Zdravím, prosim máte někdo zkušenosti s elektronickým regulátorem MRV7V-P? Mám
to zapojený(snad) podle toho strohýho schématu co je k tomu, ale nedobíjí:(
zkoušel sem přidat i tu kontrolní žárovku podle schématu ale nedobíjí a při běhu
motoru tato žárovka furt svítí. Mám to zapojeno takhle: Vinutí na
"M" regulátoru, u cívky na dynamu jsem odpojil ten tenký drát co šel
původně společně s vinutím k původnímu relátku. svorky 61 a 51 mám zapojeny
přesně podle schematu, svorku B+ mám ukostřenou.A tu kontrolní žárovku jsem
napojil u dynama na svorku 61 a u spínačky(s ampérmetrem) na svorku 54(tj.
svorka pro cívku). Může někdo poradit co je špatně že mi to pořád nedobíjí? S
původním relátkem to dobíjelo alespon obcas:) a vinutí na dynamu mám v pořádku.
Nemůže být chyba v té cívce co je na dynamu? nemám ji uplně vyndat? Poraďte!!!
Děkuji [Lucas] 03.12.2006 Přidat odpověď |
| Yes. If you have conected batery on "new" polarity, you should press/connect rele few
times for two seconds. It is enough. [Wanderer] 29.09.2009 |
| Hi, thanks a lot for your advice. I'm going to remove the resistor as you suggested. One
more question. There is a tricky thing. I have a new stator from newer Jawa CZ model. It has no
place free for resistor (good for me) and ground "-". I'm going to change residual
magnetic polarity to ground "+" switching on electric power in the same way like in old
stator. So, electromagnetism vector should change residual magnetic polarity. Right? [Romek] 28.09.2009 |
| This E-scheme is OK. Letter P on name is + polarity on frame. „M“ should be conected to dynamo field
coil. Rezistor should be disconnected (it is mentioned on scheme), you do not need it, resistor is
in build in regulator. [Wanderer] 24.09.2009 |
| Witam Wszystkich/ Welcome everybody, I don't speak Czech, Polish only. I have Jawa CZ
175 1962 type 450/05 which is fully renovated. I have tried to connect electronic regulator RM7V-P.
I have only schematics with bad quality (see attachment). Can somebody confirm that it is
OK? Especially "M" connection to resistor and coil. Second question: Do I
need the resistor? There is told that it is not required. Thank you for your help in
advance, Romek. [Romek] 23.09.2009 |
| to Daniel : Svorky 51 a 61 spoj dokopy. Od baterky + tahaj kablik k dynamu ,druhy koniec
kablika daj na tu ziarovku a druhy koniec ziarovky pripoj na + zakoncenie vynutia dynama (je to ten
koniec vynutia s ktorym je spojena odporova cievka na "vybijanie"dynama). Zapni spinacku
- staci 5 sekund "budes mozno pocut take mierne "brnenie"magnetu." Vsetko
vrat naspat ,nakopni a vychutnavaj si dlhe trate :-) . [Jozef-Mt] 20.05.2009 |
| díky za odpově´d,ale jaká ta dioda má být? A Kam ji dát? [Daniel] 02.05.2009 |
| No dobre pani ale s tym nabudenim dynama opatrnejsie , je nutne pri tejto operacii vyradit zo
sustavy regulator ,aj mechanicky a aj elektronicky ,inak ich znicite !!! [Jozef-Mt] 01.05.2009 |
| Dane,máš v regulátoru prošlahlou diodu, která odděluje dynamo od akumulátoru. Opravit to lze
přidáním vnější diody, ale předpokládám, že regulátor nebude po této anabázi v dobré formě.
