MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316298 příspěvků |8197 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 117 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTechnika, renovace a údržba histor | Odpověď 8.9.2024 01:52  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Je dnešní benzin agresivní? Jak se bránit proti korozi nádrže?
Během léta mi pěkně vyrazla poloprázdná nádrž. Měl jsem v ní asi 5 litrů bezínu Speciál s olejem. Připadá mi, že současné benzíny, možná díky různým přísadám, škodí ocelovým nádržím.
Jaké používáte postupy proti korodování vnitřku nádrží, když ukládáte motocykl k delšímu odpočinku? Má smysl nádrž naplnit, nebo spíše zcela vyprázdnit? Pokud bude nádrž celá naplněná, tak se v ní zase usazuje olej a olej možná i časem degraduje. Blíží se zima a tak myslím, že je toto téma velice aktuální.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů   15.10.2009     Zobrazit téma  
Odpověď  Problém s benzinem u simsona. Přesně ten samý případ se sítkem kohoutu, jak psal uživatel. Sítko úplně zmizelo a nádrž byla pokryta hnědou vrstvou. Plovák v karburátoru zelený a trysky zelené taktéž. Benzin (SHELL V Power) jsem měl v nádrži přes zimu (cca 1/2 nádrže. Letos jsem natankoval OMV Motion (snad bez biosložky) do plné nádrže a karburátor vyjel do sucha.    [Pavel]   18.10.2016
Odpověď  Aby to v dnešní hektické metylalkoholové době nezaniklo, dávám sem jednu zajímavou novinku. Bruselští všeználci zjistili, že s biopalivy té ekologii příliš nedají a zkusí tedy udělat obrat o stoosmdesát stupňů. Jak jinak, že? Bohužel až po roce 2020. Zřejmě pevně věří, že se v tu dobu již prodotují k nadvládě elektromobilům.

