MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316609 příspěvků |8228 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 24 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 22.12.2024 02:42  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Zdravím, prosim máte někdo zkušenosti s elektronickým regulátorem MRV7V-P? Mám to zapojený(snad) podle toho strohýho schématu co je k tomu, ale nedobíjí:( zkoušel sem přidat i tu kontrolní žárovku podle schématu ale nedobíjí a při běhu motoru tato žárovka furt svítí. Mám to zapojeno takhle:
Vinutí na "M" regulátoru, u cívky na dynamu jsem odpojil ten tenký drát co šel původně společně s vinutím k původnímu relátku. svorky 61 a 51 mám zapojeny přesně podle schematu, svorku B+ mám ukostřenou.A tu kontrolní žárovku jsem napojil u dynama na svorku 61 a u spínačky(s ampérmetrem) na svorku 54(tj. svorka pro cívku). Může někdo poradit co je špatně že mi to pořád nedobíjí? S původním relátkem to dobíjelo alespon obcas:) a vinutí na dynamu mám v pořádku. Nemůže být chyba v té cívce co je na dynamu? nemám ji uplně vyndat? Poraďte!!! Děkuji    [Lucas]   03.12.2006     Přidat odpověď  
Odpověď  Yes. If you have conected batery on "new" polarity, you should press/connect rele few times for two seconds. It is enough.    [Wanderer] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.09.2009
Odpověď  Hi, thanks a lot for your advice. I'm going to remove the resistor as you suggested.
One more question. There is a tricky thing. I have a new stator from newer Jawa CZ model. It has no place free for resistor (good for me) and ground "-". I'm going to change residual magnetic polarity to ground "+" switching on electric power in the same way like in old stator. So, electromagnetism vector should change residual magnetic polarity. Right?    [Romek]   28.09.2009
Odpověď  This E-scheme is OK. Letter P on name is + polarity on frame. „M“ should be conected to dynamo field coil. Rezistor should be disconnected (it is mentioned on scheme), you do not need it, resistor is in build in regulator.    [Wanderer] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  Witam Wszystkich/ Welcome everybody,

I don't speak Czech, Polish only. I have Jawa CZ 175 1962 type 450/05 which is fully renovated. I have tried to connect electronic regulator RM7V-P. I have only schematics with bad quality (see attachment).

Can somebody confirm that it is OK? Especially "M" connection to resistor and coil.

Second question: Do I need the resistor? There is told that it is not required.

Thank you for your help in advance, Romek.    [RomekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2009
Odpověď  to Daniel :
Svorky 51 a 61 spoj dokopy. Od baterky + tahaj kablik k dynamu ,druhy koniec kablika daj na tu ziarovku a druhy koniec ziarovky pripoj na + zakoncenie vynutia dynama (je to ten koniec vynutia s ktorym je spojena odporova cievka na "vybijanie"dynama). Zapni spinacku - staci 5 sekund "budes mozno pocut take mierne "brnenie"magnetu." Vsetko vrat naspat ,nakopni a vychutnavaj si dlhe trate :-) .    [Jozef-Mt]   20.05.2009
Odpověď  díky za odpově´d,ale jaká ta dioda má být? A Kam ji dát?    [Daniel]   02.05.2009
Odpověď  No dobre pani ale s tym nabudenim dynama opatrnejsie , je nutne pri tejto operacii vyradit zo sustavy regulator ,aj mechanicky a aj elektronicky ,inak ich znicite !!!    [Jozef-Mt]   01.05.2009
Odpověď  Dane,máš v regulátoru prošlahlou diodu, která odděluje dynamo od akumulátoru. Opravit to lze přidáním vnější diody, ale předpokládám, že regulátor nebude po této anabázi v dobré formě. Doporučuji jeho výměnu. Pokud chceš pořádný regulátor, tak si zkus koupit AEV 0358 6V/45W (AEV 0360 6V/60W,AEV 0361 6V/75V), který je zastavitelný na kterýkoliv držák regulátoru dynam Jawa/ČZ. Má to jen drobný háček v tom, že tento regulátor je určený pro síť s ukostřeným mínusem. Osobně si však myslím, že přepólovat dynamo není až tak velký problém.    [Bohumil]   01.05.2009
Odpověď  Podařilo se mi přepolovat toto relé rm7v-p Dobíjí to,ale když vypnu motor stále se spotřebovává 6A. Jde to opravit nebo musím koupit nové A kde ho sehnat a za kolik. Díky Dan.    [Daniel]   01.05.2009
Odpověď  Díky za info. Zítra se na to vrhnu a to by bylo aby to už nafachčilo.    [Tomáš]   03.04.2009
Odpověď  Ahoj,měl jsem ten samý problém.
