Mám podezření, že pouzdro pro uložení pohonu rychloměru (výstup pohonu z olej. vany) je možná nestandardní. Problém je v tom, že pohon rychloměru končí zároveň s tím pouzdrem, tj. vůbec nevyleze ven z motoru. Když tam pak dám to guferko, tak jím pohon vůbec neprochází. Nevím, jestli mám teda ten pohon krátký (má délku 167mm) nebo je to pouzdro třeba hlubší než má být. Mrkněte prosím na foto. Díky. [jakubjezik] 24.02.2012 Přidat odpověď |
| Ahoj kluci. Mam dotaz,mam Peraka 350 rok vyroby 1948,tece mi olej dole kdy jde nahon do motoru. Po sundani spojky a prim.retezu nemohu vyndat nahon rychlomeru.Vi nekdo jak na to. Vytlouka se z venku nebo zevnitr.Ten sroubek co to drzi jsem vysrouboval. Moc dekuji. Olda [Oldrich Kratochvil] 24.04.2014 |
| Kdyby byl dobře nabroušený vrták tak by se možná nechal udělat zápich na okroužek i na tom starym přímo v motoru. A kdybch dělal nové pouzdro tak bych ho zkusil udělat kradší a dal tam simering. [vana-hb] 25.06.2013 |
| pokud by se delalo nove doporucil bych do nej udelat zapich na o krouzek a bude to bez problemu [free] 22.06.2013 |
| Jediné dobré druhé řešení je pouzdro vyrazit ven a vysoustružit nové ... ale na to se mělo pamatovat při sestavování motoru když se kartery ohřívaly pro nasazení ložosek na klice. Různá pomocná řešení a utěsňování dlouho nevydrží. [vana-hb] 20.06.2013 |
| Já to udělal tak, že jsem si vyseknul filcová kolečka ze slabšího materiálu a to samé z gumy odolné oleji(trošku s přesahem do díry). Jako první přišel do díry filc(tim jsem si nastavil vhodný přítlak-budto jsem kolečko přidal nebo ubral) a před něj gumové kolečko, pak koncovka bowdenu. Je to vše udělané tak, aby to při zašroubování jistícího šroubu bylo festově přitlačeno. Ujeto už asi 600Km a karter je zvenku suchý a čistý. Není to žádné patlání a ani zásah do konstrukce. :) [Henry] 18.06.2013 |
| zátku od vína do motoru, to jsem se zasmál... [radek] 16.06.2013 |
| vana hb trochu reseni o nicem ne? [free] 16.06.2013 |
| Ten olej vám leze náhonem tachometru protože ho lanko nahoru čerpá - princip vřetenového čerpadla (nebo jak se to jmenuje). To s tim přetlakem je pěkná blbost a hledáte problém kde neni - olej prostě protéká kolem hřídelky ve volném pouzdru a lanko ho čerpá nahoru. Já problém vyřešil tak, že jsem vzal korkovou zádku od vína, zmenšil jí aby vlezla před pouzdro v motoru a zalepil jí tam silikonem na motory. Sice nemám funkční tachometr, ale motor ani nekápne. [vana-hb] 15.06.2013 |
| To bylo první co jsem zkusil. Vyvrtal jsem zkušebně dírku do zátky. Jednak to nepomohlo a druhak mě to sralo olej ven tou dírkou. Zátka je přímo nad řetězem, tak je to jasný. Každopádně odvzdušnění dodělám tak či tak na místě dle kývačky. Myslím, že to čerpá ten bowden. V broznovém futru ve kterém je uložen náhon v karteru je asi větší vůle. Tudy se to dostává k náhonu. Ten mám dole dobře zatěsněný v karteru a odtud to náhon čerpá nahoru. [ZČ] 14.06.2013 |
| Na mém starém motoru FJ jsem měl taky přetlak, nebyla tam odvzdušňovací dírka, pořád mi to teklo přes sekundár (i když jsem ho měl komplet udělán nový včetně tyčky). navrtal jsem dírku z boku pod karbcem jak mají kývačky a je po problému. [-Jára-] 14.06.2013 |
| Nezkoušel jsem, ale dá se snadno zjistit. Povolit nalévací zátku oleje a ujet 50km. Hned se uvidí, jestli je to přetlak nebo jestli to vypumpuje šroubovice náhonu tacho. Osobně sázím na variantu B. [jakubjezik] 14.06.2013 |
| zc nemas pretlak v oleje v motoru? ze ti to zene do masky co odvzdusneni prevodovky? [free] 13.06.2013 |
| Teď to asi řešit nebudu, nainstaluju do světla něco na sběr oleje. Nějaký filc, nebo dámskou vložku a tu budu měnit. To je nápad :-). [ZČ] 11.06.2013 |
| Zdar.delalo mi to totez.pouzdro jsem vyndal,z vnejsi strany zvetsil diru na hloubku asi 4mm,dal tam okrouzek a zajistil pojistkou stocenou z medeneho dratu.zatim ujeto asi 120km,drzi.ani kapka pod motorem,zadny olej v masce. [jakubjezik] 09.06.2013 |
| Ahoj, máte někdo zkušenost s čerpáním oleje přes náhon tachometru do světla? Jakmile jedu delší trasu, tak mi to tam nableje olej. Motor je Fj rok 1947. Docela mě to štve. [ZČ] 09.06.2013 |
