MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316429 příspěvků |8204 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 43 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPoválečné motocykly zahraničních z | Odpověď 18.10.2024 04:42  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Jaké náplně do Nortonů
Mám Es 2 (1959) a Dominátora (1961)a potřebuji poradit s náplněma. Zatím používám historický M6AD, PP80 a do benzínu přidávám falešné olovo. Jsou i nějaké jiné možnosti ?    [mirek]    02.12.2013     Zobrazit téma  
Odpověď  Já ne kámoš má N 15 , což je 750 SS s dvěma karboši a kompresí, že to pomalu nejde ušlápnout..Je to brus, až to člověka zaráží, na tu dobu..    [kříž]   01.04.2020
Odpověď  Kříž- rádo se stalo. co mas za Nortona?    [free]   26.10.2019
Odpověď  Díky free, tak nějak to dopadlo..    [kříž]   22.10.2019
Odpověď  kriz ahoj do primaru muzes dat ten samy co do motoru 20w 50 tedy nejaky urceny pro spolecnou napln s spojkou
nebo neco podobneho jako je tady
https://www.rgmnorton.co.uk/buy/atf-q-automatic-transmission-fluid-1ltr_4003.htm    [free]   22.10.2019
Odpověď  A jaký olej do spojky /u hliníkového krytu/ např. u Nortona 750SS?    [kříž]   06.10.2019
Odpověď  M6AD NEVYDRŽÍ TEPLOTU 235 NA SVČCE A KARBONUJE ,ADITIVA POŠKOZUJÍ LOŽISKOVÉ KOVY    [argus]   05.01.2019
Odpověď  Teď jsem měnil olej u Dominátora dával jsem mineral Denicol 20W50 a do Matchlsse G9 jsem lil SEA 50. Podle manuálu by to mělo být OK. Kupoval jsem v Chrudimi.    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2018
Odpověď  český podle mě neseženeš. Angličtině se nevyhneš. V originále je toho plný internet. Stačí trošku hledat. Prních dva odkazy co našel google:
https://www.repair-manuals.eu/cat/motorcycle_repair_workshop_manuals/repair_manuals_matchless/
http://archives.jampot.dk/Book/Workshop_manuals/1957-1964__=M=_Workshop_Instruction_Manual_all_models_SEARCHABLE.pdf    [Arpi]   24.08.2018
Odpověď  Zdarec, potřebuji manual i katalog nahradnich dílu /nejlépe český/ na Matchless G 80/nebo G3L/ rok 53-56 nevíte kde stáhnout nebo najít aspoň k prohlédnutí dík za radu čau paras72    [paras]   22.08.2018
Odpověď  No prostě jedna a jedna se rovná dvě, takže když mám jednoválec 500 o výkonu 20 koní tak vím že mi bohatě stačit hustší minerál 20W50 nebo i sae 40 -6ad, ale kdo si myslí že je v nortonu motor z ferari ať se vypraví do depa F1 třeba mu tam něco prodaj a hurá ca cestu kolem světa. Zkušenost je holt nepřenosná.    [host]   18.01.2014
Odpověď  V roce 1973 jsem od Mototechny koupil sklad Norton & Matchless a spolu s p. Talaváňou držel servis takže myslím že mám mnoho informací o to co a kam patří
rozhodně to není M6AD. pŘED 25 léty jsem nechal naformátovat i speciální oleje do
veteránů a myslím že je každého věcí když poškozuje svůj majetek a historikké dědictví, omlouvám se že jsem Vám chtěl poradit co a jak. Produkty nikomu nevnucuji
tak jako účast na akcí "alla memoria" kterou každoročně pořádám www.bsaservis.zde.cz    [argus]   18.01.2014
Odpověď  V roce 1973 jsem od Mototechny koupil sklad Norton & Matchless a spolu s p. Talaváňou držel servis takže myslím že mám mnoho informací o to co a kam patří
rozhodně to není M6AD. pŘED 25 léty jsem nechal naformátovat i speciální oleje do
veteránů a myslím že je každého věcí když poškozuje svůj majetek a historikké dědictví, omlouvám se že jsem Vám chtěl poradit co a jak. Produkty nikomu nevnucuji
tak jako účast na akcí "alla memoria" kterou každoročně pořádám www.bsaservis.zde.cz    [argus]   18.01.2014
