta]   28.07.2017
Odpověď  I díky informacím z tohoto fóra se mi podařilo ucelit nový článek o Golden Sportech: http://www.jawa-50.cz/clanek/jawa-50-typ-23-golden -sport-export-vyvoz.html

Rád bych vás poprosil o další spolupráci. Nyní se snažím udělat aspoň orientační seznam výrobních čísel, od kdy do kdy se zhruba Goldeny vyráběly.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.07.2017
Odpověď  Dobry den! Mam na predaj Jawu 23 Golden sport. Kupovany v Prahe v tuzexe v roku 1972. Je v originalnom stave. STK platna do 5/2018. Najazdene 5980 mil. Piste na edo.cibik@gmail.com    [Eduard]   01.06.2016
Odpověď  Kdyby jste potřebovali nějaké info, vlastním tento stroj:
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=57907    [Lukyn]   21.10.2015
Odpověď  řeším pouze originalitu , takže asi tak    [ikim]   01.02.2015
Odpověď  Ty jsi ochotný za něj dát ty prachy, je to sice Golden, ale pořád to je mustang. Nevím jestli má takovou hodnotu.    [Toník]   01.02.2015
Odpověď  poraďte zda koupit popř. co na něm není origo. Díky.ikim    [ikim]   01.02.2015
Odpověď  Zdravim, na bazošu je golden,jak je na tom s originalitou? Díky za Vaše postřehy.
http://motorky.bazos.cz/inzerat/43674594/Prodam-Ja wa-Mustang-23.php    [ikim]   28.01.2015
Zobrazit dokumentOdpověď  Po dlouhém shánění Golden doplněn tachometrem v m.p.h. :-)    [otta-original] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2015
Zobrazeno 10 z celkem 91 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (91) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Chlubírna


 Chlubírna proto, aby se tady zbytečně neplnila tématická vlákna fotkami sbírek a nových úlovků.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.06.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 96 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Proč pomotané na štítku vím jakej je rok ,ale otázka zněla jinak,ptal jsem se na barvu,první byly červený ,já chci bleděmodrýho ,snad to nebude s historickýho hlediska vadit    [ROSTISLAV]   17.02.2024
Odpověď  Máš to pomotané,číslo stítku neodpovídá roku 55-56.    [petr]   09.02.2024
Odpověď  zdar chlapy,mám dilema,mám pařeza v jawácké barvě rok 58 a chci skládat druhýho přechod 55-56 ,štítek 148xx -motor 117xx,štítek hliníkový špatně čitelný,no nevim jakej rok podle motoru,nebo štítku,vím že nejsou moc od sebe,nevím jak serozhodnu,ale proč píšu chtěl bych ho udělat v modré barvě jak mám kývačku s 56,nechci mít všechno červený,tak doufám ,že to bude historicky sedět,prostě se mi sešli díly na první typ,co vy na to,dík    [Natalia]   29.01.2024
Odpověď  jo v UB, oprava: ... nula do formátu UH    [jawi]   20.11.2018
Odpověď  Jawik: Jo, to je teď běžný postup. Přihlašoval jsi to v Brodě?    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.11.2018
Odpověď  ...do formátu XX    [jawik]   20.11.2018
Odpověď  Jasně, jen jsem se chtěl ujistit a raději budu jezdit zase na valachy. Chtěl jsem jen z EK na úřad bez zbytečných přejezdů, ti mongolové jsou furt stejný, pan vedoucí se mi jen smál do xichtu. Jen ještě dodám, že do původního tvaru spz mi byla doplněna do formátu XX    [jawik]   20.11.2018
Odpověď  Do Mongolska už z principu nejezdím! Tohle bych fakt vůbec neřešil. Výměna motoru zakázaná není, musí akorát odpovídat typ. No a že je to motor jiného typu chtějí jako jak dokazovat? To ti tam z toho budou sundávat válec a přeměřovat kanály, jestli jsi náhodou nesnížil výkon použitím válce z 550? S kretény bych se vůbec nebavil a příští technickou absolvoval jinde. Motor normálně vyměň a jezdi.

