MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316429 příspěvků |8204 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 74 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexŽivot kolem veteránů | Odpověď 18.10.2024 04:05  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Veteráni na STK?
Tak nám opět poslanci připravili téma na dlouhé zimní večery. Stavicím technické kontroly přihráli kontrolování technického stavu veteránů. Jelikož se však tento návrh rodil jako kompromisní řešení, zůstalo posuzování stavu vozidel z hlediska historické původnosti na veteránských klubech. Takže vlk se nažral a koza zůstala celá. Rozdělil tento návrh majitele veteránů na dva nesmiřitelné tábory, nebo jde o logicků krok, se kterým většina souhlasí?
Mnoho majitelů nad novým systémem mávla rukou s tím, že jednou za 5 let se na STK dostaví a prostě těch půl hodiny buzerace strpí. Majitelé sbírek veteránů však berou povinnou STK doslova jako tragédii. No a mlčící většina? Ta jen kroutí hlavou. Když projde SKT dýmící rezem prolezlá Octavia TDI, nebo Felicia co je již pár let po smrti, tak proč by se měli STK bát naleštění veteráni? Jen to prostě opět bude stát více peněz. Snad se majitelé STK nezblázní a cenu za v podstatě administrativní úkon nenastaví nesmyslně vysoko. 200 Kč přepočtených na rok to ale zcela jistě nebude.

A jak se k tomu návrhu stavím já? Vážení páni poslanci. Kdybyste radši řešili příčinu problému a ne jeho důsledek. A víte vůbec kde je ona příčina? Já vám to povím. Příčina tkví v nemožnosti opětovného přihlášení vozidla v případě, že již bylo jednou z evidence vyřazeno. Pokud by totiž šlo opětovně vozidlo přihlásit tak v ten okamžik by počet historických vozidel klesl na odhadem 1/4 současného stavu. A kdybyste jako bonus zjednodušili přihlašování vozidel dovezených ze zahraničí? Třeba jen tím, že motocyklům zrušíte povinné dokladování zatížení náprav.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů   03.11.2022     Zobrazit téma  
Odpověď  Kdyby sios přečetl můj příspěvek, tak právě o tom jsme psa, že jsem to četl. Znovu tedy zopakuji můj dotaz: Nechce se to někomu najít a potvrdit to - tím jsem myslel § zákona a jeho číslo.    [HonzaBK]   25.01.2023
Odpověď  HonzaBk: tady je odkaz
https://www.autojournal.cz/meni-se-pravidla-registrace-a-evidence-vozidel/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=881320&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

ovšem ještě nebyla vydána prováděcí vyhláška    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2023
Odpověď  Dnes jsem četl článek, že to má platit už od 1.9.2023 a ne až od 1.1.2024. Nechce se mě to hledat, můžete to někdo potvrdit??    [HonzaBK]   23.01.2023
Odpověď  JB> a ty žáby se nejvíce ohání předpisy EU    [. ]   19.11.2022
Odpověď  Ano- JB také vidím příčinu hlavně v nemožnosti opětovného přihlášení dříve vyřazených vozidel a také nemožnosti registrace mnohých dovozů ( USA apod.) . Jiné země jakožto Poláci Němci Rakousko apod s tím nemají žádný problém. Z každé registrace jdou do státní pokladny peníze jak z registračních úkonů, dále peníze z pojistky a pak i pravidelné STK.