Odpověď  milý argusy, manuál na ES 2 je volně stažitelný na internetu v češtině. Jinak mám i původní originál.    [Evžen]   11.01.2014
Odpověď  Pane Koutný samozřejmé je použití SAE 30 ,40, i 50 podle provozních podmínek toho kterého stroje. Já vzhledem k značnému opotřebení doporučuji SAE 50 a nemyslím že dělám nějakou reklamu protože tady žádné zákazníky neočekávám.    [argusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2014
Odpověď  Potřebujete manuál Nortona ES 2 nebo Matchless G 80 ozvěte se je tam i originál zmínka o to co mazat    [argusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2014
Odpověď  Potřebujete manuál Nortona ES 2 nebo Matchless G 80 ozvěte se je tam i originál zmínka o to co mazat    [argusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  M8AD používám léta, do nortonů es2 a i jiných starších vzducem chlazených čtyřtaktů, nemám s tím jedinou negativní zkušenost, ale když měním olej někomu kdo je mlsnější tak dávám castrol GP minerál 20-50 cca 170 kč za litr. Sám bych se častěji měněného M6AD při rekreačnín stylu jízdy taky nebál ale trend kvalitních olejů nás stále tlačí do něčeho lepšího. V knize Spotovní Motocykly z roku cca68?pan.Husák doporučuje pro mazání 4taktních soutěžních enduro motocyklů olej M6A.    [honďas]   22.12.2013
Odpověď  Argusi, když už si tady děláte reklamu, poraďte aspoň správný olej - SAE 40 - viz odkazovaný manuál na Eurooldtimers.    [Sancho] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.12.2013
Odpověď  Je škoda že majitelé těchto motocyklů málo čtou a věří že jejich olej vydrží +240 C
o více na svíčce a po tom tepelným šoku ilej ještě maže. Moderní oleje nejen že poškozují těsnění ale napadají ložiskové kovy.Kdo jezdí tu a tam na sraz může se lecos dozvědět ale co internet existuje je vše na našich stránkách zadarmo k nahlédnutí.V 60 létech byl motor konstruován a používán olej s viskozitou 50 pro letní provoz lze použít i 20w50 nebo 20w60 API SF za podmínek že je po GO aby se
nevytloukal. Ahoj    [argus]   21.12.2013
Odpověď  Otevři web. bsa.zde.cz ,tam je poučení a na bsa.zde.cz lze koupit. Nepoškozujte nevhodným mazáním    [argus]   20.12.2013
Odpověď  Nebo třeba(?): http://www.veteranskeoleje.cz/    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2013
Odpověď  Olovo ano, olej nevybírat podle toho jestli se v roce 60 dělal nebo ne ale podle specifikací. Nějaké manuály zde: http://www.eurooldtimers.com/cze/manualy/1?fulltex t=norton&druh=0&manufacturer=0&languag e_id=0.    [Roadster]   04.12.2013
Odpověď  tak trochu vycházím z toho, že M8AD se v roce 1960 nedělal. A proto uvítám jakoukoliv radu. Dominátora mám třetí týden, Do Čr se nedovážel a informací na netu jsem také moc nenašel. A co benzín - olovo či nikoliv???    [mirek]   03.12.2013
Odpověď  M6AD bych určitě nelil aspoň do dominatora-ten potřebuje na kluznou kliku něco lepšího. Kamarád jezdí commando na zmíněný supermogul M8AD 15w50 dlouhá léta. Já bych doporučil minimálně 20W50 jak uvádí manuál. Nějaký nízkodetergentní když není olejový filtr. Značkové oleje viz níže nabízejí velký výběr za dobrou cenu. Dle specifikací bych za mě doporučil Penrite. Uvádí velký obsah zinku a dalšich dobrot pro veterány    [Roadster]   02.12.2013
Odpověď  Olejů je spousta třeba tady http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/11 -1-Oleje-pro-veterany Ale já používám na Jawě M8AD a jsem spokojený i s jeho cenou :)měním ho každý rok bez ohledu na ujeté Km.    [jirka]   02.12.2013


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006