Datum vložení: 15.08.2013 | Počet zobrazení: 934 Zobrazit téma | |
pavel: kola 19" určitě musely být dodělávané, anebo to byl vozík vespo. ČZ vozík měl už od prototypu kola 16x4. Jinak jedinou změnou, co se během montáže udála, bylo nahrazení litých ráfků za plechové výlisky. Jinak byl vozík od prvopočátku výroby až do ukončení stejný. Když si porovnáš obrázek od pana Bartuše, na kterém je vyobrazený prototyp, tak ten má jinak tvarovanou oji, blatníky bez odrazek, jiný závěs, starší povedení ráfků (lité), má středovou trubku na dně korby a jinak upevněný záchyt bowdenu na oji, ale jinak už jde o přesnou podobu vozíku. Půjčím si scan od Martina14. Tam je poprvé vozík představen na veletrhu v Praze v roce 49. Jde o předsériový vzorek, který má ještě odlišnou korbu a celkově je ještě dosti "humpolácky" vyrobený. Ale má již kola 16x4. Takže nevěřím tomu, že se někdy dělal ČZ vozík s 19 koly. Jediný přívěsný vozík s koly o tomto rozměru bylo Vespo III a pak ještě podobně na tom byl prototyp vozíku Jawa-ČZ v roce 60, který měl motocyklová 16" kola. To od Radka je standardní sériovka, na které je navařená oje z normálního dvoukoláku, aby se to dalo tlačit rukou. Nápravy jsou spuštěny níž a zcela evidentně je odstraněná SPZ a světlo. Tohle je normální přestavba motovozíku na ruční dvoukolák. Já ho vyrábím, modeloval jsem ho ve 3D a doma jsem mám originál, takže to už mám celkem v oku. Vše je patrné z fotek, tohle porovnávat s jiným není třeba... |