Všechno to jsou peníze pro stát z vozidel která vyjedou z garáže dvakrát za léto někdy v neděli. U našich sousedů zřejmě nevládnou takoví hlupáci jako u nás tak to tam jde bez problémů, vyjdou vstříc lidem a mají za to i nějaký peníz do státní kasy. To ti naši soudruzi zatím nepochopili. A přitom by se jen stačilo podívat jak to dělají vedle ale to je asi pro naše vymetené hlavy a žáby na prameni co vedou tuhle zem problém.    [honďas]   19.11.2022
Odpověď  Taky nechápu o jakém penězovodu mluví, kdo a co bude dnes dělat za děkuju? Jen ten čas a další úkony? Za mě by cena mohla být i dvojnásobná pro vyfiltrování různých lůzrů.    [Lojza]   09.11.2022
Odpověď  Zeprej se klubů jak mic je to významný přívod peněz, pokud to testační komisaři nedělají "za almužnu". Kolik nyní potřebují času na to dát tam ty po..baný fotky co asociace chce. Kdyby jsme jim měli platit nějakou slušnou hodinovu sazbu za jejich práci, tak těch peněz pro klub moc nezbude.    [HonzaBK]   09.11.2022
Odpověď  Souhlasím, že nemožnost opětovného přihlášení je příčinou sousty problémů a navíc je příčinou kupčení s doklady a prznění původnosti, pokud se někdo uchýlí až k přerážení čísel. Ministerstvu dopravy ale veteráni na "bílých číslech" kazí statistiku stáří vozového parku, takže zavedení opětovného přihlášení by bylo doslova revolucí. Také by se ozvaly kluby, jelikož testování veteránů je významný penězovod. Tady už neplatí veteránisti sobě.    [lpc]   08.11.2022
Odpověď  Monty ale ty odpovídáš na něco jiného, samozřejmě mobilní STK existují, ale o tom tady řeč není, Lojza píše, že si majitel více veteránu podle současného zákona může pozvat komisi domů. To se ale týká klubové, u krajské taková možnost není. Proč sem nenapíše jak to dělá někdo kdo má více veteránů?    [HonzaBK]   08.11.2022
Odpověď  Moje první kontrola na STK (svazarm v okresním městě) byla jednoduchá a myslím, že i objektivní. Prví byla světla a seřízení podle čar na dřevěných vratech a hlavně jejich seřízení za 20 kčs na místě! Každý si je nechal rád seřídit. Nožní brzdy byl rozjezd z kopce proti starému, hodně omlácenému autobusu, ruční na kopci zatáhnout a vystoupit. Kdo nevěřil svým brzdám na kopec nejel a neprošel. Vůle v řízení tahem za volant na obě strany, rozhoupáním auta. Kouřivost byla k diskuzi, ale děravý výfuk a únik oleje byly nežádoucí, rovněž ojeté gumy a děravá podlaha. A pokud pod autem zůstala nějaká kaluž, tak neprošlo.
Na dvoře současná STK bude probíhat podobně.    [Luboš]   07.11.2022
Odpověď  komise (STK) domů ?
Tak se zeptejte nějakýho zemědělce, jak to dělají s traktorama. Dojedou borci z STK, vůle prostě zkusí rukou, emise změří analyzerem, který si dovezou, a brzdy AKCELEROMETREM při zkušební jízdě. Technicky to není problém, ale co nový zákon na to říká, netuším.    [Monty]   07.11.2022
Odpověď  a jak komise otestuje u tebe doma brzdy a vůle? KOmise k tobě domů, kde to je v zákoně povoleno nyní? Nic takového jsem tam nenašel! Budeme tu diskutovat o tom jak se to nyní dělá, nebo jak se to nyní má správně dělat a .....    [HonzaBK]   07.11.2022
Odpověď  Kdo má více veteránů mohl si komisi po domluvě pozvat k sobě. V rámci JmK nebylo jen jedno místo k obnovení testace.    [Lojza]   04.11.2022
Odpověď  Tak jsem si dal práci a jedná se o doplnění paragrafu 79a, 79b a 79c + změny v některých dalších §. Nenajdete to v textu předkládaného do sněmovny ale v pozměňovacích návrzích - je to doporučení z hospodářského výboru, sněmovní tisk 216/2. Jak to bude odesláno do senátu tak na stránkách senátu i na stránkách PSP by měl být konečný schválený text od PSP. Samozřejmě že senátoři tam můžou propašovat nějaké další "zlepšení".    [HonzaBK]   04.11.2022
Odpověď  Četl ten návrh někdo? Nebo jenom zprávy v novinách? Ať hledám, jak hledám, mezi sněmovními tisky v poslanecké sněmovně, novelu zákona 56/2001 řeší pouze tisk 216/0 a tam není o STK historických vozidlech ani slovo. Jediné, co tam o historických vozidlech je, se týká možnosti zachování starých registračních značek u vozidel v depozitu. Tak kde to je?    [Franta]   04.11.2022