Doporučuji jeho výměnu. Pokud chceš pořádný regulátor, tak si zkus koupit AEV 0358 6V/45W (AEV 0360
6V/60W,AEV 0361 6V/75V), který je zastavitelný na kterýkoliv držák regulátoru dynam Jawa/ČZ. Má to
jen drobný háček v tom, že tento regulátor je určený pro síť s ukostřeným mínusem. Osobně si však
myslím, že přepólovat dynamo není až tak velký problém. [Bohumil] 01.05.2009 |
| Podařilo se mi přepolovat toto relé rm7v-p Dobíjí to,ale když vypnu motor stále se spotřebovává 6A.
Jde to opravit nebo musím koupit nové A kde ho sehnat a za kolik. Díky Dan. [Daniel] 01.05.2009 |
| Díky za info. Zítra se na to vrhnu a to by bylo aby to už nafachčilo. [Tomáš] 03.04.2009 |
| Ahoj,měl jsem ten samý problém. Vše dobře zapojeno,ale motorka ne a ne dobíjet. Nakonec
jsem někde v diskusi přečetl, že je potřeba to dynymo nabudit,pokud třeba dlouho
stálo,nebo jestli došlo k přepolování baterie. Vyndej Uhlík který jde na kostru,a při zapnutém
klíčku propoj na pár sekund(tak 5) svorky 51 a 61.Motor nahozený být nemusí.Potom to o5
slož,ten uhlík a zkus nastartovat. Uvidíš že to bude O.K. [Hugo] 03.04.2009 |
| Řeším taktéž problém s nabuzením dynama (-) na kostru. Kam přesne připojit tu žárovku 35W? Dík za
rady [Tomáš] 01.04.2009 |
| A kam mám tu žárovku zapojit? A musí to být nutně 35W? [Lucas] 30.03.2007 |
| Kolego měl jsem stejný problem.Dynamo je třeba nabudit přes žárovku(př 35W do
světla) pak se dynamo vzpamatuje.Ahoj Pavel [pavel] 30.03.2007 |
| Zapojené je to správně ,starou budící cívku uplně odstraň ze statoru ,
zkontroluj zemnící uhlík /nejlépe aby byl přímo upevněn na stator né přes nýt
bakelitového držáku/,pokud je vše v pořádku ták vyměň rotor za jiný. Ale
pokud se ti povedlo přepolovat baterku, nebo si zvolil regulátor opačné
polarizace tak je po něm PŘI OBRÁCENÍ + /- TO TRVÁ TŘI VTEŘINY A JE PO NĚM [Jirka] 05.03.2007 |
| Jasne. Tak ok, domluveno. Mockrat dekuji! [Lucas] 09.12.2006 |
| vezměte to sebou,včetěn toho origo relé ,Mrknem na to,termín počítejte do jara [MONTY] 09.12.2006 |
| No to by bylo dobrý kdyby se na to mohl kouknout. Dokazal by pripadne seridit i
ten stary 1 civkovy regulator? Ja s tim jeste zkusim neco vykoumat, a pokud by
to neslo, mohl bych to vzit na burzu do Chotusic 16.12.? Diky za prispevek [Lucas] 09.12.2006 |
| Pokud nejede v poloze pro chod bez baterie,připadá mně jistá závada někde přímo
v dynamu,mimo regulátor.Rotory mám nové na 75W ,nebo na 45 W převinuté,cena je
800,- za kus. Mohu Vám navrhnou t ještě jednu věc - dodejte CELÉ dynamo
včetně regulátoru,můj táta je schopen je opravit a seřídit na zkušebním stavu. [MONTY] 09.12.2006 |
| No rotor to tezko bude kdyz to na stare rele dobijelo(aspon nekdy). A spaleni
relatka si myslim ze taky nemohlo nastat, protoze rele jsem zapojil hned
zezacatku dobre, podle schematu. ale jak sem to zapojil, nastartoval tak proste
motorka nedobiji. nemam to teda zmerene, ale kdyz dam klicek do polohy behu
motoru primo z dynama(bez baterie) tak nebezi, chcipne. A zarovka ve svetle take
nemeni intenzitu pri pridani plynu. ampermetr take nic. a kdyz tam mam zapojenu
kontrolni zarovku dobijeni, tak sviti stale, i pri velmi vysokych otackach.
