 Ahoj. Chtěl bych se zeptat jestli někdo nemáte ČZ 125B nebo T s menším výrobním číslem než 167 838 s původní el.instalací. S jawarmaniakem řešíme jednu nesrovnalost ohledně přepínačů a zapojení, zatím máme zjištěno že v katalogu náhradních dílů pro ČZ 125B(vydání 1947) je zobrazen zámek přepínače stejný jako má ČZ 125/150C, na obrázku samotné destičky je vidět že se jedná o desku starší(jazýček pojistky spojen na dvou kontaktech). Na samotné retuši je patrné že jsou na spodní straně asi klemy stejné jako na některých fotkách zde na fóru: http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=113&idtop=60168 http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=113&idtop=181337 Zajímalo by mě jestli ještě někdo nemá původní přepínač také takto překlemován, pravděpodobně se dost často původní přepínače u strojů se předělávaly kvůli nespolehlivosti staršího zapojení(přepalování vlákna žárovky)- mám to potvrzeno už na dvou strojích. Zatím jsem zběžně zkusil zakreslit klemy do spínačky při použití zámku z ČZ 125/150C a vypadá to že by to s tím překlemováním mohlo fungovat. [Martin Štindl] 04.01.2013 Přidat odpověď |
|  Poloha zámku při parkování, kontaktní zámek propojí přes obě klemy bateri s parkovacími světly - i v této poloze je obvod dobíjení odpojen. [Martin Štindl] 05.01.2013 |
|  Poloha zámku při jízdě v noci/se světly.Propojením kontaktů 51 a 58 je hlavní žárovka napájena přímo z magneta střídavým proudem, žárovka v zadní lampičce je naopak napájena stejnosměrným proudem z baterie přes klemu a kontakty 56 a 30. Obvod dobíjení akumulátoru je v této poloze odpojen - v součastnosti při nutnosti celodenního svícení dost nepraktické, baterie se při provozu tedy nedobíjí :( [Martin Štindl] 05.01.2013 |
|  Přepracováno.Poloha zámku při jízdě bez světel - pouze v této poloze byla baterie dobíjena. [Martin Štindl] 05.01.2013 |
|  Bezďa: přesně!!!! už mě to teď také trklo jak to vlastně fakčí :-) právě takto je podle schéma do v.č.167 837 - zapojení je správné a také to funguje - s tím že motorka musí mít baterii aby při jízdě se světly svítila i zadní lampička . Při jízdě bez světel je pouze dobíjena baterie. Při jízdě se světly je obvod dobíjení odpojen, hlavní žárovka je napájena přímo z magneta střídavým proudem a zadní žárovka je napájena z baterie. Při parkování jsou obě parkovací žárovky napájeny z baterie(obvod dobíjení odpojen). Nejspíše právě používaná baterie 7Ah byla příliš na maličkou žárovku v zadní lampě(Osram 6V 1,3W) a při zapínání světel často odešla. Další nevýhodou bylo jistě i samotné napájení z baterie při jízdě se světly - pokud byla baterka vybitá nebo se jezdilo bez ní tak zadní lampa prostě nesvítila. Zámek přepínače je usazen tedy stejně jako na Céčku(pravidlo V). [Martin Štindl] 04.01.2013 |
|  Tak přikládám to schéma snad to k něčemu bude, už je to pár let co sem to rozdělával ale myslím že to zapojení tak bylo. [Bezďa] 04.01.2013 |
| Sorry,nechtěně jsem se blbě podepsal:) [Jirka12] 04.01.2013 |
| Tak ja na tom měl právě přesně tu sestavu podle katalogu. To schéma když tak překreslím. [Bezďa] 04.01.2013 |
| Tak já mám ty přepínače s hliníkovými nýty.(takže asi T) Ještě pro upřesnění-po rychlé konzultaci s otcem,ty první přepínače (do leva,do prava)jsou včetně čísel okopírované BOSCH(je tam pouze něco vynechané),ale ne pevný klíč.Ten a pozdější přepínač(u C-do leva),je už ČZ (ale č.ozn. zůstává). Stále mi zůstává záhadou ta sestava v tom katalogu... [ji] 04.01.2013 |
