Všechny zdravím a prosím o
identifikaci{633- dvouřadý primární
řetěz,měchy na vidlici,mech.otáčkoměr na
levém karteru,není hrazda na
řídítkách].Podle orig.TP číslo motoru i
rámu sedí.Jde mi o to jestli má význam
renovace.Další foto i detaily mám. moc
dík [petrik] 21.10.2004 Zobrazit téma |
| To se ani nedivím, protože takhle dnes potkat Bizona, natož takhle krásného, musí být událost a když
k tomu ještě připočtu tu úžasnou palubku s otáčkoměrem, tak to bych padl na zadek. Opravdu je to
nádhera! [Wenda] 10.07.2009 |
| Chlapci,dnes první espezetková jízda,jede to jak kráva,lidi hledí,ani se jim nedivím,je to
paráda.Dneska se po 4 taktu jen tak někdo neotočí,vrací se do náš kdysi opomíjený dvoutakt.To je
panečku zvuk!Akorát se asi budu muset vrátit do mogulu,ty drahé oleje nějak nečmoudí ani
nevoní.Omluvte mě,jsem plný dojmů,634-ku jsem měl v roce 1975 jako prototyp,takže to prožívám [petrikpetrik1] 03.07.2009 |
| I když jsem tu hodně často za rejpala, tak k týhle palubovce se dá říct jediný: BOMBA. [Lukáš] 17.06.2009 |
| V tom případě je jasný rok vzniku téhle úpravy. [monty] 17.06.2009 |
| Monty: Ano, to je pravda. Mám holandskou knížku s tehdejšími motocykly z roku 1975, je tam i panelka
250 i 350 a 350/634 s elektronickým otáčkoměrem. Mechanický otáčkoměr se začal dávat až od roku
1981 společně s rovnými konci výfuků (do té doby byly výfuky na koncích lehce zúžené jako u Bizona) [Wenda] 17.06.2009 |
| Pokud si pamatuju,tak první 634 ve vývozní verzi měly elektrický otáčkoměry,až časem(dva roky? ) se
objevily víka s náhonem- potom odhaduju r.v. víka cca 1975.Otáčkoměr 1973- takovej mám na svým
Enduru z roku 73. V té době se vývoj Jawy určitě zabýval úplně jinejma věcma než Bizonem.
Ale hezký to je,souhlasím. [monty] 17.06.2009 |
| Tak pokud je ten otáčkoměr z čízy, tak je vidět, že si dotyčný s úpravou vážně vyhrál, opravdu je to
pečlivá práce. :)) Nevím jak ostatním, ale mě se tahle úprava s tím otáčkoměrem velice líbí a
je škoda, že se to takhle nevyrábělo. [Wenda] 17.06.2009 |
| Otáčkoměr je z ČZ typ 988 Enduro, a má dodělaný ten kryt přes střed ručičky a rámeček z Bizona
.Proto jiný rozsah a správný vzhled. Původně na otáčkoměru byl rámeček jiného tvaru(jako na čz 150
C) a střed ručičky viditelný.Víko na motoru s náhonem je z typu 634. Malý dotaz - jak
tato spínčka nahradí původní Boschku? Vždyt má pouze dvě polohy,čím se zapínají světla? [monty] 17.06.2009 |
| Hmm, pekná mašina. Zaujímalo by ma, či ste mali to sanie originál v čiernej, alebo sa robilo iba
strieborné? [vladik] 17.06.2009 |
| Hm, a už jsem za blba- otáčkoměr jde z víka, co? Jdu radši něco sníst :-) [Petr Kropáček ml.] 17.06.2009 |
| Ještě něco mě napadá- je vývod otáčkoměru na tom karteru profesionálního vzhledu? Pokud máš karter s
vrchním úchytem za válcem (který měl pouze bizon) a vývodem na otáčkoměr, je to fakt zajímavost. [Petr Kropáček ml.] 17.06.2009 |
| Jenom postřeh- kdyby otáčkoměr byl originál, červené pole by začínalo někde u šesti tisíc, při
kterých toho má 350 plné zuby, a ne až v sedmi a půl. Ale je to opravdu paráda, vypadá to
naprosto věrohodně a netuším, z čeho ten otáčkoměr pochází. Na co je ta třetí kontrolka? [Petr Kropáček ml.] 17.06.2009 |
| A ještě jsem se chtěl zeptat, z čeho ten otáčkoměr je, když je tvarově i velikostně úplně stejný
jako tacháč? Nevědět, že to takhle nebylo z továrny, věřil bych, že je to originál. [Wenda] 17.06.2009 |
| Skvělé, fantastické, hluboce smekám! Vidím, že další Bizon je zachráněn pro budoucí generace.
