MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316602 příspěvků |8228 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 42 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexEnglish is welcome here | Odpověď 21.12.2024 12:36  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Any topic concernig Czech (mainly) vintage car or bike is welcome here. Foreigners don`t hesitate to ask please.    [JzK]    11.10.2006     Zobrazit téma  
Odpověď  Vážený pane Hartmane,
odkud plynou rozdíly v hodnotách trysek nevím, ale našel jsem v seřizovacích tabulkách karburátorů jikov tyto hodnoty: Jawa 350 soutěž typ 554 karb. 2928H, difuzér 28, hlavní tryska 120, tryska běhu na prázdno 60, nastavení jehly šoupátka 2, nastavení šroubu běhu naprázdno 1/2 otáčky, připevnění karburátoru O, přívod paliva H. Pokud byste potřeboval něco bližšího, udejte konkrétní dotaz, pokusím se to zjistit. Můj email je xy.cerny.z@seznam.cz    [Černý Z]   10.08.2007
Odpověď  Ohledně Jawy S-554 šestidenní. Právě jsem dokončil celkovou renovaci téhle Jawy 350 s 360 stupňovou klikovou hřídelí. Ve Švédské příručcce (1965) pro armádní Jawy popisují karburátor Jikov 2928 s hlavní tryskou 133. Ale v příručce o údržbě Jawy (Finsko, 1962) jsem našel tuhle Jawu s Jikovem 2926SBD s hlavní tryskou 98. S 28mm karburátorem jede Jawa dobře jen s hlavní tryskou 115 a 26 mm karburátor s hlavní tryskou 98 rovněž vede k dobrým výsledkům.
Užití 28mm karburátoru a 133 trysky ústí v problémy ve vyšších otáčkách a rychlostech a hodně mokrým svíčkám. Nevíte odkud pocházejí tyhle rozdíly v příručkách a chování motoru? Jsou nějaké rozdíly mezi vojenskými a civilními modely anebo byly úplně jiné? Shledával jsem typy 554/01 až do 554/05 jako různé, ale nemůžu najít žádné rozdíly. Pokud byste věděli něco více o historii 554 moc rád bych se to od vás doslechl.
Předem díky za vaši pomoc. S úctou Bram Hartman, Nizozemí
    [JzK]   30.11.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  About Jawa S-554 Six Days.
I just finished the complete overhaul and restoration of this Jawa 350cc Twin with 360 degree crankcase.
In the Swedish handboek(1965) for the military Jawa they prescribe a Jikov 2928 carburettor with main jet 133. But in a Jawa maintenance book (Finnish, 1962) I found for this Jawa a Jikov 2926SBD with main jet 98.
With the 28 mm carburettor the Jawa only runs good with a main jet 115 and also good results with the 26mm carburettor and main jet 98.
Using the 28mm one with 133 jet results in problems at higher revolutions and higher speed, and very wet sparkplugs.
Do you know where these differences in the handbooks en behaviour of the engine come from? Are there differences between the militair and civil type or were there different types? I found type 554/01 until 554/05 as different types but I can not find the differences.
If you should know some more about the 554 history, I should like to hear from you.
I thank you in advance for your help.
Best regards, Bram Hartman, The Netherlands.    [Bram Hartman The Netherlands]   24.11.2006


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006