Vše dobře zapojeno,ale motorka ne a ne dobíjet.
Nakonec jsem někde v diskusi přečetl,
že je potřeba to dynymo nabudit,pokud třeba dlouho
stálo,nebo jestli došlo k přepolování baterie.
Vyndej Uhlík který jde na kostru,a při zapnutém klíčku
propoj na pár sekund(tak 5) svorky 51 a 61.Motor nahozený
být nemusí.Potom to o5 slož,ten uhlík a zkus nastartovat.
Uvidíš že to bude O.K.    [Hugo]   03.04.2009
Odpověď  Řeším taktéž problém s nabuzením dynama (-) na kostru. Kam přesne připojit tu žárovku 35W? Dík za rady    [Tomáš]   01.04.2009
Odpověď  A kam mám tu žárovku zapojit? A musí to být nutně 35W?    [Lucas]   30.03.2007
Odpověď  Kolego měl jsem stejný problem.Dynamo je třeba nabudit přes žárovku(př 35W do světla) pak se dynamo vzpamatuje.Ahoj Pavel    [pavel]   30.03.2007
Odpověď  Zapojené je to správně ,starou budící cívku uplně odstraň ze statoru , zkontroluj zemnící uhlík /nejlépe aby byl přímo upevněn na stator né přes nýt bakelitového držáku/,pokud je vše v pořádku ták vyměň rotor za jiný.
Ale pokud se ti povedlo přepolovat baterku, nebo si zvolil regulátor opačné polarizace tak je po něm PŘI OBRÁCENÍ + /-
TO TRVÁ TŘI VTEŘINY A JE PO NĚM    [Jirka]   05.03.2007
Odpověď  Jasne. Tak ok, domluveno. Mockrat dekuji!    [Lucas]   09.12.2006
Odpověď  vezměte to sebou,včetěn toho origo relé ,Mrknem na to,termín počítejte do jara    [MONTY]   09.12.2006
Odpověď  No to by bylo dobrý kdyby se na to mohl kouknout. Dokazal by pripadne seridit i ten stary 1 civkovy regulator? Ja s tim jeste zkusim neco vykoumat, a pokud by to neslo, mohl bych to vzit na burzu do Chotusic 16.12.? Diky za prispevek    [Lucas]   09.12.2006
Odpověď  Pokud nejede v poloze pro chod bez baterie,připadá mně jistá závada někde přímo v dynamu,mimo regulátor.Rotory mám nové na 75W ,nebo na 45 W převinuté,cena je 800,- za kus.