http://www.ceskatelevize. cz/ct24/ekonomika/195467- evropska-unie-se-pomalu-o dvraci-od-biopaliv/?mobil eRedirect=off    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.09.2012
Odpověď  Zdravím. Jak níže psal (JB) o tom hnědým usazeným karamelu, tak to není výdobytek jen po našich benzínech ale i v USA. Koupil jsem náhradní nádrž a později od jinýho prodejce zase čerpadlo a bylo to stejný. Smrdělo to jako fermež a rozpustilo to jen nitroředidlo a taky pomaleji horká Jarová voda s mechanickou pomocí (plovák). Teplo to změkčuje a Jar pomáhá s odstraněním. Čerpadlo je ale uzavřený, a tak je nejspíš v háji. Leda to nechat pomalu rozpouštět pomocí nějakých čistidel do paliv.    [tusakvlastaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2012
Odpověď  Jen pro zajímavost:
http://www.ct24.cz/ekonom ika/91150-zakon-o-biopali vech-dostal-za-nadseneho- ryku-zemedelcu-zelenou/
A vcelku srozumitelné a myslím že i odborné hodnocení biopříměsí v palivu:
http://www.dfens-cz.com/v iew.php?cisloclanku=20070 91501    [Martin Štindl]   14.11.2010
Odpověď  Mě napadla taková věc, pokud se nepletu tak ke korozi je potřeba kyslík, tak co vyzkoušet naplnit nádrž nějakým plynem? Třeba CO2? Je těžší než vzduch tak by šel do nádrže normálně nalít a zůstal by tam. Teď jenom kde ho sehnat dostatečný množství aby to bylo levný, z nějakýho hasičáku? Nebo CO2 vyrobit tím starým školním pokusem s kypřícím práškem a octem? Co na to místní chemici, já už chemii pár let neměl :-)    [Meela]   30.09.2010
Odpověď  - no problém s korozí nádrže jsem taky řešil - známá řešení - naplňte až po okraj, vyprázdněte, atp. - s veteránem jezdím velice málo, takže to v nádrži stárne a stárne - pak mi jeden zkušený veteránista poradil - přidat líh - dvě decky na nádrž - no a po zimě jsem se nestačil divit - masivní koroze - tak jsem si prohlídl internet vč. nějakých USA stránek - největší hovadina pod sluncem - líh váže vodu /tak jako brzdová kapalina, jejíž jsou lihové složky součástí/ a je korozivnější než benzín - v USA např. řeší ochrany tanků pro E85 - a právě kvůli korozi, hezký postup má jeden broukař na www.flat4.org - je to precizní návod jak zazimovat auto - či mumifikovat na více let ohledně všech kapalin, tak se to má dělat a ne tam jak já blbec nalít líh, bože - takže pro mě je nejlépe - nádrž vypustit po sezoně a vystříkat konzervačním olejem,    [kamil]   29.09.2010
Odpověď  Škoda, že jsem v rozčílení vyhodil ta zalepená sítka. Hned bych je poslal na rozbor.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.06.2010
Odpověď  Servisuju motorky a musí říct že dnešní benzíny jsou pěkný sr . . ky. Po delší odstávce (zima)zacpává volnoběžné trysky a kanálky. Je to bílé barvy, kontaktoval jsem kvůli tomu i ůstav paliv a maziv ale prozatím nemůžu sehnat dostatečné množství na prozkoumání. Kopie mailu: Od: 450slc@seznam.cz
Otázka: Dobrý den. V loňském i letošním roce jsem se setkal u motocyklů s
karburátorem s problémem a to tím že se z benzínu vyselektovala nějaká
složka která zacpala trysky karburátoru, dále byla v difuzoru a vlastně
celém palivovém systému, to co po zaschnutí zbylo mělo barvu bílou, lehce
mazlavé a dost to zapáchalo (zápach, něco jako siláž,hnůj). Víte o co se
může jednat? Případně čím to je rozpustné? Díky Hojgr Šumperk:
odpověď:
Dobrý den,
děkuji za zajímavé pozorování a dotaz.
Vzhledem k tomu, že od září 2007 se do benzínu přidává bioložka (kvasný líh)
svádí to k podezření na původ právě odtud. Pro objektivní posouzení máme
zájem o "vzorek" této látky. Může to být bakteriologické napadení paliva
(pokud jezdíte velmi málo a palivo spíše "skladujete" v nádrži či kanystru)
nebo disperze rozptýlených korozních produktů nebo jakákoliv náhodná
kontaminace, která není zobecnitelná.
Pro základní analýzu je dostačující jakékoliv množství, kterým lze umazat
plochu 1cm x 1cm. Pokud toto získáte, pošlete na moje jméno poštou v obálce
se vzorkem např. v igelitovém obalu. Pokud máte větší množství, bude možné
provést širší analýzu.

