Any topic concernig Czech (mainly) vintage car or bike is welcome here.
Foreigners don`t hesitate to ask please. [JzK] 11.10.2006 Zobrazit téma |
| Vážený pane Hartmane, odkud plynou rozdíly v hodnotách trysek nevím, ale
našel jsem v seřizovacích tabulkách karburátorů jikov tyto hodnoty: Jawa 350
soutěž typ 554 karb. 2928H, difuzér 28, hlavní tryska 120, tryska běhu na
prázdno 60, nastavení jehly šoupátka 2, nastavení šroubu běhu naprázdno 1/2
otáčky, připevnění karburátoru O, přívod paliva H. Pokud byste potřeboval něco
bližšího, udejte konkrétní dotaz, pokusím se to zjistit. Můj email je
xy.cerny.z@seznam.cz [Černý Z] 10.08.2007 |
| Ohledně Jawy S-554 šestidenní. Právě jsem dokončil celkovou renovaci
téhle Jawy 350 s 360 stupňovou klikovou hřídelí. Ve Švédské příručcce (1965) pro
armádní Jawy popisují karburátor Jikov 2928 s hlavní tryskou 133. Ale v příručce
o údržbě Jawy (Finsko, 1962) jsem našel tuhle Jawu s Jikovem 2926SBD s hlavní
tryskou 98. S 28mm karburátorem jede Jawa dobře jen s hlavní tryskou 115 a 26 mm
karburátor s hlavní tryskou 98 rovněž vede k dobrým výsledkům. Užití 28mm
karburátoru a 133 trysky ústí v problémy ve vyšších otáčkách a rychlostech a
hodně mokrým svíčkám. Nevíte odkud pocházejí tyhle rozdíly v příručkách a
chování motoru? Jsou nějaké rozdíly mezi vojenskými a civilními modely anebo
byly úplně jiné? Shledával jsem typy 554/01 až do 554/05 jako různé, ale nemůžu
najít žádné rozdíly. Pokud byste věděli něco více o historii 554 moc rád bych se
to od vás doslechl. Předem díky za vaši pomoc. S úctou Bram Hartman,
Nizozemí [JzK] 30.11.2006 |
| About Jawa S-554 Six Days. I just finished the complete overhaul and
restoration of this Jawa 350cc Twin with 360 degree crankcase. In the
Swedish handboek(1965) for the military Jawa they prescribe a Jikov 2928
carburettor with main jet 133. But in a Jawa maintenance book (Finnish, 1962) I
found for this Jawa a Jikov 2926SBD with main jet 98. With the 28 mm
carburettor the Jawa only runs good with a main jet 115 and also good results
with the 26mm carburettor and main jet 98. Using the 28mm one with 133 jet
results in problems at higher revolutions and higher speed, and very wet
sparkplugs. Do you know where these differences in the handbooks en
behaviour of the engine come from? Are there differences between the militair
and civil type or were there different types? I found type 554/01 until 554/05
as different types but I can not find the differences. If you should
know some more about the 554 history, I should like to hear from you. I
thank you in advance for your help. Best regards, Bram Hartman,
The Netherlands. [Bram Hartman The Netherlands] 24.11.2006 |
|