Jeste se mrknu na ten stator a rotor. Monty, ty prodavas rotor na kyvacku novy,
vid? Kolik stoji? a je to na 45W dynamo? Potrebuji uz to dobijeni vyresit, se*u
se s tim uz pekne dlouho, prakticky od zkonceni renovace, nekdy od srpna. [Lucas] 09.12.2006 |
| Tak mně napadají dvě věci - zaprvé,mohl jste regulátor spálit,třeba
přepoováním,zadruhé - co když je dynamo špatné samo o sobě,normálně shořený
rotor- docela běžná závada na kývačkových dynamech? [MONTY] 09.12.2006 |
| Díky moc za rady. Ale i přesto že to mám podle návodu a podle tebe dobře
zapojené, tak mně motorka nedobíjí. Je možné že by byl třeba regulátor z výroby
nějakej špatnej? Nebo ještě zkusim kouknout na ten stator, jestli je tam správně
to vinutí a uhlíky. Ted mne napadlo, jak maji byt spravne uhliky? -Ma to vliv na
dobijeni, pokud je treba nektery z nich spatne danej? Ja mam ten zivej uhlik
danej tou zkosenou ploskou jako smerem ven od motoru, a ten druhy mam obracene,
tou zkosenou ploskou k motoru. A jeste jeden dotaz: Musi byt ten konec vinuti do
svorky M (je to kratke, mam to nastaveno)nastaven medenym kablikem nebo je to
jedno jaky kablik pouziji? [Lucas] 09.12.2006 |
| A jeste pro tu nejzakladnejsi kontrolu regulatoru merenim: Odpoj drat budiciho
vinuti od sv M a promer svorku M proti kostre, mel bys namerit 0-5 ohm. V rezimu
mereni diod na meraku muzes take zkusit promerit totez- prazdna sv. M proti
kostre, mel bys namerit max. 0,3V - zkus obe polarity. [Safor] 09.12.2006 |
| Aha, to sem samozrejme nevedel, ze tam mas jeste starsi typ svorkovnice. Co se
tyce KD, dost lidi si ji predelava z KN. Samozrejme ji tam mit nemusis.
Jo, cetl si to spravne, na 61 konec BV, zivej uhlik. Takze predpokladam, ze
to mas zapojeny spravne, oba konce budiciho vinuti, jeden uhlik. Kdyz
masinu nastartujes a vytocis, kolik nameris na dobre nabity baterce se
zapnutejma spotrebicema, ktery bezne pouzivas? Ono je to nekdy tezky,
takhle sem napsal spoustu zbytecnosti, ktery te mohly mast a ktery si
nepotreboval, jenze kdo ma vedet, co mas za stroj, jakou verzi el. zapojeni,
jakou svorkovnici... Priste je dobry napsat co nejvis souvisejicich a
zpresnujicich udaju. [saf] 09.12.2006 |
| Ještě jedno: [Lucas] 08.12.2006 |
| Tady ještě přikládám foto toho mého dynama s relátkem. Omlouvám se za špatnou
kvalitu fotek. [Lucas] 08.12.2006 |
| No takže bych to měl mít podle tvého návodu zapojený správně. Předpokládám tedy
že ten neukostřený uhlík je připájen na svorku 61 na statoru, společně s jedním
koncem budícího vinutí-říkám to správně?. Takže na statoru se nemusí nic
předělávat, jen odpojit tu cívku. Ještě se zeptám, je tam potřeba ta kontrolní
žárovka která je zakreslena ve schématu k regulátoru? Jinak mám typ kývačky