Přeji hezký den



Miloš Auersvald

Project Manager



Ústav paliv a maziv, a.s.
U Trati 42

Czech Republic - 100 00 - Prague 10

Phone: +420 274 021 310
Mobile: +420 731 421 194

Fax: +420 274 817 287

E-mail: milos.auersvald@sgs.com    [Katana] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2010
Odpověď  Tak jsme to opět prohráli. Myšleno nejen my motoristé, nýbrž všichni lidé obecně a to včetně chudáků zemědělců jimž systém dotací zcela pokřivil smysl jejich práce. Já už nedoufám, že by někdy mohl zvýtězit zdravý rozum. Proč jen musíme opakovat stále stejné chyby? Komu pomohlo přimíchávání biosložek v 30. letech? Kde je schovaná ona ekologie od které vlastně dávají ekologové ruce pryč?
A kde zůstala schovaná nějaká vyjádření všech těch prezidentů motoristických sdružení, kteří tak vehementně bojují o své posty?
Zatím se nebál vyjádřit jen Prezident Klaus. Ale on je prezidentem trochu jiné organizace.
Ono nemá smysl se stále rozčilovat. Možná by stálo za to vyvinout aktivity pro umožnění výroby omezeného množství nízkooktanového plnohodnotného benzínu jenž by šmakoval motorům historických vozidel. Co vy na to?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.05.2010
Odpověď  Škůdci se sešli a lobbing, hloupost a pokrytectví zvítězilo nad zdravým rozumem. Žlutým polím zdar !!    [JzK]   27.05.2010
Odpověď  Mé negativní zkušenosti se týkají oleje Mogul TSF. Chyba bude ale v benzínu, protože olej TSF používám léta bez problémů.
Až problémy s benzínem s biosložkami postihnou více lidí a ty se postupně začínají objevovat, tak bude toto téma velice aktuální.
Veteránisty postihnou spíše problémy s uskladněním benzínu v nádržích, ale hromadě motoristů se sníží životnost celé palivové soustavy včetně motorů. A nebude komu nadávat!    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.05.2010
Odpověď  Tak už skončí debaty na co jezdit. Bude prostě pouze bezolovnatý a hotovo...
http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/zpravy/benzina-konci-s-prodejem-benzinu-special-91-doprod ava-zasoby/482048    [Wanderer] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2010
Odpověď  Používáš li kvalitní 2T olej tak ten se neuzazuje, asi píšeš o M2T ?    [argus]   14.05.2010
Odpověď  Od června mělo díky našim pánům poslancům dojít k dalšímu navýšení podílu biosložek v benzínu a naftě. Dnes však tento zákon prezident vetoval. Doufejme, že se ti škůdci do voleb již nesejdou.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.05.2010
Odpověď  no na moto se mi to zatím ještě nestalo, ale kolega z prahy tankoval stále u JEDNÉ LEVNÉ benzínky jménem ONO v uhřívněvsi - snad nejlevnější benál vůbec - až do doby (na podzim minulý rok), kdy mu z ničeho nic vysadilo někde na nuseláku (prostě najednou chcíplo a už se neprobralo!!! Takže následovalo vyčištění palivové soustavy a na firmě dostal zdupec, co blbne, že tankuje takové sračky, ať tankuje jedině OMV, Benzina, Shell - nebo si příští opravu bude čistit sám. ještě doplňuji - jezdí s Kia Cee´d (myslím rok 07)