| No zatím jsem to uzavřel s tím, že to nechám v původním stavu a zatěsním to tím silikonem, jak jste psali. Pokud to nebude pumpovat olej k tachometru, tak to tak nechám... [jakubjezik] 09.03.2012 |
| no ja sem se k tomu nedostal ale motorku sem projel asi 1km a zatim to neteklo. [free] 09.03.2012 |
| Podařilo se to prosím někomu rozumě vyřešit? Nedá se někde koupit nové pouzdro? [honzik] 09.03.2012 |
| jestli se dostanu o vikendu do dilny mrknu na to podrobnejc pripadne vyfotim [free] 01.03.2012 |
| no gufero je mezi nahonem tacho a tim mosaznym bazmekem co ma puvodne vest a tesnit nahon tim ze je ten zapich propilovanej jde cely nahon jakoby posunout vic do zadu chyceny to je tim sroubem normalne jak se sroubuje zespoda . moc sem to nekoumal jen jak se to tu psalo tak me teprv doslo proc asi to nekdo takhle udelal. [free] 01.03.2012 |
| free nechápu kam dal to gufero, kam je nasadil a jak je přichytil?? [HonzaBK] 29.02.2012 |
| co jsem se dostal k mymu perakovi nebylo me jasny proc nekdo propiloval na nahonu ten o zapich kterim prochazi sroub zajistujici nahon pak jsem zjistil ze mam starsi provedeni motoru bez gufera nekdo to propiloval aby ziskal vic mista a do motoru pred to futro dal gufero. tak jsem to tak skusil slozit a nastartovat a na stojanku jsem zadnej ünik oleje nezpozoroval. takze je to treba moznost nejmin narocna na naky upravy [free] 29.02.2012 |
| Uvažoval jsem, že seženu delší náhon - aby prošel stávajícím pouzdrem skrz - a pak dal gufero. Je tam ale málo místa. Guferko tam prostě nevejde. To pouzdro by se muselo zkrátit tak alespoň o 3mm, aby tam gufero vešlo. Nejsem si ale jistý, kolik je tam toho materiálu... [jakubjezik] 27.02.2012 |
| takže by se ani nemuselo vylisovávat, stačilo by blok upnout na frézku, kousek přesně vyvdrtat - vyfrézovat trošku do hloubky a narazit gufero?? [HonzaBK] 27.02.2012 |
| ja bych to bud resil vymenou za novejsi provedeni kam se uz dava maly gufero nebo bych vylisoval to bronzovy futyrko udal novy v naky H7 toleranci melo by to saknout minimalne taky by mozna slo trochu skratit aby se tam veslo to gufirko ale to jsem neskousel tudis je to jen navh [free] 26.02.2012 |
| Jen že se vám může stát, že olej nateče do náhonu a lanko ho "načerpá" do tachometru (alspoň u jednoho vozidla se mi to stalo). [vana-hb] 25.02.2012 |
| Také jsem to na své Zbrojovce 48 utěsnil silikonem a to tak, že jsem silikon nanesl ve velké vrstvě na čelo náhonu, nechal chvilku zavadnout a pak jsem to složil a zajistil šroubem. Zatím olej neteče. [fikuscz] 24.02.2012 |
| já měl konec čtyřhranu omletej tak jesem jej uřízl a ještě o 2 mm prodloužil. Na prodloužení jsem nasadil O kroužek (nic jinýho mě nenapadlo co by tam mohlo být za těsnící podložku), na tom prodloužení O kroužek pěkně drží a nespadne během instalace náhonu tachometru. Čelo náhonu O kroužek mírně zmáčkne a dojde k utěsnění. Pomocí toho O kroužku to těsní velmi dobře i když drobný průsak tam je. [adzevh1] 24.02.2012 |
| Taky to netěsní, netěsnilo a nebude těsnit. Trošku bude protékat i nové, ale olejová loužička k veteránu patří ... . Já nechal staré a olej teče vesele ven. Nevím jestli by to šlo vyměnit za novější verzi ... má to někdo vyklepnuté pro porovnání? [vana-hb] 24.02.2012 |
| Ja to mám tiež tak na Zbrojovke rok výroby 1948. Náhon som tam dal bez gufera a potom som to celé okolo toho náhonu zatesnil silikonom, nechal zaschnúť a drží to. [Vlado] 24.02.2012 |
| jinak je to motor 11-45415, tj. snad prý konec roku 49. [jakubjezik] 24.02.2012 |
| Vážně bez gufera? Nepřijde mi možné, že by to mohlo těsnit jen tak. Nemám vyzkoušeno, ale podle mě to musí téct. Provozujete to někdo takto bez úniku? [jakubjezik] 24.02.2012 |
| máš to správně pohon má končit zároveň s tím pouzdrem. Gufero tam opravdu nepatří. [Jolek] 24.02.2012 |
| Nevým jestli by to tím mohlo být, ale do starších motorů to gufero nepatří ... je to "utěsněné" jen přesným uložením. [vana-hb] 24.02.2012 |
| z opačné strany [jakubjezik] 24.02.2012 |
|
|