která má stator dynama bez své svorkovnice, na statoru mám jen svorku 61 a 51
byla na starém regulátoru. A předtím si tu psal něco o kontrolce neutrálu, s tou
jsem nic nedělal a s ampermétrem taky nic. Díky! [Lucas] 08.12.2006 |
| Sakra, omlouvam za se za to nechtene ztucneni cele druhe casti prispevku. [Safor] 08.12.2006 |
| Zkusim to jeste jednou cely, trochu jinak. Na tech obrazcich, co ti poslal
vyrobce je to myslim videt docela dobře, nicmene zapojeny to ma byt takto:
Ten drat s ockem („B“) patri na kostru dynama, kablik bez ocka (z ty krabicky –
oznacen jako „D“ nebo „61“ uz si nepamatuju) na puvodni svorku 61, ta je spojena
s jednim uhlikem a jednim koncem budiciho vinuti. (Budici vinuti – BV – to jsou
ty dva draty co vedou ze statoru, nesmis je prohodit, jinak by se stator
nenabudil spravne) Pod svorku M na regulatoru prijde druhy konec budiciho
vinuti, ten, co byl puvodne spojeny s dratkem od regulacniho odporu (ten vyhod –
je to ta mala civecka ve vyrezu statoru – omotana dratem) Tyto dva draty (jeden
konec BV a reg. o.) byly puvodne zapojeny na sv „M“ pro lepsi orientaci – je to
ten plisek zespod puvodniho regulatoru, není nijak oznacen. Dále mas na tom
novym regulatoru kontakt 51, na ten pripojis vodic, co si mel puvodne zapojeny
na stary svorkovnici ke kontaktu 51 (AKU) ještě to radsi shrnu Pokud
tam nechas puvodni svorkovnici, tak to bude zapojeny nasledovne: 51 bak.
svorkovnice- ten zustane prazdny, kabel, který sem byl pripojen zapoj na sv.
51(D) na novem regulatoru 61- bak. svorkovnice Zde nech pripojeny
jeden konec BV a vyvod z ziveho uhliku,(zivy=neukostreny) a kontrolku dobijeni
tak jak to zde bylo puvodne, tlusty (proudovy) vodic z puvodniho regulatoru
nahradis kabelem oznacenym na novem reg. jako 61 (je to ten bez oka)
M noveho regulatoru- Druhy konec BV (ten kabel BV je kratkej, ja ho dal
zespod na prazdnou svorku 51 bak. sv. a odtud vytahl novym kablikem do
regulatoru) Snad je to k pochopeni, popsal sem jak to zapojit, pokud tam
nechavas puvodni svorkovnici. (mam ale dojem, ze tam bude mit tu monoblokouvou
bak. konstrukci, jestli mas nejakou kejvacku) Spatne sem si to po tobe
poprve precetl, takze sem mel dojem, ze si tu civku - regulacni odpor neodpojil,
ted vidim, ze si ji uz odpojil, takze v tomhle by nemel bejt problem. vyndavat
ji nemusis, ale ja ji vyndal, aby se mi tam nepletl tan kablik. Pak sem ho tam
instaloval zpatky, kdyz sem se vracel k osvedcenemu mech. regulatoru. Podle
toho, jak to popisujes si to asi nezapojil uplne spravne. Nevim, kam si zapojil
vyvod toho neukostrenyho uhliku? Ty konce BV jsou dva - jsou to konce vvynuti
statoru, takovy dva "fousy". Musis je zapojit spravne, ten co byl na
M, dat taky na M, ale ten druhej, co byl na sv 61, patri na D(61) regulatoru.