Že ho mají vyfocený není podstatné. Když pionýra v budoucnu přelakuješ na růžovou, taky bude podstatné to, co je zapsané v TP a ne co mají na fotkách v systému.    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.11.2018
Odpověď  já tomu rozumím, výmaz č.m. znám, ale padesátky typ nemají uveden u v.č. a tlučení do hliníku je mi proti srsti, navíc když už je fotka. Už jsem si v mongolsku užil své a taky raději jezdím jinam... V registru byl taky chaos (chyběly některé údaje původního majitele a technická data byly z dvacítky), ale dali to kupodivu dohromady. Na EK mi do protokolu odmítli napsat barvu, dřív to bylo běžné, ještě budu řešit výměnu tacho, podle mongola prý stačí papír od souseda!? o provedené výměně.    [jawik]   20.11.2018
Odpověď  Jawik: Když už má druhopis TP, tak v něm není uvedené výrobní číslo motoru. No a když není v TP, tak ho technik nemá co hledat na motoru. Typ sedí? Tak není problém. Kdyby ti mongolé dělali problémy, tak bych to chtěl od nich písemně a hnal to výš.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.11.2018
Zobrazeno 10 z celkem 96 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (96) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Staré doklady: platnost, pokuty za neplacenní pojistky, neznámý či mrtvý majitel, slovenské neplatné doklady


 Zdravím,
v poslední době tady vzniklo několik vláken ohledně platnosti/neplatnosti starých dokladů, potížemi s placením pokut ("příspěvků do garančního fondu") ČKP, atd. Chtěl bych to trochu shrnout a doplnit svými „postřehy“.
V příspěvku se zabývám problematikou malých technických průkazů, dodávaných k malým motocyklům (pionýrům). Většina věcí by ale měla být stejná u všech vozidel.
Za informace NIJAK neručím, často jsou to pouze mé „domněnky“ a spekulace. V žádném případě NIKOHO nenabádám k jakýmkoli protiprávním úkonům, pouze se pokusím informovat.
Danou problematiku chci popsat podle SEBE a když to bude možné, budu se snažit pomoci.

Staré doklady, platnost, pokuty za neplacení povinného ručení.
Z předešlých diskuzí vyplynulo, že staré doklady (malá knížečka) platné jsou, k nějakému samovolnému odhlášení by docházet nemělo. Podle všeho tyto doklady většinou nejsou ani vedeny v registru silničních vozidel. Byl prý pro ně nějaký zvláštní registr. Do dnešního jednotného registru se tyto doklady (asi) zapisují až při provádění nějakých změn (přepisy, změny údajů), přičemž se vždy mění i malovaná SPZ za novou prolisovanou. Starý TP se uschovává do archivu a vydává se nový skládací + OTP. Mohou být ale zrušeny, i když je máte u sebe. Při nedávném velkém humbuku, kolem pokut za neplacení povinného ručení, lidé chodili na úřady a hodně dokladů zrušili přes čestné prohlášení (dnes se ukazuje, že často zbytečně).
Jestliže v posledních letech tyto doklady pojištěny nebyly, doplácení příspěvků (tuším 30 kč/den) do „garančního fondu“ (ČKP) nehrozí. ČKP (Česká Kancelář Pojistitelů) tyto doklady evidované nemá, zviditelní se pro ně teprve když je pojistíte a pak z nějakého důvodu pojistku třeba zrušíte - pak by pravděpodobně hrozilo vymáhání peněz. Setkal jsem se ale i s doklady nového formátu, na které nebylo od roku 2002 placené povinné ručení, a nikdo zatím taky nic nevymáhal. Je dost možné, že ČKP řeší prohřešky, v neplacení, vzniklé teprve po nabytí platnosti zákona (třeba já jsem měl na autě díky pochybení pojišťováka neplatnou pojistku od 12.2008 do 6.2009 a neplatil jsem NIC). Pro informaci, zákon vyšel v platnost 1.1.2009. Více se dovíte na: www.ckp.cz.