Je sice pravda, že tam ten otáčkoměr není originál, ale na druhou stranu to původní provedení, kdy
vpravo byl jen tachometr, vlevo spínačka s poházenými třemi kontrolkami v prostoru, vysloveně
svádělo k tomu, že by tam otáčkoměr sedl jak "prdel na hrnec". :)) Kolikrát jsem si
kladl otázku, jak by to s ním vypadalo a teď konečně vidím, že je to perfektní. Díky moc, je to
opravdu vynikající práce! [Wenda] 17.06.2009 |
| ty kolena ani z bizona bíz nemůžou, vždyť mají převlečné matice a to bizon neměl-jsou tam jiné válce [bobo] 17.06.2009 |
| No právě,k zachování původního stavu mě vedl mimo jiné- plech přístrojovky,po opískování- profipráce
bez jakéhokoliv navařování nebo dodatečných úprav.Dotyčný by musel zaslepit stávající otvory a to
nebylo.Plech byl použit před vyražením standardních otvorů.Toť můj názor,za který se
nebiju.Každopádně ať tak ,nebo tak,je to nádherný stroj. [petrikpetrik1] 17.06.2009 |
| Moc pěkná práce. K otáčkoměru -podle mne tam nepatří. Drobnosti-levou rukojet máte
soudečkovou,patří tam stejná jako pravá,válcová,a nálepky na nádrži nalepené obráceně-levou
napravo.¨ Výfukový kolena jsou podle mne z typ ČZ 471 (jsou hranatý,origo Bizon má oblouk k
válci s větším radiusem) Samozřejmě děkuji za použit replik z naší výroby - to potěší a
vidím,že se nehoním zbytečně. [monty] 17.06.2009 |
| foto10 [petrikpetrik1] 17.06.2009 |
| foto9 [petrikpetrik1] 17.06.2009 |
| foto8 [petrikpetrik1] 17.06.2009 |
| foto7 [petrikpetrik1] 17.06.2009 |
| foto6 [petrikpetrik1] 17.06.2009 |
| foto5 [petrikpetrik1] 17.06.2009 |
| foto4 [petrikpetrik1] 17.06.2009 |
| foto3 [petrikpetrik1] 17.06.2009 |
| foto2 [petrikpetrik1] 17.06.2009 |
| foto1 [petrikpetrik1] 17.06.2009 |
| foto [petrikpetrik1] 16.06.2009 |
| prosim o foto po renovaci. Diky [Standa_2] 05.06.2009 |
| Tak jsem dokončil a udělal technickou.Tuším,že se mi podařila pěkná renovace.Přez určité váhání jsem
zachoval původní koncepci při koupi.Dvouřadý řetěz,mechanický otáčkoměr,částečně odkryté zadní
tlumiče a kolena na převlečnou matici.Vedlo mě k tomu toto-pídil jsem se po informacích a jeden
bývalý zaměstnanec co dělal na bizonech potvrdil,že toto mohlo vzniknout v Jawě.Dělal se kus od kusu
pro různé výstavy a předváděčky.Samotný plech přístrojovky nejde v amaterských podmínkách
vyrobit,jak bylo v mém případě-přesně vyskružené a zespoda navařeny trouhelníkové vyztužovací
plíšky.Kolena byla bizon,ale s přírubou(žádné navařování). Zkuste,prosím rozumně diskutovat.
díky za reakce [petrik] 05.06.2009 |
| Tak do dopadá,když je kozel zahradníkem. [kibic] 24.01.2005 |
| Můj názor - podle toho,jak vypadá
zbytek,je to domácí úprava - sedlo,zadní
světlo z 638,přepínače světel na
řídítkách a pod. Do motoru někdo při
generálce dal díly z 634,včetně válců -
to přece není problém. Vypínání spojky
chybšlo jen na prvních 634,do roku asi
1976 [MONTY] 23.10.2004 |
| U strojů 634 spojkový automat prý nebyl
jen u toho prvního typu, později už
ano.A co se týče toho řazení, viděl jsem
motory 634,co měly řazení nahoru i
dolů...tak nevím... [Tom K.] 22.10.2004 |
| Zdařbůh! Mechanickej otáčkoměr a
dvouřadý primár by nasvědčoval 634
spodku motoru. 634 motory prý nemají
poloautomat na spojku a jednička se řadí
dolů. Pokud je to tak i u Tvé motorky,
pak je to buď divoký výmysl mechanika z
Jawy, nebo dílo hodně cílevědomého
úpravce (i když si neumím představit,
jak někdo do korpusu bizona cpe komplet
vnitřek z 634), tomu by nasvědčovala i
snížená řidítka- očividně jsou buď
vyrobená, nebo minimálně zkrácená (kromě
toho, že jim chybí ta hrazdička). Taky
by musel být kutil dost zručný, aby
dokázal vyrobit uspokojivě kulatý otvor
do plechu přístrojovky, zkus to nějak
vyšetřit. Do renovace bych se zatím asi
nepouštěl, nejdřív by to chtělo mít
jistotu, o co se jedná. [Petr Kropáček] 22.10.2004 |
| Svůj názor jsem už poslal mailem,ale
stále mi hlavou vrtá ten otáčkoměr a pak
ty výfuková kolena - upevnění... [Tom K.] 21.10.2004 |
|