takže tyhle levné sračky NEBRAT!!!!    [michal-opava]   10.05.2010
Odpověď  Už to začíná připomínat Kafkův román : http://ekonomika.idnes.cz/v-benzinu-bude-vic-repky-senat-kyvl-na-vyssi-podil-bioslozek-pro-/ekonomik a.asp?c=A100421_155841_ekonomika_spi    [JzK]   21.04.2010
Odpověď  AHOJ VŠEM,NĚJAK MI TO NEDALO SPÁT A ROZHODIL JSEM SÍTĚ,NEBYLI JSME JEDINÍ,KDO NAŠEL V ÚTROBÁCH PUMPY A KARBURÁTORU MLÉČNÉ TVRDÉ SRAŽENINY VELIKOSTI OBILNÉHO ZRNA,PTAL JSEM SE DÁL,TOHLE PRO ZMĚNU NEZNAJÍ U MOTORŮ S BODOVÝM VSTŘIKEM,KTERÝ JE V KLIDU UZAVŘENÝ,COŽ UKAZUJE NA TO,ŽE BENZIN TÁHNE PŘI ZMĚNÁCH TEPLOTY VZDUŠNOU VLHKOST NOC-DEN.ZAŠEL JSEM I DO STARÉ LITERATURY A JEDINÁ MOŽNÁ VĚC,JAK SI POMOCI JE PŘIDÁVÁNÍ MOTOROVÉHO OLEJE DO BENZINU ČTYŘDOBÝCH MOTORŮ-VIZ VRCHNÍ MAZÁNÍ,COŽ BY MĚLO PODSTATNĚ SNÍŽIT ASPOŇ KOROZI V NÁDRŽI,TEĎ JSME UPRAVILI VÍČKO NÁDŽE NALETOVÁNÍM KUŽELOVÉHO KOHOUTU,ČÍMŽ SE DÁ NÁDRŽ UZAVŘÍT PROTI OKOLNÍ VLHKOSTI,PŘI PROVOZU SE OTEVŘE,VÝSLEDEK BUDU ZNÁT ZA ČAS,PODOBNÝ KOHOUT BYL VMONTOVÁN DO VSTUPU PLOVÁKOVÉ KOMORY,ČÍMŽ SE UZAVŘE ZPĚTNÁ VAZBA NA PUMPU,CO BUDE S KARBECEM,VÍ BŮH.JINAK PODLE STARŠÍCH PŘEDPISŮ ADR.OHLEDNĚ BENZINŮ PADALO V ÚVAHU POUZE ODKALOVÁNÍ,KALY-VODA,NOVÉ DNEŠNÍ BENZINY SI MYSLÍM,ŽE MAJÍ OMEZENOU UPOTŘEBITELNOST,LÍH SE ČASEM ROZKLÁDÁ,TAK NEVÍM.MYSLÍM,ŽE VLÁDU NEMÁ CENU STAVĚT DO ŘADY,PROTOŽE DOBRÉ POLOVINĚ BY TO DĚLALO DOBŘE.S PŘÁNÍM MNOHA ŠŤASTNÝCH KILOMETRŮ MÍLA    [MILAN]   21.04.2010
Odpověď  Článek pěkný a jistě pravdivý, ale co s tím? Dnes už o ekologičnosti biolihu hovoří jedině jeho výrobci a politici a ekologové dávají, jak jinak, od něho ruce pryč. Bohužel business je již rozjetý, úplatky byly rozdány a náš Svaz evropských socialistických republik se žene vpřed, zpátky ni krok! Zopakujme si závěrečný povzdech autora článku: Proč si nemohu koupit, to co chci? Pořádný kvalitní benzín, i třeba předražený, by si naši vetráni jistě zasloužily.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.04.2010
Odpověď  Problematice se věnuje i tento článek, včetně návrhu jistých opatření:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2007091501    [JzK]   14.04.2010
Odpověď  Zde je část zmíněného textu. Upozorňuji, že jde o meteriál vydaný před zavedením přidávání biosložek a nevím o žádné studii, která by se zajímala jejím dopadem v praxi.