Doklady psané na neznámého, případně mrtvého, člověka.
Jestliže máte nějaké nezrušené doklady na neznámého majitele a chtěli byste je přepsat, dost záleží na konkrétních úřednících (každý si předpisy interpretuje jinak). Velká nevýhoda je, že ve starých technických průkazech malého formátu nebývalo psané rodné číslo, ba často ani datum narození (výjimečně bývá rok narození majitele). Na hodně úřadech (např. u nás) úředníkům pro přepis vozidla (kromě platné STK, evidenční kontroly na vaše jméno a zelené karty) stačí kupní smlouva a neověřená plná moc. Na některých úřadech plnou moc ověřenou ale chtějí.
Jestliže nějaké takové doklady máte a nevíte, zda ten člověk žije, můžete zkusit pátrací akci v podobě rozesílání dopisů, případně návštěvu. Jestliže dotyčný žije a byl by ochotný vám vozidlo „prodat“, stačí sepsat kupní smlouvu a plnou moc, kde vás majitel zplnomocňuje k odhlášení vozidla a k přihlášení na vás („ke všem úkonům potřebným k přepisu vozidla“?). Informujte se ale, zda na příslušném úřadě při přepisu vyžadují úřední ověření plné moci. Jestliže ano, zajděte s vlastníkem na obecní, či městský, úřad pro potvrzení. Úřad může být kdekoli. Dále by už s přepisem být problém neměl. Plnou moc nepotřebujete v případě, že s vámi majitel na úřad zajde osobně doklady odhlásit.
Může se ale stát, že doklady fyzicky zrušeny nejsou, ale vlastník, při nedávném humbuku s povinným ručením, zašel na úřad doklady pro jistotu zrušit na čestné prohlášení. Pak jsou ztraceny.
Jestliže víte, že je majitel mrtev, máte několik možností. Buď pionýra provozovat i s takovými doklady, pouze je na sebe pojistit a udělat STK (ne vždy to jde). Nebo se pokusit zfalšovat kupní smlouvu a plnou moc a přepsat to. Zatím nemám potvrzené, že by na dopravních úřadech viděli, zda je majitel živ nebo mrtev, proto je další popisovaná možnost vyloženě SPEKULACÍ. Jestliže na příslušném dopravním úřadě nevyžadují ověřenou plnou moc, tak byste se ji společně s kupní smlouvou mohli pokusit zfalšovat. Potřebujete ale znát nacionále vlastníka (rodné číslo, bydliště). Jestliže je majitel ale dlouho mrtev a měl by věk třeba přes 80 let, je tento postup dost na pováženou. Mohli byste zkusit vyhledat pozůstalé a sepsat takové smlouvy za jejich vědomí, třeba i podle originálu „obšlehnout“ podpis a případně napsat datum (před úmrtím majitele). Tyto postupy nedoporučuji, pouze je zmiňuji.

V případě, že se vám nepodaří dohledat informace o majiteli, připravuje se nějaká novela (či co), kdy by bylo možné prý za úplatu asi 500 Kč zjistit informace přímo na dopravním úřadě. Uvidíme čím nás politici (ne)překvapí...
Jen tak mezi řečí... Mám ČÁSTEČNOU možnost zjistit podle údajů v techničáku, jak to s majiteli je, zda žijí a jaká je jejich současná adresa. Můžete mi v případě potřeby napsat na e-mail. Mohly by se dopátrat cenné informace a zachránit jinak mrtvé (hodnotné) doklady.