Odpověď  A jak to zaměstná úředníky? Vždyť ani dnes úřady ohledně STK nic nedělají (kromě licencí), vše je to soukromy subjekt - souhlasím že se jim dá zase jen vydělat. Viděl bych smysl v tom, že by do určitýho roku výroby zrušili emise, ale aby to neudělali stejně jako u dvoutaktů, tam emise nejsou, ale zaplatit je musím. Každá STK odvadí státu daně, takže to vůbec nesouvisí se zadlužováním státu, ale o vyšších příjmech státu - jak dostat z motoristů víc bankovek. Nejsu z krajského města, ale bydlím poblíž a raději pojedu na STK v místě bydliště, než abych jezdil na krajskou testqci do krajského města. A znám lidi, kteří to mají na STK 5 km, do krajského města 50 km a mají více veteránů, co ti by si raději vybrali? Jak to mají nyní řešit v souladu se zákonem? O smyslu a nesmyslu STK obecně snad tato diskuze není, takže k tomu se vyjadřovat raději nebudu, ale asi bych souhlasil.    [HonzaBK]   04.11.2022
Odpověď  do návrhu zákona jsem nekoukal
ale předpokládám, že stejně jako u běžných vozidel, bude třeba pro vstup na STK předložit protokol o absolvování ME
ano, už dnes se u "bílejch" tak děje pouze vizuální kontrolou
jen, abyste nezapomněli, že i na ME chtějí bankovky....    [Michal]   03.11.2022
Odpověď  STK v té podobě jaké dnes probíhá je úplně nesmyslná, v podstatě nejde o kontrolu technického stavu. U motocyklů zcela na 100%. Nikde jsem neviděl statistiku počtu nehod zaviněných veterány. Má někdo spočítané, že navrhovaný systém se státu vyplatí. Pozor. To, že majitelé veteránů budou platit za něco co nedává smysl, nepřinese státu vůbec nic. Jen uměle zaměstná úředníky a nechá vydělat pár jednotlivcům. Je to celé jeden velký nesmysl.
Dnes, kdy se stát astronomicky zadlužuje by bylo naopak záhodno, aby stát nechal lidi na pokoji. Tento v uvozovkách komfort, který nám nabízí, nechť si laskavě strčí někam. Na toto lidé stát nepotřebují.    [webmaster] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.11.2022
Odpověď  a co jiná polemika - samozřejmě se u nás vše dělá jen polovičatě. Předpokládám, že novela zákona se bude týkat jen veteránů na zelených značkách. Proč vozidlo z roku 1920 apod. např Tatra 12 která má bílé značky by měla chodit pravidelně na STK a moderní auto z roku 1990 nebo amerika z 60-90 let na zelených začkách na STK nechodí? Proč se to neřeší rokem výroby, výkonem, konstrukční rychlostí...? A kdo dnes schvaluje vozidla k provozu na pozemních komunikacích na zelených značkách? Několik (většinou starších) fyzických osob, kteří v mnoha případech ani nemají možnost ověřit technický stav vozidla - zejména brzdy a nápravy a jejich vůle. A spočítal někdo kolik dní by bezespánku se museli tyto osoby věnovat testacím podle současných pravidel, pod kterými jsou v roce podepsáni? Co je lepší pro člověka, který není člen klubu, který vlastní více veteránů, který nebydlí v krajském městě a chce je všechny otestovat? Každý naložit na vlek, odvézt na testaci a to pořád dokola třeba 50 i více km? Takto zajede na nejbližší STK a bude to mít hotovo. Samozřejmě, je to jako všude o přístupu daného technika a jeho znalostech, ale nepodceňujme ty techniky, vždyť to vlastně už dělají, když je to stejný auto na bílých značkách. A to už neřeším nynější nesmyslné požadavky na fotky, kterých je více než na STK. A co GDPR v současnosti, na co podle zákona je nárok a co vše po nás asociace chce? To se raději ani neptám.
Takže nechvalmě dne před večerem, ale taky (druhý přísloví mě nenapadá), dokud nebudeme vědět jak to bude fungovat v praxi.    [jj]   03.11.2022
Odpověď  Souhlasím se vším. Cena STK taky rychle poletí nahoru a co 5 let bude jistě jiná a pro stk stát zajistil díky některým poslancům další penězovod. Jak budou veterány posuzovat? Tak jako jiná vozidla jistě všude stejně bez vnějších vlivů, známostí a úplatků 😀. Stk jsou hdnoceny podle % vyhledaných závad. Zpětný zápis by byl reálný pokud by někdo silný vylobboval u poslanců změnu zákonů, ale je to opravdu něčí zájem? Nakonec každý může otravovat toho svého.    [Lojza]   03.11.2022


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006