Mohu Vám navrhnou t ještě jednu věc - dodejte CELÉ dynamo včetně regulátoru,můj táta je schopen je opravit a seřídit na zkušebním stavu.    [MONTY]   09.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  No rotor to tezko bude kdyz to na stare rele dobijelo(aspon nekdy). A spaleni relatka si myslim ze taky nemohlo nastat, protoze rele jsem zapojil hned zezacatku dobre, podle schematu. ale jak sem to zapojil, nastartoval tak proste motorka nedobiji. nemam to teda zmerene, ale kdyz dam klicek do polohy behu motoru primo z dynama(bez baterie) tak nebezi, chcipne. A zarovka ve svetle take nemeni intenzitu pri pridani plynu. ampermetr take nic. a kdyz tam mam zapojenu kontrolni zarovku dobijeni, tak sviti stale, i pri velmi vysokych otackach. Jeste se mrknu na ten stator a rotor. Monty, ty prodavas rotor na kyvacku novy, vid? Kolik stoji? a je to na 45W dynamo? Potrebuji uz to dobijeni vyresit, se*u se s tim uz pekne dlouho, prakticky od zkonceni renovace, nekdy od srpna.    [Lucas]   09.12.2006
Odpověď  Tak mně napadají dvě věci - zaprvé,mohl jste regulátor spálit,třeba přepoováním,zadruhé - co když je dynamo špatné samo o sobě,normálně shořený rotor- docela běžná závada na kývačkových dynamech?    [MONTY]   09.12.2006
Odpověď  Díky moc za rady. Ale i přesto že to mám podle návodu a podle tebe dobře zapojené, tak mně motorka nedobíjí. Je možné že by byl třeba regulátor z výroby nějakej špatnej? Nebo ještě zkusim kouknout na ten stator, jestli je tam správně to vinutí a uhlíky. Ted mne napadlo, jak maji byt spravne uhliky? -Ma to vliv na dobijeni, pokud je treba nektery z nich spatne danej? Ja mam ten zivej uhlik danej tou zkosenou ploskou jako smerem ven od motoru, a ten druhy mam obracene, tou zkosenou ploskou k motoru. A jeste jeden dotaz: Musi byt ten konec vinuti do svorky M (je to kratke, mam to nastaveno)nastaven medenym kablikem nebo je to jedno jaky kablik pouziji?    [Lucas]   09.12.2006
Odpověď  A jeste pro tu nejzakladnejsi kontrolu regulatoru merenim: Odpoj drat budiciho vinuti od sv M a promer svorku M proti kostre, mel bys namerit 0-5 ohm. V rezimu mereni diod na meraku muzes take zkusit promerit totez- prazdna sv. M proti kostre, mel bys namerit max. 0,3V - zkus obe polarity.    [Safor]   09.12.2006
Odpověď  Aha, to sem samozrejme nevedel, ze tam mas jeste starsi typ svorkovnice. Co se tyce KD, dost lidi si ji predelava z KN. Samozrejme ji tam mit nemusis.
Jo, cetl si to spravne, na 61 konec BV, zivej uhlik.
Takze predpokladam, ze to mas zapojeny spravne, oba konce budiciho vinuti, jeden uhlik.
Kdyz masinu nastartujes a vytocis, kolik nameris na dobre nabity baterce se zapnutejma spotrebicema, ktery bezne pouzivas?
Ono je to nekdy tezky, takhle sem napsal spoustu zbytecnosti, ktery te mohly mast a ktery si nepotreboval, jenze kdo ma vedet, co mas za stroj, jakou verzi el. zapojeni, jakou svorkovnici... Priste je dobry napsat co nejvis souvisejicich a zpresnujicich udaju.    [saf]   09.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedno:    [Lucas]   08.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady ještě přikládám foto toho mého dynama s relátkem. Omlouvám se za špatnou kvalitu fotek.    [Lucas]   08.12.2006
Odpověď  No takže bych to měl mít podle tvého návodu zapojený správně. Předpokládám tedy že ten neukostřený uhlík je připájen na svorku 61 na statoru, společně s jedním koncem budícího vinutí-říkám to správně?. Takže na statoru se nemusí nic předělávat, jen odpojit tu cívku. Ještě se zeptám, je tam potřeba ta kontrolní žárovka která je zakreslena ve schématu k regulátoru? Jinak mám typ kývačky která má stator dynama bez své svorkovnice, na statoru mám jen svorku 61 a 51 byla na starém regulátoru. A předtím si tu psal něco o kontrolce neutrálu, s tou jsem nic nedělal a s ampermétrem taky nic. Díky!    [Lucas]   08.12.2006
Odpověď  Sakra, omlouvam za se za to nechtene ztucneni cele druhe casti prispevku.    [Safor]   08.12.2006
Odpověď  Zkusim to jeste jednou cely, trochu jinak.