Neplatné slovenské doklady (nezrušené).
Na Slovensku proběhla po rozdělení federace velká výměna SPZ za nové. Kdo se této akce v daném termínu nezúčastnil, toho z registru automaticky vyškrtli. Na Slovensku je tedy mnoho vozidel, která nemají platné doklady.
Kdysi jsem tak nad tím trochu přemýšlel a něco mě napadlo. V oněch dokladech žádný zápis o vyřazení z evidence není. Při přepisování dokladů do ČR se nezjišťuje, jak dlouho jsou doklady v předešlé zemi odhlášené z registru, prověřuje se pouze registr kradených vozidel. Tudíž by teoreticky stačilo mít ony doklady v odhlášce na sebe, protokol z STK, kupní smlouvu a české povinné ručení. Doslechl jsem se (přímo ověřeno to bohužel ale nemám), že několik lidí takhle přepsalo několik, jinak dost vzácných, dokladů. Možnosti „jak na to“ jsou v podstatě dvě. Buď zkusit štěstí přímo na příslušném dopravním magistrátu (v SR stále spadá pod policii) na Slovensku a domluvit se s úředníky na ne úplně košer postupu. V techničáku totiž stačí mít potřebné razítko, (klidně vymyšlený) podpis úředníka, datum a vaše nacionále v odhlášce. Nebo si to razítko nechat někde vyrobit (je úřední kulaté, bude to celkem oříšek), či ho dotisknout tiskárnou.
Ještě bych popřemýšlel o jednom zápise, se starším datem, v TP navíc, a to o změně SPZ na nový formát (termín výměn starých SPZ by chtělo zjistit). Přece jen kdyby byl nějaký český    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.08.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 120 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jak je už psáno a je třeba "součinnosti" eventualních dědiců, něco jim nabídnout a vzít celý proces na svá bedra. S rozhodnutím notáře lze přepsat i rovnou na nového majitele. Nejlépe si to ověřit na registru, co úřad jiný výklad.    [Lojza]   16.02.2024
Odpověď  Vězte, že nepřepíšou. Již se to tady probíralo x plus n-krát. Dědické řízení, v jeho rámci registrace na žijícího dědice a následně "prodej" s dalším přepisem na nového majitele.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2024
Odpověď  Dobrý den, koupil jsem ČZ 175 s SPZ a velkým techničakem, jenže majitel je mrtvý a nemám plnou moc na přepis.A nevím jestli mí to přepišou na mě.    [Petr ]   14.02.2024
Odpověď  Dobrý den pane Milan(OHC).Měl bych vážný zájem o projektové dokumentace k malým motocyklům.    [chalupsky.vRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.02.2023
Odpověď  Prvně ověřit jejich platnost v registru. Pokud majitel nežije, pak jen spolupráce s dědici a s notářem. A pak jsou prý jakési neověřené cesty nějakého týpka na fcb, který to prý dokáže, ale už před ním varovali.    [Sam]   11.02.2022
Odpověď  Dobrý deň, rad by som sa opýtal, mám doma veľký Český TP od pioniera, je to už klasický nový typ preukazu nie historický alebo československý, posledný záznam je z roku 2005, ale spať k mojej otázke, je nejaká šanca tento technický prihlásiť respektíve prepísať na mňa? Majiteľ ktorý tam je evidovaný už nežije zopár rokov, motorka sa predala bez TP asi pred 10 rokmi. Ďakujem    [Jakub]   11.02.2022
Odpověď  Ahoj. Promiň, zapadlo mi to a z jwm mi nechodí upozornění na zprávy. Jsem na to zapomněl. Leží to v rozbombardovaném bytě, zajedu pro to a pošlu.    [Pajka]   21.01.2022
Odpověď  To Pajka: Zdravím Laďo, využívám toho, že si zde aktivní, protože mně neodpovídáš na vzkazy na Jawamanii a připomínám se, že mně stále dlužíš vrácení projektové dokumentace k malým motocyklům. Zkus s tím něco udělat a pošli mně ji.    [Milan(OHC)]   21.01.2022
Odpověď  Jo a ještě. Vůbec nezáleží na tom, zda původní majitel žije. Podmínka je, aby doklady nebyly znehodnoceny a nebyly jinde registrované (to je splněno).    [Pajka]   21.01.2022
Odpověď  Doklady jsou vyřazené. V ČR jsou ale normálně přihlásitelné jako dovoz. V tom případě potřebuješ motorku, absolvovat dovozovou technickou kontrolu a na úřadě přihlásit. Chvíli to potrvá, protoze dopravka bude ověřovat, zda motorka není na Slovensku stále registrovaná (není od roku 1998, kdy se měnily značky) a pak to přihlásí. Jakým způsobem odhlášení v SK proběhlo nijak neověřují.

Pro doplnění. Takto zaniklé doklady jdou pár let obnovit i na Slovensku, stojí to tam ale celkem ranec.    [Pajka]   21.01.2022
Zobrazeno 10 z celkem 120 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (120) 
Zodpovězené téma  

Doklady na JAWA 550 a 555 oboje přepsatelné rok výroby 1957


 Cenu nabídněte.Určitě se dohodneme.    [Jája]   10.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím, jakou máte cenu? díky    [Roman]   14.12.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Spojkové pružiny


 Zdravím,

nevite někdo rozměry spojkových pružin na Pionýra, Jawetu, Stadiona nebo něco podobného? Tyhle stroje jdou mimo mě, ale potřebuju 3 spojkové pružiny s vnějším průměrem okolo 11mm; tak než je budu nechávat někde vyrábět, chci zjistit, jestli náhodou nejsou k dispozvci už nějaké hotové.
Díky za jakýkoli tip.