Při krátkodobém skladování (v řádu několika týdnů) nelze očekávat žádné negativní změny v kvalitě motorového paliva.
Při dlouhodobém skladování v řádu několika měsíců nebo i déle záleží velmi na konkrétních skladovacích podmínkách, jako je např. teplota. V každém případě je třeba před opětovným použitím zkontrolovat, zda nedošlo k vyloučení vody nebo vypadnutí nějakých úsad.
Proto by dlouhodobě odstavené automobily měly mít v nádrži minimální množství paliva.
Před opětovným uvedením do provozu doporučujeme zkontrolovat čistotu nádrže a odstranit případnou vodu či vzniklé úsady.
    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.04.2010
Odpověď  Milane. Ty mi mluvíš z duše. Ale on možná nebude problém ani tak v přidávání biosložek (škody, které způsobí se objeví až časem, ale bude zakázáno o nich mluvit), ale zejména s tím, že benzín u nás je povětšinou pančován kdo ví čím a právě tyto přidané látky mohou způsobit nepředvídatelné škody. Bohužel zde máme státní orgány, které jsou jaké jsou a danou situaci neřeší.
V letáku který vydala Česká asociace petrolejářského průmyslu a obchodu k situaci s přidanými biosložkami v roce 2007
(www.cappo.cz.) je psáno, že při odstavení vozidla doporučuje benzín z nádrží vylít, právě kvůli pravděpodobnosti vzniku úsad.
Přitom 99,9% chytrých stále doporučuje nechat přes zimu nádrž plnou. Dokáže toto někdo zodpovědně zodpovědět?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.04.2010
Odpověď  AHOJ VŠEM,JE MI LÍTO VETERÁNISTŮ,ALE PROBLÉM BUDE DALEKO HORŠÍ,NEDÁVNO JSEM TOTÉŽ ŘEŠIL U HASIČSKÉ STŘÍKAČKY PS 12,KDE BYLA ZALEPÉNÁ CELÁ AC PUMPA I S KARBURÁTOREM,ALE NA TAKOVÉ ÚROVNI,ŽE SE VŠE MUSELO VYMĚNIT,NEJLEPŠÍ NA TOM JE,ŽE PO RŮZNÝCH POKUSECH O ODSTRANĚNÍ SE DOŠLO K ZÁVĚRU,ŽE TO NEJDE,PONĚVADŽ,KDYŽ SE POUŽILO SILNÝCH ROZPOŠTĚDĚL,SEŽRALI GUMOVÉ PRVKY V PUMPĚ A VÝSLEDEK BYL STEJNÝ,JEŠTĚ,ŽE NIKDE NEHOŘELO,PROTOŽE KÝBLŮ PO VESNICI MOC NEMÁME.JINAK TO DOVEDE ROZLEPTAT SLITINU Z KTERÉ JE PUMPA I KARBURÁTOR VYROBENÝ.PROTOŽE SE NEJEDNÁ O DVOUTAKT A NENÍ PŘIDÁVÁN OLEJ,ALE POUZE OLOVO,MÁM ZATO,ŽE ŘEDĚNÍM BENZÍNU S LIHEM JE KATASTROFA A VINA BUDE V CHEMII,KDE JEDNA MOLEKULA LIHU POBÍRÁ ČTYŘI MOLEKULY VODY,TAKŽE VZDUŠNOU VLHKOSTÍ SE BENZÍN DOSYTÍ VODOU A DOJDE K DANÝM SRAŽENINÁM,BYLO BY NA MÍSTĚ POSTAVIT TUHLE VLÁDU DOŘADY A NATANKOVAT JIM JEJICH KVALITNÍ A PŘEDRAŽENÝ BENZÍN DO PRDELE.RADA NAKONEC,JEZDÍME PRO BENZIN DO NĚMECKA,MÁME TO ZA ROHEM A JE PO PROBLÉMECH.S PŘÁNÍM VŠEHO DOBRÉHO MILAN.    [MILAN]   13.04.2010
Odpověď  Nádrž odrezím chemicky kyselinou dusičnou a fosforečnou - povrch se zpasivuje a nafosfátuje. Tím zabráním opětovné korozi. Následně nádrž vyleju epoxidovou barvou, která benzínu odolává. A je klid na věčné časy..    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.03.2010
Odpověď  Tak jsem problém možná částečně odhalil. S velikou pravděpodobností je na vině kombinace benzínu s biosložkou a oleje Mogul TSF a faktem, že šlo o uložené motocykly bez pohybu. Můj případ totiž není jediný a v podstatě shodně se vyskytl v jiných případech.
Výsledná sraženina, mající chrakter pryskyřice, je tak agresivní a kvalitní, že ji nelze žádných chemickým prostředkem zlikvidovat.
Jen částečně se mi podařilo ji narušit až ředidlem C6005. Co mě velice udivilo je rychlost s jakou tato pryskyřice vzniká.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.03.2010
Odpověď  ja som nadrz ale aj vsetky plechy opieskoval korundom,a dal nafosfatovat.su to asi 3 roky a nadrz vnutry vyzera ako pred troma rokmi,ked vysla s lecomu.    [milan]   27.11.2009
Odpověď  S nicim podobnym jsem se tedy nastesti zatim nesetkal .
Pouze s hvizdanim gufer pod zapalovanim u motoru Jawa 638 , na coz mi jeden zkuseny stary mechanik od Jaw rikal , ze je to zpusobeno dnesnimi suchymi benziny .