Na tech obrazcich, co ti poslal vyrobce je to myslim videt docela dobře, nicmene zapojeny to ma byt takto:
Ten drat s ockem („B“) patri na kostru dynama, kablik bez ocka (z ty krabicky – oznacen jako „D“ nebo „61“ uz si nepamatuju) na puvodni svorku 61, ta je spojena s jednim uhlikem a jednim koncem budiciho vinuti. (Budici vinuti – BV – to jsou ty dva draty co vedou ze statoru, nesmis je prohodit, jinak by se stator nenabudil spravne) Pod svorku M na regulatoru prijde druhy konec budiciho vinuti, ten, co byl puvodne spojeny s dratkem od regulacniho odporu (ten vyhod – je to ta mala civecka ve vyrezu statoru – omotana dratem) Tyto dva draty (jeden konec BV a reg. o.) byly puvodne zapojeny na sv „M“ pro lepsi orientaci – je to ten plisek zespod puvodniho regulatoru, není nijak oznacen. Dále mas na tom novym regulatoru kontakt 51, na ten pripojis vodic, co si mel puvodne zapojeny na stary svorkovnici ke kontaktu 51 (AKU)
ještě to radsi shrnu
Pokud tam nechas puvodni svorkovnici, tak to bude zapojeny nasledovne:
51 bak. svorkovnice- ten zustane prazdny, kabel, který sem byl pripojen zapoj na sv. 51(D) na novem regulatoru
61- bak. svorkovnice Zde nech pripojeny jeden konec BV a vyvod z ziveho uhliku,(zivy=neukostreny) a kontrolku dobijeni tak jak to zde bylo puvodne, tlusty (proudovy) vodic z puvodniho regulatoru nahradis kabelem oznacenym na novem reg. jako 61 (je to ten bez oka)
M noveho regulatoru- Druhy konec BV (ten kabel BV je kratkej, ja ho dal zespod na prazdnou svorku 51 bak. sv. a odtud vytahl novym kablikem do regulatoru)
Snad je to k pochopeni, popsal sem jak to zapojit, pokud tam nechavas puvodni svorkovnici. (mam ale dojem, ze tam bude mit tu monoblokouvou bak. konstrukci, jestli mas nejakou kejvacku)
Spatne sem si to po tobe poprve precetl, takze sem mel dojem, ze si tu civku - regulacni odpor neodpojil, ted vidim, ze si ji uz odpojil, takze v tomhle by nemel bejt problem. vyndavat ji nemusis, ale ja ji vyndal, aby se mi tam nepletl tan kablik. Pak sem ho tam instaloval zpatky, kdyz sem se vracel k osvedcenemu mech. regulatoru.
Podle toho, jak to popisujes si to asi nezapojil uplne spravne. Nevim, kam si zapojil vyvod toho neukostrenyho uhliku? Ty konce BV jsou dva - jsou to konce vvynuti statoru, takovy dva "fousy". Musis je zapojit spravne, ten co byl na M, dat taky na M, ale ten druhej, co byl na sv 61, patri na D(61) regulatoru. nevim, kam se ti ztratil. Pokud si to pochopil, vidis, ze je to zapojeny analogicky k tomu puvodnimu.