P.    [PepaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.10.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Bezva, díky, to by mohlo fungovat.    [Pepa]   29.10.2023
Odpověď  Pionier má vonkajší priemer spojkových pružín 10 mm
Štadion, Jawetta má jednu centrálnu pružinou.    [J]   29.10.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 555 ráfky - Veteránská SPZ


 Dobrý den,
Mám v plánu dát svoji 555ku na vereránské SPZ. Nejedná se o renovaci. Chci ji nechat v původním stavu. Jde o tohle:
Ráfky jsou natřené klasicky stříbřenkou. Mám možnost koupit ráfky, které jsou stříkány zinko-hliníkovou barvou.
Projde toto veteránskou atestací? (Kdo s tím máte zkušenosti)
Nový chrom příliš svítí, oproti celé motorce
Děkuji za radu, Čihák Roman    [Roman Čihák Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vetránskou atestací to určitě neprojde, protože nic takového není, ale veteránskou testací to projde bez problémů. I když někteří testační komisaři mají zvláštní názory.    [HonzaBK]   09.10.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

TĚSNĚNÍ STARTOVACÍ PÁKY JAWA 555


 Zdravím, dávalo se sem nějaké těsnění nebo gufero ? Díky    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  nedávalo, až novější typy mají zvenku zápich kam se dával O kroužek a narazil se plechový kroužek aby držel ten okroužek.    [HonzaBK]   09.10.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 23 Mustang


 Máte někdo tuhle verzi?    [peterson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  O tom jsem někde na webu četl, určitě je to popsáno myslím že je tam válec s malejma sacíma a přefukovejma otvorama, aby byl měnší výkon při exportu do některých zemí kvůli jiným národním přepisům atd.    [HonzaBK]   16.08.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další    [peterson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2023
Zobrazit dokumentOdpověď  Příspěvky jsem vymazal omlem,když jsem chtěl odepsat a pro zdejšího odborníka Honza je samolepka origo a tady máš fotky zvláštností :-)    [peterson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2023
Odpověď  HonzaBK: nálepka se používala na exportních s kapotáží do VB (možná i na jiných)

https://www.jawa-50.cz/clanek/jawa-50-typ-23-mustang-kapotovany-silnicni-export.html    [meela]   15.08.2023
Odpověď  A co je na něm zvláštního? Jen má jinou (samodomo?) samolepku na nádrži a chybí mu řetěz a kryt řetězu! A proč mažeš příspěvky, který nejsou neslušný a jsou k tématu??
Buď smaž celý téma, nebo ti to sem budu psát pořád když mě to smažeš!    [HonzaBK]   15.08.2023
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [meela]   14.08.2023
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [HonzaBK]   14.08.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Jawa 555 plechy


 Chci se zeptat jestli plech prsicek má být na plechu podsedloveho plechu nebo obracene dekuju za info    [Milos]   03.08.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Prsa zvrchu na podsedlovým plechu.    [petr]   03.08.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 22.11.2023)
Nezodpovězené téma 

Hustilka J555 - délka


 Dobrý den
Mohl by mi někdo změřit délku hustilky origo na Jawu 555?
Předem děkuji    [Dajman]   21.09.2024
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Cesta nahonu tachometru 50/20


 Zdravim borci, mam na vas prosbicku....kudy vede nahon tachometru do masky u predniho svetla?
Pokud muzete, poprosim fotku.
Diky moc    [Ph]   30.05.2024
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vyplet kol na jawu 555


 Zdravim,

Nekdo kdo by me prodal chromovej vyplet s nimplama a vypletl kola na j555?

Nejlepe okoli Prahy

Diky    [Petr]   17.03.2024
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vypadává dvojka - J555


 Dobrý den
Na mé 555 vypadává dvojka. Motor jsem rozpůlil, hřídelky vypadají pěkně, kolečka také. Po čem jít teď- pružina automatu? V příručce píšou něco o broušení středního zubu na kulise o 0,5mm… nebo vůle předlohové hřídele?
Předem děkuji    [Vlasta]   02.02.2024
   Přidat odpověď 

 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006