Trochu mimo tema :
tankoval jsem obycejnou nee az tak narocnou Fabii 1,4/50kw Naturalem 95 u tech levnych benzinek u Makra a Hypernovy a pak jsem jednou natankoval ten stejny benzin u klasicke Benziny , coz se ihned vzapeti projevilo mnohem vetsi reakci motoru na pridani plynu a tissim chodem . Je to zpusobeno nizsimi/vyssimi obsahy aditiv v benzinu . Od te doby tento levny benzin netankuji . Je mene ucinny a paradoxne muze vyjit draz nez ten na pohled drazsi u Benziny a jinych zavedenych firem , protoze na nej vozidlo zase mene ujede .
Jde zde zase o to o jake vozidlo se jedna a zda-li umi ucinnejsi benziny vyuzit ... Ale JAK velice musi byt ten benzin od Makra a Hypernov s-prosty , kdyz jej s TAK velkym rozdilem rozezna ne az tak narocny motor Fabie ?
Chci tim soucasne rici , ze kdyz tento benzin obsahuje az TAK s-proste malo aditiv , tak verim , ze je osizen i na dalsich slozkach a ze muze byt tudiz i z nejakeho "usporneho" duvodu kysele agresivni , coz plastove nadrze a potrubi novodobych aut netrapi , ale muze potrapit veteranisty .

V USA vsude a vsem cpou pro mimosezonni odlozeni motocyklu , sekacek a traktorku tyhlety FUEL STABILizery http://www.thefarm.org/charities/i4at/surv/sta-bil.htm , ktere pry mimo jine zabranuji i usadam tvorenym z rozkladajiciho se benzinu , tak na tom asi neco bude ... .
http://www.youtube.com/watch?v=WpB8TBMpgzU    [Martin S.]   30.10.2009
Odpověď  V mém případě podezdřívám kombinaci olej - benzin. Škoda, že nejde vyfotit vnitřek nádrže potažený takovou sr...ou, jakoby mazlavý karamel či co.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.10.2009
Odpověď  Našim to udělalo na Opelu z roku 1933 masakr - zarezlý a zaseklý palivoměr nebyl až takový problém, ale šupiny koroze všude ucpaly potrubí a autíčko se zastavilo na jižní spojce za plného provozu..... Olejem to nebude, máme podezření na olovnatá aditiva.....    [Pepa]   22.10.2009
Odpověď  Já jsem teď řešil to samé. Ze sítka nezbylo vůbec nic. Pouze pár drátků v trysce karburátoru.    [Wanderer] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2009
Odpověď  Ano, ale zde nejde ani tak o problém, jak zlikvidovat korozi, ale jak předejít možné korozi. Přeci není možné, aby současné pohonné hmoty byly tak agresivní. Je mi jen divné, že nikdo podobný problém neřeší.
Logické by bylo ochránit vnitřek nádrže před korozí tím, že ji naplním plnou a tím zamezím přístupu vzduchu. Jenže když mi to rozežere součásti nádrže, tak je tento postup nepřípustný.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.10.2009
Odpověď  Na Jawamanii ale i zde se několikrát řešilo vylití nádrže epoxidem. Mě napadá něco jiného. Sám jsem to ještě nezkoušel ale co takhle vyvařit nádrž roztokem fosforečňanu draselného nebo sodného jako se vyvářejí parní kotle. Je otázkou jak teplotu 100°C snese lak, ale pokud by se jednalo o nádrž před lakováním, neměl by být problém. Chromu tato teplota nemůže vadit.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.10.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je fotografie kohoutu z druhé nádrže, který dopadl obdobně. Zde je rozežráno mosazné síto a kohout byl taktéž zcela nový.
Nutno podotknout, že v obou nádržích byl benzín Speciál a olej Mogul TSF.

Má někdo obdobně negativní zkušenosti? A hlavně, jak se dá proti tomuto jevu bránit?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.10.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zasílám foto kohoutu, který byl na jaře zcela nový. Umělohmotné síto je úplně rozežráno a obaleno sraženým olejem. Připadá mi to, jako by olej vytvořil takovou karamelovou hmotu, která se usadila na bocích nádrže a kohoutu a vše rozežrala.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.10.2009


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006