| Poslal jsem e-mail. Díky MV [solf] 11.04.2020 |
| To jsem si přečetl a město? Kdybys měl cestu na Prahu, můžeš se stavit a možná ti pomužu. [Romulus] 11.04.2020 |
| Jsem z Jižních Čech. [solf] 11.04.2020 |
| Solf, odkud jsi? [Romulus] 11.04.2020 |
| Hele moje zkušenost je tato -před lety jsem měl na hondě cb400four taky únik pod hlavou na levém kraji -vyměnil jsem těsnění pod hlavou i nějakou gumku v mazacím kanálku měřil roviny ploch a bylo to cca dva roky OK a pak to začlo znova . Ta notorka pořád jezdí a kámoš co jí vlastní to občas utře hadrou a neřeší to. Takže pokud je to snesitelné a únik je malý -bych to řešil hadrem. Pokud je dobrý přístup k šroubúm hlavy -zkusit opatrně dotáhnout - s tím jsem se taky jednou setkal na dvoválci cb500t ale není to moc pravděpodobné. Jinak svěřit to někomu k opravě je dnes finanční sebevražda spojená s tím že budeš bůhvíjak dlouho bez motorky, čím déle to bude trvat tím dražší to bude a když se to nepovede tak vyjmenujou co tam máš všechno nové a že se to za těch 15 či 20 vyplatí. Kdybys měl kliku a narazil někde na levnej kus motoru tak by to stálo za zvážení -v nejhorším by Ti stál někde jako dekorace. [honďas] 11.04.2020 |
| Pokud jde o efekt, tak dle nájezdu je zřejmé, že nepotřebuji motor ve 100% stavu, současně ho nemohu nechat ve stavu, který by vedl např. k závažnému poškození a škodě, které se dalo předejít. Laicky si myslím, že motor nepotřebuje udělat GO, ale odstranit nyní především problém s těsněním pod hlavou. V souvislosti s radou nakonec se ještě zeptám, zda tu není nadšenec-mechanik, který by se chtěl stát mým známým :-) a byl by to ochoten a hlavně schopen udělat. Náhradní díly bych sehnat asi dokázal - svět je malý. Případné nabídky nebo doporučení na dílnu možno zaslat přímo na e-mail. Děkuji. [solf] 11.04.2020 |
| Viz můj příspěvek z roku 2017. Zkontrolovat všechna vyjmenovaná kritická místa. Ten motor evidentně není v pořádku (pokud jej tedy do pořádku dát chcete). Hlava - ventily těsnost, vůle ve vodítkách, stav gufer, stav rozvodového řetězu. Sundat válce a jejich kontrola + všeho na pístové skupině. Co evidentně není OK, vyměnit (nevím, jak to je s dostupností takových dílů, jako jsou třeba písty, ventily (pokud by bylo třeba). Řada dílů se dá zajistit i "nestandardní" cestou třeba zakázková vyroba těsnění pod hlavu (téměř všechny ostatní si vyrobíte sám), úprava ventilů z jiného typu, výbrus po dodání pístů udělá každá brusírna, ta lepší je mnohdy schopná i dodat/vyrobit zakázkové písty s kroužky. O ceně proto spekulovat nechci - spíš jakého efektu chtete dosáhnout....? Jen si myslím, že tohle není úplně ta pravá práce ve stylu "zadám to jako zakázku do servisu". Ani bych se nedivil, kdyby od toho dávali houfně ruce pryč. Chce to "home made", nebo nějakýho známýho - nadšence a mechanika. Jako zakázka ne-e. Stejně si budete muset nejspíš zajistit všechny díly sám, vlastní cestou. [host] 11.04.2020 |
| Ahoj, nebudu zakládat nové vlákno, problém se týká zde uvedené motorky. Po 3 letech provozu, kdy ročně najedu cca 1500 km, se mi objevil lehký únik oleje pod hlavou jednoho z válců, viz foto. Tak se chci zeptat, zda je to pro běžné motoservisy rutinní záležitost a co byste mi případně doporučili udělat současně s výměnou toho těsnění, když už jsem se zde dříve přiznal také k tomu, že motorka žere olej. A kolik taková oprava může stát. Díky. [solf] 11.04.2020 |
| Tak včera mi jedna svíčka už "nenaskočila", ale zlobila pravděpodobně delší dobu, protože po startu to občas chvilinku vrčelo jen na tři válce. Tak se chci zeptat, jaké svíčky na tyto motorky doporučujete? Já tam mám nyní NGK B9ES. Dík. [Solf] 10.09.2017 |
| Podobný problém jsem řešil na Hondě CM. Kouřila jak dvoutakt na M2T 1:30, zejména z pravého válce. Nejprve měněna gufera ventilů, zlepšení sotva patrné. Následně, protože se mi zdálo, že ventil mají ve vodítkách větší vůli, než je zdrávo, vyměněna celá hlava za lepší (+ opět nová gufera). Výsledek nic... Demontovány válce s písty. Válce neměly nahoře hranu, písty vůli, ovšem na stíracích kroužcích však téměř nulové předpětí a velká vůle v zámku. Ostatní kroužky se zdály OK. Objednány a namontovány nové kroužky - všechny. Mírné zlepšení, ale ten horší válec pořád stejně špatný.... Další demontáž motoru, tentokrát po sehnání nových výbrusových pístů + kroužků. Proveden výbrus a montáž nových pístů a od prvního okamžiku po zprovoznění bylo jisté, že je po problému! Po podrobném zkoumání vymontovaných pístů se přikláním k závěru, že příčinou byly vytlučené drážky pro kroužky v pístu! Na tom pravém citelně více. Oproti pístům novým, kde nebyla prakticky měřitelná axiální vůle kroužku, tak na těch starých to bylo místy až k 0,2 mm. Měřeno jenom orientačně spárovými měrkami s odstupňováním po 0,05. Je fakt, že i ten "přemazaný" motor před opravou stále jel, svíčky neodcházely, ač byly plné karbonu. Stejně tak vnitřek spalovacích prostorů a dna pístu. Jen motorka žrala víc oleje, než moje dvoutakty dohromady ;-). Takže tak. [host] 06.08.2017 |
|