nevim, kam se ti ztratil. Pokud si to pochopil, vidis, ze je to zapojeny
analogicky k tomu puvodnimu. Kdyztak se klidne jeste zeptej, nejsem si
jistej, jestli sem to napsal srozumitelne, mozna to popisuju moc slozite. [Safor] 08.12.2006 |
| Ahoj, moc moc díky za rady!!! Moc mi to pomůže. Chyba asi bude zde: "Ten
druhý (61) připojíš na D regulátoru. <B K D regulátoru také zapojíš to, co
bylo na původní sv 61 Tedy živý uhlík a jeden konec budícího vinutí. (původně
zde byl připojen také proudový vodič – ten tlustý, starého regulátoru)
B>" Mohl bys mi prosím tohle ještě trošilinku rozvést? to se musí
přepájet kabely na dynamu? Ten konec budícího vinutí, co vedl společně s drátkem
z té cívky na dynamu k starému regulátoru jsem zapojil na M, to by podle tvého
návodu mělo být dobře. A kde najdu druhý konec vinutí a jak poznám který uhlík
je živý? A toto všechno(tedy puvodni kablik ze sv61, uhlik a vinutí) tedy pak
přijde připojit k D noveho regulatoru? Ja to mam dosud tak, ze mam na svorce 61
na statoru dynama puvodni drat ktery tam byl,a dale jsem k te svorce pripojil
kablik od D toho noveho regulatoru. Napis, díky!!! [Lucas] 08.12.2006 |
| Zdary, Ten nový regulátor má být zapojený takto: Ze svorky 51 a 61
odpojíš kabely (origo je to zelený (sv 61) a modrý (sv 51) , případně od roku
1971 myslím zelený a červený) Kabel od sv 51 připojíš na B nového regulátoru.
Ten druhý (61) připojíš na D regulátoru. K D regulátoru také zapojíš to, co bylo
na původní sv 61 Tedy živý uhlík a jeden konec budícího vinutí. (původně zde byl
připojen také proudový vodič – ten tlustý, starého regulátoru) na tom původním
regulátoru si měl také sv M, k ní byly připojeny: jeden konec budicího vinutí
(na statoru jsou dva, při výměně nepoplést! Stator by se pak nenabudil) Dále je
zde připojen drát od regulačního odporu (ta cívečka ve výřezu statoru – TU
VYHOĎ!, pak by to regulovalo špatně a žralo by to i zbytečně výkon dynama)
Takže ten drátek BV vyveď na sv. M nového regulátoru. Kdy byl ten regulátor
vyroben? Nová opravená serie by měla být označená jako RM7V-P. Ty starší (tuším
před listpadem 2004) byly už z výroby dimenzovány na nedostatečné dob. hodnoty.
Ve schematu, co ti k tomu urcite dali, je vyrazeni ty odporovy civecky
zakresleno. Mel sem ten regulator taky v ruce, kratce i v provozu, ale moc
spokojenej sem nebyl. (Dobijelo to, ale nenabuzovalo, navic prohozeni polarity =
prakticky smrt regulatoru, krome toho neni dobre za jizdy odpojojovat aku,
protoze cinnosti zap. soustavy vznikaji napetove spicky, ktery ty polovodice
celkem snadno prorazi) Jeste k tomu zapojeni kontrolky dobijeni -
predpokladam, ze si vyradil z provozu kontrolku N. Kontrolka dobijeni ma byt
obecne pripojena mezi 61 (D) dynama a AKU (obvykle sv 15). Kdyz zapnes
zapalovani, propojis svorku 15 s 30, 30 je pripojena pres 51(D) regulatoru k
dynamu. KD sviti, dokud na sv 61(B) neni stejny napeti, jako na sv 51(D). Pri
dosazeni spinaciho napeti, na ktery je regulator nastaven, dojde ke spojeni
svorek 51 a 61. (U jednocivek stisknutim kotvy) Tim se spoji sv 51,61,15,30 -
jsou zapojeny do zkratu a kontrolka je zhasnuta. Sorry, nevim presne co
mas zta stroj, jak to tam mas zapojeny, tak sem ti to napsal obecne. Snad
pochopis, jak to funguje a podle toho si prekontrolujes i zapojeni te KD.
Zkratka a jednoduse, nejdriv vyhod ten regulacni odpor, pak koumej dal, abys nad
tim neztratil hodne casu. Preju uspech a ozvi se, jak si dopadl. [Safor] 08.12.2006 |
| Jo a nemůže tomu vadit třeba ten ampérmetr? já už si s tim vážně nevim rady,
poraďte prosím! [Lucas] 03.12.2006 |
|
|