Kdyztak se klidne jeste zeptej, nejsem si jistej, jestli sem to napsal srozumitelne, mozna to popisuju moc slozite.    [Safor]   08.12.2006
Odpověď  Ahoj, moc moc díky za rady!!! Moc mi to pomůže. Chyba asi bude zde: "Ten druhý (61) připojíš na D regulátoru. <B K D regulátoru také zapojíš to, co bylo na původní sv 61 Tedy živý uhlík a jeden konec budícího vinutí. (původně zde byl připojen také proudový vodič – ten tlustý, starého regulátoru) B>" Mohl bys mi prosím tohle ještě trošilinku rozvést? to se musí přepájet kabely na dynamu? Ten konec budícího vinutí, co vedl společně s drátkem z té cívky na dynamu k starému regulátoru jsem zapojil na M, to by podle tvého návodu mělo být dobře. A kde najdu druhý konec vinutí a jak poznám který uhlík je živý? A toto všechno(tedy puvodni kablik ze sv61, uhlik a vinutí) tedy pak přijde připojit k D noveho regulatoru? Ja to mam dosud tak, ze mam na svorce 61 na statoru dynama puvodni drat ktery tam byl,a dale jsem k te svorce pripojil kablik od D toho noveho regulatoru. Napis, díky!!!    [Lucas]   08.12.2006
Odpověď  Zdary,
Ten nový regulátor má být zapojený takto:
Ze svorky 51 a 61 odpojíš kabely (origo je to zelený (sv 61) a modrý (sv 51) , případně od roku 1971 myslím zelený a červený) Kabel od sv 51 připojíš na B nového regulátoru. Ten druhý (61) připojíš na D regulátoru. K D regulátoru také zapojíš to, co bylo na původní sv 61 Tedy živý uhlík a jeden konec budícího vinutí. (původně zde byl připojen také proudový vodič – ten tlustý, starého regulátoru) na tom původním regulátoru si měl také sv M, k ní byly připojeny: jeden konec budicího vinutí (na statoru jsou dva, při výměně nepoplést! Stator by se pak nenabudil) Dále je zde připojen drát od regulačního odporu (ta cívečka ve výřezu statoru – TU VYHOĎ!, pak by to regulovalo špatně a žralo by to i zbytečně výkon dynama) Takže ten drátek BV vyveď na sv. M nového regulátoru.
Kdy byl ten regulátor vyroben? Nová opravená serie by měla být označená jako RM7V-P. Ty starší (tuším před listpadem 2004) byly už z výroby dimenzovány na nedostatečné dob. hodnoty. Ve schematu, co ti k tomu urcite dali, je vyrazeni ty odporovy civecky zakresleno. Mel sem ten regulator taky v ruce, kratce i v provozu, ale moc spokojenej sem nebyl. (Dobijelo to, ale nenabuzovalo, navic prohozeni polarity = prakticky smrt regulatoru, krome toho neni dobre za jizdy odpojojovat aku, protoze cinnosti zap. soustavy vznikaji napetove spicky, ktery ty polovodice celkem snadno prorazi)
Jeste k tomu zapojeni kontrolky dobijeni - predpokladam, ze si vyradil z provozu kontrolku N. Kontrolka dobijeni ma byt obecne pripojena mezi 61 (D) dynama a AKU (obvykle sv 15). Kdyz zapnes zapalovani, propojis svorku 15 s 30, 30 je pripojena pres 51(D) regulatoru k dynamu. KD sviti, dokud na sv 61(B) neni stejny napeti, jako na sv 51(D). Pri dosazeni spinaciho napeti, na ktery je regulator nastaven, dojde ke spojeni svorek 51 a 61. (U jednocivek stisknutim kotvy) Tim se spoji sv 51,61,15,30 - jsou zapojeny do zkratu a kontrolka je zhasnuta.
Sorry, nevim presne co mas zta stroj, jak to tam mas zapojeny, tak sem ti to napsal obecne. Snad pochopis, jak to funguje a podle toho si prekontrolujes i zapojeni te KD.
Zkratka a jednoduse, nejdriv vyhod ten regulacni odpor, pak koumej dal, abys nad tim neztratil hodne casu.
Preju uspech a ozvi se, jak si dopadl.    [Safor]   08.12.2006
Odpověď  Jo a nemůže tomu vadit třeba ten ampérmetr? já už si s tim vážně nevim rady, poraďte prosím!    [Lucas]   03.12.2006
 Přidat odpověď   (32) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006