| Já mám původní přepínač na čz 125 t rok 48 výr. číslo 163 292. Měl sem tak původní destičku překlemovanou a zámek z 150c, běhalo to normálně mám i překreslené schéma. Jak budu mít chvíli tak bych ho sem dal. [Bezďa] 04.01.2013 |
|  Ještě i samotný rozdíl mezi destičkami, vlevo je (asi)starší provedení, vpravo mladší. Starší typ se mimo těch dopájených klem se odlišuje i provedením - v místě kde u mladšího typu(vpravo) jsou nevyužité kontakty uchyceny pouze hliníkovými nýtky má starší(vlevo) mosazné válečky a i rozdílně jazýčky pro připájení vodičů. [Martin Štindl] 04.01.2013 |
| Ty spínače jsou opravdu původně(nevím zda licence,nebo kopie) BOSCH.Ostatně jako celé zapalko. Jen pro zajímavost-raznice čísel na destičce přepínače jsou orig. BOSCH,které měly v ČZ. [Jirka12] 04.01.2013 |
| Ten zámek a kontaktní destička v katalogu ČZ 125B je určitě retuš skutečného takže možná pro výrobu adaptovali už vyráběný spínač(jestli je to tedy BOSCH), ty klemy předpokládám dodělávali továrně. Zajímalo by mne na co mohl být tento spínač původně určený. Jinak to schéma co jsem kreslil je adaptované tak aby to fungovalo - usměrňovač je vřazen jinak než je tomu na schématu a zámek přepínače jsem orientoval podle Céčka (písmeno V z pohledu jezdce ve směru jízdy). Na té retuši je to ale obráceně(obrácené V).Ještě zpracovávám schéma pro tuto možnost, uvidí se... [Martin Štindl] 04.01.2013 |
| Tohle je zajímavé.Mrknul jsem na desky spínačů,co mám doma z B nebo T (?) a na nich žádný takovýto klem není,ale v tom katalogu(resp. z jeho foto níže) je to jasně patrné. Vrtá mi hlavou,jak to mohly nafotit do katalogu v r.1947,se zámkem na C a ještě s vylepšením (překlemováním) kvůli přep. žárovky,když se ve výrobě používaly jiné typy zámků a katalogy musely být hotové ještě dříve,než šly motocykly do výroby.Typ Céčkového zámku už se asi dělal,protože je to vlastně všechno převzaté od Bosche. Pochopil bych to v kat. pro Mototechny z r.57. Napadá mne jen když ten katalog dělaly,tak měly původní díly Bosch a poskládaly to tak,nebo to i tak snad bylo zapojené skutečně od zmíněné firmy.(???) [Jirka12] 04.01.2013 |
|  Po zakreslení klem a zapojení podle staršího schéma by to mohlo s přepínacím zámkem z ČZ 125/150C fugovat - ten nákres je jen zběžný, moc jsem se s tím nepáral :) Pokud by se to ověřilo tak už bych to zpracoval ukázkově. Při jízdě bez světel by měla být pouze dobíjena baterie přes usměrňovač a tlumivku(překvapivě v této poloze přepínací zámek propojuje kontakty které už jsou stejně překlemovány) Při jízdě se světly zámek propojí kontakty 51 a 58 - hlavní žárovka je napájena přímo z magneta střídavým proudem, naopak zadní žárovka je napájena z obvodu dobíjení - tedy přes tlumivku,usměrňovač a pojistku. Při parkování zámek právě přes obě klemy propojí bateri s parkovacími světly. [Martin Štindl] 04.01.2013 |
|  Detail v katalogu náhradních dílů ČZ 125B na straně 16 (vydání říjen 1947), stejné zobrazení je i v mladším katalogu z roku 1957 - přepínací kontakt značen stejně 200-02/51(staré značení) a 45-5860-03(nové značení), nové značení odpovídá zámku pro ČZ 125/150C. [Martin Štindl] 04.01.2013 |
|
|